خبرهای داغ:
حجت الاسلام والمسلمین نوری در نشست با اعضای سازمان بسیج اساتید دانشگاه های استان که با حضور معاون بررسی و گفتمان سازی سازمان بسیج اساتید کشور برگزار شد، با گرامیداشت هفته مکتب انقلاب اسلامی، به تشریح اهمیت و ضرورت جهاد تبیین به ویژه در عصر کنونی پرداخت و گفت: در جهاد تبیین کسانی که توانایی تبیین به‌صورت صحیح دارند باید ابتدا وارد میدان شده و خط شکنی کنند که در این راستا دانشگاهیان و نخبگان حوزه و دانشگاه، افسران و پیش‌قراولان این جهاد هستند و باید ابتدا وارد میدان شوند.
کد خبر: ۹۳۹۷۹۱۱
|
۱۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۷

به گزارش خبرگزاری بسیج،ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، حجت الاسلام والمسلمین رضا نوری، با اشاره به اینکه جهاد انواع مختلفی دارد که یکی از مصادیق آن جهاد تبیین است، افزود: در هر جهاد عده‌ای خط‌شکن و پیش رو هستند مثلا در جهاد نظامی جوان‌ترها وارد میدان شده و خط‌شکن می‌شوند و سپس سایر مجاهدان به آنها می پیوندند.


حجت الاسلام والمسلمین نوری ادامه داد: وقتی جهاد تبیین مطرح می‌شود کسانی باید ابتدا وارد میدان شده و خط شکنی کنند که توانایی تبیین به‌صورت صحیح داشته باشند، در این راستا دانشگاهیان و نخبگان حوزه و دانشگاه، افسران و پیش‌قراولان این جهاد هستند که باید ابتدا وارد میدان شوند.


رئیس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی با اشاره به اینکه جهاد هزینه دارد و بدون هزینه دادن نمی‌ توان به رسالت تبیینی خود به درستی عمل کرد، افزود: در این مسیر امکان مواجهه با تهمت و تحقیر و فحاشی وجود دارد؛ اما ما باید به حوزه‌های مختلف تبیین ورود کرده و از ناملایمات آن نهراسیم.


وی اضافه کرد: اینکه انتظار داشته باشیم در مسیر تبیین کسی حرفی به ما نزند و چالشی ایجاد نشود امکان‌پذیر نیست، از این رو باید آماده هزینه دادن باشیم؛ زیرا نقد هر چند نقدی صحیح و سازنده باشد باز هم هزینه دارد.


حجت الاسلام والمسلمین نوری اظهار کرد: در حالی که جهان غرب هزاران رسانه را پای کار آورده تا ما را از میدان بیرون کرده، دین و ایمان ما را به تاراج ببرد و ما را تحقیر کند، نخبگان و اساتید دانشگاه وظیفه دارند به صورت ویژه وارد عرصه تبیین شوند.


وی تصریح کرد: امروز در حوزه‌های فکری و اندیشگی و همچنین میدان عمل، کمبودهای فراوانی داریم و دانشگاه تکلیف دارد در همه این حوزه‌ها ورود کند؛ زیرا زکات علم، تبیین است و اگر تبیین نکرده و به میدان نیاییم ناشکری کرده ایم.


حجت الاسلام والمسلمین نوری گفت: دانشگاه باید با همه توان پای کار آمده و ارتباط خود را با جامعه و دستگاه های مختلف تقویت کند تا بتواند به صورت عملی و میدانی نقش آفرین باشد.


وی خاطرنشان کرد: اینکه در درون دانشگاه خود اساتید با یکدیگر جلسه تبیینی گذاشته و نمود بیرونی چندانی در جامعه نداشته باشد فایده ندارد؛ زیرا دانشگاه باید نسبت به کل جامعه احساس مسئولیت کرده و برای گروه‌های مختلف فعالیت و کار تبیینی داشته باشد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها