خبرهای داغ:
رئیس سازمان بسیج رسانه کشور:

قهرمان اصلی نظام، مردم هستند/مسئولین باید در خدمت رسانه باشند

رئیس سازمان بسیج رسانه کشور گفت: متاسفانه در جهاد رسانه‌ای عقب هستیم، قدرت رسانه‌ای را باید به یک باور مدیریتی تبدیل کنیم.
کد خبر: ۹۳۹۷۸۶۱
|
۱۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمانشاه، عباس محمدیان امروز دوشنبه در جمع اصحاب رسانه کرمانشاه اظهار داشت: تاریخ برگ زرینی از افتخارات دلیر مردان و شیر زنان این سرزمین است و هر مسئولی در هر لباسی در این استان اگر غیر از خدمت به چیز دیگری فکر کند به انقلاب، نظام و مردم جفا کرده است.

 قهرمان اصلی نظام، مردم هستند

رئیس سازمان بسیج رسانه کشور افزود: قهرمان اصلی نظام، مردم هستند و مطمئناً نگاهی که اصحاب رسانه در خط مقدم رسانه دنبال می کنند از ایثار در دفاع مقدس کمتر نخواهد بود.

وی خاطر نشان کرد: جنگ رسانه ای و فلسفه آرایش رسانه‌ای اصطلاحی است که نایب زمان آنرا بیان کرد که در این جنگ نیاز به قلم دستان افتخار آفرین مشهود است.

محمدیان بیان داشت: در دنیای رسانه و عصر ارتباطات فلسفه وجودی همه شما بر هیچ کس پوشیده نیست، هویت شما هویت شهر شما است و شخصیت فرهنگی شما نشان دهنده فرهنگ شهر شماست.

وی ادامه داد: امروز باید فرهنگ ایثار و شهادت استان کرمانشاه را از منظر رسانه معرفی کرد.

 رسانه قدرت حیات بشریت است 

محمدیان رسانه را قدرت حیات بشریت عنوان کرد و اظهار داشت: رسانه را ابزاری برای مدیریت ادراک و جنگ های شناختی باید تعریف کرد.

وی گفت: در فلسفه وجودی اصحاب رسانه نگاه انقلابی و استقلال رسانه ها می تواند نقشه پیشرفت شهر، استان و کشور باشد.

محمدیان افزود: بر این اساس رسانه‌ای که وابستگی داشته باشد مطمئناً در سنگر مزدوری کار می‌کند که رسانه‌های مزدور در خارج از ایران زیاد داریم.

وی تصریح کرد: باید ببینیم در جبهه رسانه داخل کشور کدام سمت و سو را هدف قرار دادیم آیا آب به آسیاب دشمن ریختیم یا طرف مردم بودیم و آینده تاریخ چه قضاوتی نسبت به رسانه خواهد کرد.

رئیس سازمان بسیج رسانه کشور خاطر نشان کرد: در تلاطم اقیانوس بیکران فضای مجازی رسانه های رسمی باید نقش ایفا کنند.

وی اذعان داشت: فضای مجازی به مثابه حباب است ولی این رسانه های رسمی هستند که ماندگارند و می توانند جوابگو باشند.

محمدیان بیان داشت: فلسفه وجودی رسانه را باید در بیان مطالبه به حق دنبال کرد مطالبه ای که در راستای فرامین امامین، وحدت ادیان و مذاهب ایران، خدمت به مردم و گره گشایی از مشکلات مردم باشد.

وی افزود: شهامت مردان بزرگ این سرزمین نباید در دستان اصحاب رسانه به فراموشی سپرده شود.

این مسئول گفت: خبرنگاران حوزه اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و در مجموع قلم به دستان باید مسلح به علم روز باشند.

وی خاطر نشان کرد: خبرنگاران اجتماعی باید در بطن اجتماع خبر تهیه کنند تا بتوانند در دل مخاطب اثرگذار باشد نه آنچه که زیرنویس تلویزیون و شبکه های خبری است را کپی کنند.

محمدیان اظهار داشت: یک خبرنگار فرهنگی در حوزه فرهنگ باید الفبای فرهنگ را بشناسد اما متاسفانه در تربیت تخصصی خبرنگاران ضعف داریم.

نقطه پیشرفت و تحول فرهنگ استان کرمانشاه در رسانه است

وی گفت: آرزو داریم روزی برسد که خبرنگار از فلان مسئول تنبل و بی عرضه بتواند شکایت کند نه اینکه همیشه خبرنگاران متهم ردیف اول باشند.

محمدیان در بخش دیگری از سخنانش گفت: اگر اختلاف سلیقه‌ها را کنار گذاشتید و از اختلاف سلیقه‌ها اختلاف عقیده درست نکردید می توانید نقشه راهبردی عملیاتی تاکتیکی ویژه جبهه رسانه‌ای استان را ترسیم کنید.

وی افزود: نقطه پیشرفت و تحول فرهنگ استان کرمانشاه در رسانه است، مسئولین باید در خدمت رسانه باشند نه رسانه ها در خدمت مسئولین.

اصحاب رسانه باید تریبون صدای مردم باشد نه تریبون جریان سیاسی

این مسئول اظهار داشت: شما اصحاب رسانه باید تریبون صدای مردم باشید نه تریبون جریان سیاسی چرا که جریان های سیاسی یکی پس از دیگری می آیند و می روند آنچه ماندگار است مردم هستند که پای انقلاب و نظام مانده اند.

وی گفت: رسانه‌های هنجارشکن و مزدور که آب در آسیاب دشمن می ریزند به تعداد انگشتان دست می توانند اثر گذار باشند.

محمدیان بیان داشت: اگر شما وحدت نداشته باشید و شاخه به شاخه حرکت کنید اول خودتان بعد افکار عمومی و بعد مردمی که به شما امید بسته اند قربانی خواهند شد.

اعتماد بزرگترین سرمایه رسانه است

وی افزود: اعتماد بزرگترین سرمایه رسانه است اگر مخاطبین و مردم به رسانه ها اعتماد کردند قدرت مانور و پیشرفت در اختیار شما خواهد بود و اگر اعتماد سلب شد نمی‌توان نقشه راهی را برای استان ترسیم کنید و به تعبیری خودمان را سر کار گذاشتیم.

اگر تحریف شکسته شود تحریم ها هم شکسته خواهد شد

محمدیان خاطر نشان کرد: فضای جامعه فضای سختی است همان طور که حضرت آقا فرمودند اگر تحریف شکسته شود تحریم ها هم شکسته خواهد شد.

وی ادامه داد: الان دچار تحریف تاریخ هستیم رسانه‌ها باید از این واژگان تحریف جلوگیری کنند و اجازه ندهند تاریخ را طور دیگری به نسل آینده انقلاب تحویل دهند.

رئیس سازمان بسیج رسانه کشور افزود: شما سفیران صلح و دوستی حاج قاسم باشید و در دل نقاط محروم حضور پیدا کرده و مشکلات مردم را احساس کنید.

 مطالبه ای که در آن راهکار نباشد مطالبه نیست انتقام‌گیری است

وی با تاکید بر مطالبه گری رسانه ها، خاطر نشان کرد: مطالبه ای که در آن راهکار نباشد مطالبه نیست انتقام‌گیری است امروز تخریب هنر نیست بلکه مهم اتحاد است.

رسانه‌ها باید جریان سازی کنند

محمدیان گفت: امروز رسانه‌ها باید جریان سازی کنند چرا که در عصر حکمرانی رسانه خدمت می کنیم.

این مقام مسئول اذعان داشت: سند صیانت از کودکان چند سالی است که در مجلس معلق است کدام رسانه به این امر پرداخت! سهام عدالت ۱۵ سال است که در این کشور بلاتکلیف است کدام رسانه این را دنبال کرد! قانون نظام بانکی کشور چندین سال است معلق است کدام رسانه به این مهم پرداخت!

وی ادامه داد: متاسفانه همه رسانه‌ها تیتر اصلی شان سیاسی است، مردم را سیاست زده کردید، همه به دنبال سیاسی کردن ذائقه مردم هستند چون سیاسیون از رسانه به عنوان سکویی برای رسیدن به قدرت خود استفاده می کنند.

محمدیان تصریح کرد: امروز هیچ رسانه‌ای نمی‌تواند جای رسانه دیگر را بگیرد همانطور که تلویزیون نتوانست جای رادیو را بگیرد، روزنامه‌های ما اگر بخواهند از دنیای تکنولوژی عقب نیفتند باید مطالب متفاوت داشته باشند.

ر جهاد رسانه‌ای عقب هستیم

وی افزود: روزنامه ها، هفته نامه ها و سایر رسانه ها باید به دنبال گزارشاتی باشند که نتیجه داشته باشد و امید آفرینی را به جامعه تزریق کند.

محمدیان گفت: متاسفانه در جهاد رسانه‌ای عقب هستیم، قدرت رسانه‌ای را باید به یک باور مدیریتی تبدیل کنیم در این راستا بسیج که وظیفه خدمات‌رسانی دارد باید همانند نخ تسبیح عمل کند و همه سلیقه ها جریان ها و تفکرات سیاسی را حول محور انقلاب و ولایت جمع کند.

بسیج رسانه به دنبال کار صنفی نیست

رئیس سازمان بسیج رسانه کشور بیان داشت: بسیج رسانه به دنبال کار صنفی نیست و به دنبال این نیست که جای کسی را بگیرد بلکه به عنوان یک نقطه وصل عمل می کند.

محمدیان افزود: خبرنگاران درد جامعه و مشکلات مردم را بیان می‌کنند اما هیچ کس نیست که صدای مظلومیت خبرنگار را بیان کند.

وی اظهار داشت: خبرنگاران سنگرسازان بی سنگر هستند در این جنگ رسانه‌ای قدر قلم ها، دوربین ها، فکر ها، نگاه ها و گزارشات خود را بدانید چرا که برکتی است که خدا به شما عنایت کرده است.

ارسال نظرات