سرهنگ کریمی گفت: ترویج و تقویت فرهنگ دفاع مقدس که از رسالت های مجموعه حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس است نیازمند مشارکت سایر گروه ها و آحاد مردم است چراکه دفاع مقدس مردمی بود و امروز باید برای زنده نگه داشتن این فرهنگ ارزشمند مردم باید پای کار باشند.
کد خبر: ۹۳۹۷۶۹۶
|
۱۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۸

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی،سرهنگ پاسدار «غلامرضا کریمی» مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی در همایش کمیته خادمین شهدای استان مرکزی اظهار کرد: یکی از مهمترین مولفه های پیروزی در دفاع مقدس تفکر و رفتار بسیجی بود که توسط ملت ایران برای دفاع همه جانبه از کشور رقم خورد و موجب رفع توطئه های دشمنان شد.

وی افزود: اگر امروز به شهدا، جانبازان، رزمندگان و خانواده معظم شهدا افتخار میکنیم به دلیل این است که عزت، اقتدار و امنیت کشور برگرفته از دفاع مقدس و مجاهدت ها و ایثارگری های این عزیزان است واین فرهنگ ارزشمند که شاخصه های زیادی در آن نهفته در طول این سال ها توانسته کشور را از توطئه های دشمنان نجات دهد.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی با بیان اینکه دفاع مقدس نماد ایستادگی ومقاومت ملت ایران است،گفت: این نماد و تفکر ارزشمند در طول سال های گذشته توانسته موفقیت های بسیاری کسب کند و امروز وظیفه داریم علاوه بر جلوگیری از تحریف این فرهنگ آن را به درستی به نسل جدید جامعه منتقل کنیم.

وی ادامه داد: خوشبختانه به برکت وجود تفکر دینی و انقلابی حاکم در کشور فرهنگ های ارزشی در جامعه همواره پویا و زنده است و اقشار مختلفی برای زنده نگه داشتن فرهنگ های ارزشی تلاش می کنند که قابل تقدیر است.

سرهنگ کریمی اضافه کرد: ترویج و تقویت فرهنگ دفاع مقدس که از رسالت های مجموعه حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس است نیازمند مشارکت سایر گروه ها و آحاد مردم است چراکه دفاع مقدس مردمی بود و امروز باید برای زنده نگه داشتن این فرهنگ ارزشمند مردم باید پای کار باشند.

وی تأکید کرد: یکی از اولویت های مهم برنامه های در راستای فرهنگ ایثار و شهادت مردمی بودن آنها است و قطعا اقدامات تاثیرگذار و ماندگار با این رویکرد ماندگار می شود و خادمین شهدا در این مسیر باید پیشگام باشند.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی  با اشاره به اقدامات انجام شده در طی سالیان گذشته بیان کرد: در راستای انتقال فرهنگ و ترویج ایثار و شهادت در طی ۷ سال گذشته استان مرکزی عملکرد درخشانی دارد و از برگزاری کنگره مردمی نقش امام خمینی(ره) در دفاع مقدس ۶۲۰۰ شهید تا تهیه دانشنامه و یک میلیون سند در حوزه دفاع مقدس اقدامات مهمی به ماندگار مانده است.

وی خاطر نشان کرد: همچنین چاپ ۱۹۵ عنوان کتاب به برگت کنگره شهدای استان مرکزی و گفتمان سازی ها در راستای تببین فرهنگ ها و ارزش های اسلامی از اقدامات مهم دیگر است که با قوت ادامه دار خواهد بود و ستاد کنگره شهدای استان مرکزی تحت عنوان گام دوم فعالیت های خود را با قوت در همه ابعاد ادامه خواهد داد.

انتهای پیام/ 

ارسال نظرات