خبرهای داغ:
شهردار اهواز از بازگشایی پل ششم جهت تردد خودروهای سبک خبرداد.
کد خبر: ۹۳۹۷۸۸۲
|
۱۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۰

رضا امینی در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج از اهواز در رابطه با تعیین تکلیف وضعیت پل ششم اظهار داشت: این پل در دهه های گذشته توسط صنایع فولاد احداث شد و درصد بالایی از تردد بر روی پل ششم متعلق به صنایع فولاد می باشد، بخش دیگری از این ترددها مربوط به خودروهای شهری سرویس دهنده به شهرستان های اهواز و کارون است.

شهردار اهواز با اشاره به محدوده قانونی این پل عنوان داشت: پل ششم از نظر محدوده قانونی در شهرستان کارون قرار گرفته اما تبعات ناشی از اقدام در این پل اثراتی بر هر دو شهرستان خواهد گذاشت؛ بنابراین باید مرز اداری میان دو شهرستان از نظر [مکاتبات، مسئولیت ها و پیگیری موضوعی] با انسجام و همکاری بیشتری صورت گیرد.

امینی افزود: وضعیت شهرستان کارون برای ترمیم این پل و استحکام بخشی به سازه های سرقت رفته پل از توان اجرایی شهرداری کارون بیشتر است، لذا مدیریت استان تصمیم گرفته که اجرای این کار با تامین اعتبار از سوی شرکت صنایع فولاد به شهرداری اهواز واگذار شود.

وی در رابطه با اقدامات انجام شده در راستای ترمیم این پل ادامه داد: روز گذشته مدیر پروژه انتخاب شد و بررسی های اولیه توسط مشاوری که در شهرستان کارون کار خود را آغاز کرده به نتیجه رسید در حال حاضر ارتباطات لازم میان مجری و مشاور برقرار است.

شهردار اهواز ابراز داشت: مجریان هم اکنون در حال برآورد نیازمندی های مصالح برای رفع مشکل هستند چرا که بایستی اصلاح نرده ها، نئوپرن ها، سازه ها، گاردریل ها و... برآورد شود، تصمیمات اجرایی لازم گرفته شده و بنا است کار با سرعت بیشتری دنبال شود.

امینی در خصوص زمان کارشناسی جهت اتمام این پروژه گفت: با توجه به اهمیت کار و شرایط لازم از نظر تغییر نئوپرن ها، سازه ها و استقرار جک جهت تغییر نئوپرن ها زمان منطقی را می طلبد که همه همت شهرداری و مسئولان استانی این است که کار در سریع ترین زمان ممکن به اتمام برسد تا مردم بتوانند مجددا از این پل استفاده کنند.

وی اظهار داشت: خروجی خودروها در زمان آغاز و پایان ساعات اداری ترافیک بالایی را ایجاد می کند و زمان مردم هدر می رود برهمین اساس در شورای راهبردی ترافیک استان درخواست شد در صورت امکان با توجه به پذیرش تلویحی مشاور، خودروهای سبک با همکاری پلیس راهور امکان تردد روی پل را پیدا کنند.

شهردار اهواز در پایان بیان داشت: تردد خودروهای سنگین به بعد از ترمیم پل موکول خواهد شد تا احتمال خطر به حداقل ممکن برسد.

انتهای پیام

ارسال نظرات
پر بیننده ها