کتاب روایتی از شهید مهدی برنجی به قلم منوچهر هدایتی در ۱۰۰۰ نسخه منتشر شده است.
کد خبر: ۹۳۹۷۶۹۴
|
۱۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۸

به گزارش خبرنگار بسیج، کتاب روایتی از شهید مهدی برنجی به قلم منوچهر هدایتی توسط انتشارات "ماکا نسیم قلم" در ۱۲۸ صفحه و ۱۰۰۰ نسخه منتشر شده است.

منوچهر هدایتی این کتاب را حاصل دو سال تلاش خود و انجام ساعت‌ها مصاحبه با خانواده دوستان و همرزمان شهید برنجی می‌دانند.

شهید برنجی متولد ۱۴/ ۷ /۱۳۴۶ در روستای قشلاق پوست شروان از توابع شهرستان تویسرکان استان همدان است در ۱۸ سالگی عازم خدمت مقدس سربازی در منطقه ۹۰۰ کرمانشاه شده و عضو لشکر حمزه سیدالشهدا و گردان خندق است که بعد از ۲۵ ماه خدمت در جبهه‌ها و در عملیات والفجر ۱۰ در تاریخ ۲۹/ ۱۲/ ۱۳۶۶ در منطقه دو جیره عراق به شهادت می‌رسد و پیکرش در تاریخ ۲/۱/ ۱۳۶۷ به زادگاهش باز میگردد.

نویسنده هدف خودش را از نوشتن این کتاب آشنایی جوانان با اخلاق و روحیات جوانان و سربازان در دوران دفاع مقدس می‌داند تا این شهید الگویی برای جوانان و سربازان وطن باشد.

کتاب
هدایتی صمیمیت با خانواده دوستان و همسایه‌ها را از ویژگی‌های بارز اخلاقی شهید برنجی می‌داند و می‌گوید شهید برنجی دائماً اهل ذکر و کمک به دوستان و خانواده بود و در سن ۲۰ سالگی به درجه رفیع شهادت نائل می‌آید.

کتاب ۱۰ روز تا شهادت که روایتی از زندگی و شهادت شهید مهدی برنجی به قلم منوچهر هدایتی است در روز ۳۰ شهریور سال ۱۴۰۰ به مناسبت روز سرباز توسط سردار قریشی جانشین سازمان بسیج مستضعفین در محل سازمان بسیج رونمایی شد این کتاب دارای نثری ساده و روان با استفاده از داستان‌پردازی ادبی به رشته تحریر در آمده و با زبانی ساده، اما زیبا و جذاب در ابعاد زندگی شهید برنجی پرداخته است و خاطرات شنیدنی از زندگی تا شهادت این شهید را روایت کرده است.

ارسال نظرات