یکی از رهبران عصائب اهل الحق عراق به واشنگتن درباره تداوم حضور نیروهایش در عرق پس از پایان سال جاری میلادی هشدار داد.
کد خبر: ۹۳۹۷۷۶۱
|
۱۵ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۸

به گزارش خبرگزاری بسیج، هیئت هماهنگی گروه‌های مقاومت عراق به آمریکا نسبت به خارج نکردن نظامیانش از اراضی این کشور تا پایان سال جاری میلادی هشدار داد.

«سعد السعدی»، از رهبران جنبش عصائب اهل الحق عراق به عنوان یکی از مهم‌ترین گروه‌های هیات هماهنگی به شفق نیوز گفت: موضع گروه‌های مقاومت روشن و آشکار است و قبلا اعلام شده، ما به آمریکایی‌ها برای خارج کردن نیروهای اشغالگر تا پایان سال جاری آخرین فرصت را دادیم و این امر در سایه تصمیم پارلمان و توافق دولت عراق و آمریکا در چارچوب خروجی گفتگوهای راهبردی بوده است.

السعدی در پایان هشدار داد اگر نیروهای آمریکایی اشغالگر از اراضی عراق تا پایان سال جاری خارج نشوند، مقاومت با مقابله علنی با اشغالگران حرف نهایی را خواهد زد و آنها را علیرغم میل‌شان از کشور اخراج خواهد کرد.

پیش از این، سرلشکر «تحسین الخفاجی» سخنگوی فرماندهی عملیات مشترک عراق گفته بود همه نیروهای رزمی پس از 31 دسامبر عراق را ترک خواهند کرد و تنها کارشناسان و مربیان و مستشاران حوزه پهپادی و اطلاعاتی باقی خواهند ماند که شمارشان اندک است.

الخفاجی اظهار داشت: خروج نیروهای رزمی تاثیری بر امنیت کشور نخواهد داشت زیرا نیروهای عراقی قادر به ایفای مسئولیت خود در مبارزه با داعش هستند و همه آن چیزی که عراق بدان نیاز دارد در زمینه اطلاعاتی و هواپیمایی است لذا نیازی به نیروهای رزمی نداریم.

عراق و ایالات متحده آمریکا در ماه ژوئیه گذشته در چهارمین دور گفت‌وگوهای راهبردی بر سر خروج همه نیروهای رزمی آمریکایی از عراق تا پایان سال جاری میلادی توافق کردند.

ارسال نظرات