خبرهای داغ:
شاهرود_مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان بر توزیع عادلانه آگهی‌ها تاکید و خواستار رسیدگی به موضوع ارائه آگهی از سوی اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان شاهرود به نشریات خاص شد.
کد خبر: ۹۳۹۷۶۷۳
|
۱۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۰

درخواست مدیرکل ارشاد استان در خصوص ارائه آگهی از سوی اداره ثبت اسناد شاهرود به نشریات خاصبه گزارش خبرنگار بسیج، فرشید فلاح لاله زاری در اولین نشست کارگروه رسانه و مطبوعات شهرستان شاهرود در سالن جلسات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان، با تاکید بر برگزاری این جلسات در کوتاه مدت، اولین مصوبه جلسه را برگزاری جلسه بعد ظرف ۲۰ روز آینده عنوان کرد و افزود: ناهماهنگی داریم و می‌توان کار بهتر با همدلی و کنار هم بودن انجام‌داد و با وجود فرهنگ و ارشاد در کنار شما، قوی‌تر هم هستیم و مشکلات را با تعامل و همکاری پیگیری و درست خواهیم کرد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان ادامه داد: آگهی‌های الکترونیک در راستای شفافیت شروع شده و دستاورد مهمی است و باید منظم کرد و به سمت اصلاح قدم برداشت.
او اضافه کرد: ساماندهی آگهی‌ها و کارگروه ساماندهی وضع مطبوعات و رسانه‌ها در شرق استان سمنان تشکیل و هفتگی پیگیری گردد.
فلاح با بیان اینکه ۲۲ بار شاهرود آمدم، اما جلسه مطبوعاتی برگزار نکردیم، اما کار‌هایی انجام شده است، گفت: دستگاه‌های اجرایی شکایت از مطبوعات ندارند و اگر شکایت شد از شورای اطلاع رسانی استانداری پیگیری می‌کنیم.
او از دادستان شاهرود خواست در مورد واگذاری آگهی‌های ثبتی و اجرای عدالت در این زمینه ورود کند و موضوع را اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان پیگیری نمایند.
ابراهیم پورتقی سرپرست رسانه ای، مطبوعاتی و مجازی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان نیز در این نشست، راهبرد معاونت مطبوعاتی، رسانه‌ای را تفکر، تعقل و تعامل و حرکت شفاف و صادقانه و حرفه‌ای در راستای اطلاع رسانی عنوان کرد و با اشاره به فعالیت‌های این معاونت در ۱۳ ماه گذشت، افزود: برگزاری جشنواره آب و رسانه برای اولین بار، تمرکز توزیع آگهی شهرستانی، نشست هم اندیشی مالیاتی، اجرای سرباز خبرنگار در شهرستان شاهرود برای اولین بار، نشست‌های فصلی و صدور ۵۹ مورد پروانه و ساماندهی دفاتر مجوز دار را از فعالیت‌های این معاونت عنوان کرد.

درخواست مدیرکل ارشاد استان در خصوص ارائه آگهی از سوی اداره ثبت اسناد شاهرود به نشریات خاصالکترونیکی شدن آگهی ها در استان سمنان
او با اشاره به فعالیت ۹۶ رسانه در استان سمنان، گفت: ساماندهی پروانه فعالیت، برگزاری تور رسانه ای، دوره آموزش خبرنگاری در استان، حذف صدور گواهی آگهی‌ها و الکترونیکی شدن تمام آگهی‌ها و در کل ۲۱۸ مورد اقدمات در ۱۳ ماهه اجرا شده است.
پورتقی با بیان اینکه از ابتدای سال ۲۷۱۴ مورد آگهی توزیع شده در استان داریم که ۷۸ مورد در شهرستان شاهرود ثبت شده است، اظهار کرد: در ثبت اسناد و املاک شهرستان شاهرود اتفاقاتی افتاده که سبب نارضایتی بوده است چرا که آگهی را مستقیم به برخی نشریات قرار میدهد و به ارشاد واگذار نمی‌کند که خواستار پیگیری دادستان شاهرود هستیم.
او با بیان اینکه از ۹۶ رسانه مجوزدار، ۲۶ مورد مربوط به شهرستان شاهرود و ۱۲ نمایندگی خبرگزاری و پایگاه خبری فعال در این شهرستان داریم، گفت: در کشور ۱۶۵ رسانه می‌توانند مجوز آگهی بگیرند و در استان سمنان ۴۲ رسانه می‌توانند آگهی بگیرند.
او تاکید کرد: در توزیع آگهی‌های ثبتی تلاش داریم انجام و نظام‌مند باشد و آگهی آزاد مشکل نداریم، اما آگهی‌های دولتی باید نظامند شود و کسانی که رعایت نکنند حمایت استانی نخواهد شد.
درخواست مدیرکل ارشاد استان در خصوص ارائه آگهی از سوی اداره ثبت اسناد شاهرود به نشریات خاصپورتقی بر تشکیل کارگروه مطبوعات و رسانه در شهرستان بصورت منظم تاکید کرد و افزود: بر حسب ضرورت هم اگر نیاز بود، کارگروه استانی هم در شرق استان برگزار می‌شود و با حضور مدیرعامل خانه مطبوعات تلاش می‌کنیم وضعیت بهتری در خصوص خانه مطبوعات در شهرستان انجام شود.
رضا مهدیان رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شاهرود نیز در این نشست با بیان اینکه در حوزه مطبوعات نگاه خوبی وجود دارد و سلسله جلسات را در استان برگزاری کردیم، گفت: ۲۶ رسانه مجوز دار و ۳۸ نشریه مجوز دار مکتوب در شهرستان فعال هستند.

رعایت عدالت در توزیع آگهی های دولتی در شهرستان شاهرود
عامریان معاونت مطبوعاتی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شاهرود نیز در این نشست با اشاره به ۲۰ فقره آگهی دولتی از ابتدای سال‌جاری در شهرستان اظهار کرد: این آگهی‌ها به ترتیب اولویت و حروف الفبا در سامانه ثبت و واگذار شد و آگهی ثبتی مستقیم از اداره ثبت واگذار به نشریات شده است و درخواست داریم با نظر ارشاد انجام شود و مکاتبات بسیار داشتیم.
درخواست مدیرکل ارشاد استان در خصوص ارائه آگهی از سوی اداره ثبت اسناد شاهرود به نشریات خاصاو افزود: در خصوص هفته نامه‌ها نیز اگر دستگاه آگهی دهنده درخواست داشته باشند برای هفته نامه‌ها تفاوت ندارد و واگذار می‌شود به شرطی اینکه درخواست دستگاه اجرایی برای هفته نامه باشد.
در این نشست خبرنگاران حاضر به بیان دیدگاه‌های خود پرداخته و بر توجه به خبرنگاران و مطبوعات شهرستان شاهرود و شرق استان و حمایت از آن‌ها و حل مشکلات آنان تاکید کردند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها