خبرهای داغ:
مدیرعامل شرکت صنایع غذایی سحر همدان خبر داد
همدان-مدیرعامل شرکت صنایع غذایی سحر همدان با تاکید بر اینکه هنر ما این است که از ظرفیت‌های راکد استفاده می‌کنیم، گفت: ما ۵ طرح توسعه داریم.
کد خبر: ۹۳۹۷۹۴۷
|
۱۵ آذر ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۲

به گزارش خبرگزاری بسیج، مسعود توتونچیان در حاشیه بازدید استاندار همدان از شرکت صنایع غذایی سحر اظهار کرد: تعداد ۱۰ شرکت عضو مجموعه صنایع غذایی سحر در داخل و خارج از کشور فعالیت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه با وجود مشکلات و تحریم‌ها و موانع تولید ما همواره سیر صعودی نیروی انسانی را داشته‌ایم، تصریح کرد: این مجموعه شامل یک هزار و ۶۵۴ نفر پرسنل و بالغ بر ۲۰ هزار نفر اشتغالزایی غیر مستقیم دارد.

مدیرعامل شرکت صنایع غذایی سحر همدان با بیان اینکه امیدواریم در این بازدیدها مشکل اقتصادی و اشتغال که مشکل بزرگ کشور هستند، رفع شود، عنوان کرد: ما این مجموعه را با ۱۳ نفر و با توکل بر خدا، تفکر و تلاش شروع کردیم.

وی با بیان اینکه در سال‌های اخیر با توجه به مشکلات اقتصادی تعامل را با دیگر بخش‌ها شروع کرده‌ایم، ابراز کرد: ما باید خدا را شاکر باشیم که در منطقه جغرافیایی زندگی می‌کنیم که پتانسیل‌های بالایی دارد.

توتونچیان با بیان اینکه ما باید با همفکری و با استفاده از نیروهای متخصص بازاریابی راه توسعه را هموار کنیم، عنوان کرد: باید همیشه امید داشته باشیم و بگوییم ما می‌توانیم تا موفق شویم.

مدیرعامل شرکت صنایع غذایی سحر همدان تاکید کرد: ما کار را با کشت محصولات شروع کردیم تا محصولات کشاورزی با کیفیت داشته باشیم چراکه محصول نهایی هم باکیفیت خواهد بود.

وی با بیان اینکه برای فعالیت فراسرزمینی باید زیرساخت فراوری باشد، تصریح کرد: ما به دنبال استفاده بهینه از خاک، آب و منابع انسانی در استان‌های مختلف هستیم.

توتونچیان عنوان کرد: مجموعه سحر در نظر دارد در بحث محصولات گوشتی سحر و توسعه گلخانه‌های سحر اقدام کند چراکه با تقویت کشاورزی و استفاده از روش‌های مناسب صنعت می‌توانیم پیشرفت کنیم.

وی با بیان اینکه یکی از مزایای استراتژیک ما تنوع تولید و سبد تولید همگن است، گفت: تقریبا یک سبد کاملی از محصولات صنایع غذایی را تولید می‌کنیم.

مدیرعامل شرکت صنایع غذایی سحر همدان با بیان اینکه ما جشن سی سالگی شرکت سحر را امسال برگزار کردیم، عنوان کرد: طی این سه دهه تمام نیروهای فعال در مجموعه از بدو ورود مشمول تمام مزایای قانون کار و تامین اجتماعی شده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه بالغ بر ۱۰۰ هزار تن در سال محصولات کشاورزی خریداری می‌کنیم که اشتغالزایی غیر مستقیم شامل این بخش است، عنوان کرد: فروش و صادرات شرکت ما هر ساله رو به افزایش بوده و پیش‌بینی می‌شود در سال جاری به عدد ۳۹ هزار تن فروش برسیم.

توتونچیان با تاکید بر اینکه شرکت سحر به چندین کشور صادرات پایدار دارد، گفت: در بخش بازاریابی در ۵ کشور دنیا شرکت ثبت برند کرده‌ایم.

وی افزود: شرکت سحر در نمایشگاه‌های بین المللی مختلف شرکت کرده است و همواره یکی از استراتژی‌های ما حضور در این نمایشگاه‌ها است.

مدیرعامل شرکت صنایع غذایی سحر همدان با بیان اینکه ما ۵ طرح توسعه داریم، ابراز کرد: فاز اول توسعه شرکت‌های استان همدان، فاز دوم شامل سایر استان‌ها مانند آذربایجان غربی، شیراز و استان گلستان می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه ما باید از ظرفیت‌های دیگر استان‌ها استفاده کنیم، عنوان کرد: با تلاش همکاران، برند ما از تولید پیش قدم‌تر است.

توتونچیان با بیان اینکه مطالعات این طرح‌ها از قبل انجام شده است، ادامه داد: فاز سوم طرح توسعه شامل استان کرمان، خراسان و هرمزگان را شامل می‌شود.

وی با بیان اینکه مساحت شرکت‌های ما در داخل استان ۱۰۰ هزار متر مربع است، عنوان کرد: طرح توسعه شرکت سحر ۳۰۰ میلیارد سرمایه‌گذاری ثابت دارد که ما موفق نشده‌ایم از سیستم بانکی کشور منابع آن را تامین کنیم و از منابع داخلی استفاده کرده‌ایم که یک سرمایه گذار ملی است.

مدیرعامل شرکت صنایع غذایی سحر همدان ادامه داد: طرح دوم شرکت‌هایی با سرمایه‌گذاری ثابت ۱۰۰ میلیون تومان و طرح سوم با نام صنایع بسته‌بندی سحر پک با اعتبار ۱۵۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری تاسیس شده است.

وی با تاکید بر اینکه هنر ما این است که از ظرفیت‌های راکد استفاده می‌کنیم، گفت: شرکتی با نام شکوفه سحر برای فرآوری و بسته‌بندی میوه‌های خشک و خشکبار با اعتبار ۱۰ میلیارد سرمایه ثابت در حال تاسیس است که ۸۰ درصد پیشرفت کار داشته است.

توتونچیان با بیان اینکه بیشتر طرح‌های اجرا شده را با منابع داخلی خود پیش برده‌ایم که در دراز مدت به شرکت آسیب می‌زند، تصریح کرد: ما نیازمند تسهیلات سرمایه ثابت هستیم.

وی با بیان اینکه شرکت سحر با همه دانشگاه‌های سطح استان و کشور ارتباط دارد و برای انجام پروژه با موضوعات مختلف تفاهم‌نامه امضا شده است، گفت: بالغ بر ۳ میلیارد تومان بودجه برای کارهای آموزشی و تحقیق توسعه در سال جاری می باشد.

مدیرعامل شرکت صنایع غذایی سحر همدان با اشاره به اینکه شرکت سحر در بخش مسئولیت‌های اجتماعی از جمله محیط زیست، کمک به دانش‌آموزان بی بضاعت، کمک به موسسات توانیابان و ... فعالیت داشته است، عنوان کرد: شرکت سحر در سال‌های مختلف به عناوین مختلفی مانند صادرکننده نمونه، تلاشگر برتر عرصه کیفیت و ... افتخار آفرینی کرده است.

وی با بیان اینکه انتظار ما از حاکمیت و دولت این است که به خواسته‌های در راستای توسعه شرکت‌های صنعتی با ارائه تسهیلات جامه عمل بپوشاند، گفت: همچنین نرخ تسهیلات و امتیازهای بانکی برای واحدهایی که دارای سابقه قابل قبول هستند، تغییر یابد.

توتونچیان با تاکید بر اینکه باید با همکاری هم تولید و اشتغال کشور و استان را بهبود دهیم، گفت: مطالبه‌گری حق آحاد مردم است که موجب رشد توسعه می‌شود؛ ما در سه دهه گذشته سعی کرده‌ایم باری از دوش دولت برداریم و برای کشور بار نباشیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات