خبرهای داغ:
تبریز- نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: اقدامات آموزش و پرورش باید با هدف ترغیب دانش‌آموزان به امور دینی باشد.
کد خبر: ۹۳۹۷۹۶۷
|
۱۶ آذر ۱۴۰۰ - ۰۱:۰۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت الاسلام سیدمحمدعلی آل هاشم در دیدار مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش افزود: در حوزه فعالیت‌های قرآنی و معارف دینی فعالیت‌هایی در آموزش و پرورش انجام شده است و اگر افراد باسلیقه و با انگیزه را به حوزه آموزش و پرورش بفرستیم به طور قطع نتایج مفیدی حاصل می‌شود.

وی اضافه کرد: فعالیت‌های نماز و قرآن فرصتی برای فراگرفتن دین است و باید اقدامات دستگاه تعلیم و تربیت با هدف ترغیب دانش آموزان به امور دینی باشد.

حجت الاسلام آل هاشم تاکید کرد: مسئولیت دستگاه تعلیم و تربیت بسیار مهم است و باید افراد با صلاحیت را برای تربیت دانش آموزان انتخاب کنیم.

امام جمعه تبریز ادامه داد: از دوران ابتدایی تا پایان کلاس دوازدهم یک فرصت ارزشمند است تا در رابطه با نمار و فرا گرفتن قرآن و معارف دینی تلاش کنیم در آمورش و پرورش باید روی نماز برنامه ریزی و کار شود تا دانش آموز وقت اذان در نمازخانه حاضر شود.

حجت الاسلام سیدمحمدعلی آل هاشم خاطرنشان کرد: به لطف خدا نماز خانه‌های خوبی ساخته شده و مسئولیت آموزش و پرورش در این زمینه خیلی حساس و سنگین است و از طرفی، جذب نیرو‌های تبلیغی، مناسب و با انگیزه، کاری مضاعف است.

 مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش نیز گفت: در حوزه قرآن و اهل بیت و نماز کار الگویی در کشور در حال انجام است که ناشی از نگاه تربیتی و تعلیمی مسئولان برای دانش آموزان و نوجوانان است.

میکائیل باقری اظهار کرد: یکی از دلایل برگزاری مسابقات قرآن و عترت در آذربایجان شرقی این هست که استان در حوزه عملکرد و سبقه فعالیت‌های قرآنی، در کل کشور الگو سازی شود.

 مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی نیز در این دیدار با اشاره به اینکه اجلاس سراسری نماز دانش آموزی و پنجمین دوره مسابقات همخوانی و مدیحه سرایی مراکز دارالقرآن کشور در تبریز برگزار می‌شود ادامه داد: در استان فصل جدیدی از آموزش و پرورش و تربیت در دل مدارس ایجاد شده است و مسابقات قرآنی به طور قطع تاثیر زیادی در فرهنگ سازی برای فرزندان استان خواهد داشت.
جعفر پاشایی اضافه کرد: نهضت نمازخانه سازی در ۱۶۲مدرسه استان ایجاد شده است که بیشتر آن‌ها مردمی هستند.

 با حضور مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش، پوستر چهلمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزان سراسر کشور در تبریز رونمایی شد.

آذربایجان شرقی میزبان پنج برنامه کشوری از جمله جشنواره سراسری اجلاس نماز، چهلمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز، پنجمین دوره مسابقات همخوانی و مدیحه سرایی مراکز دارالقرآن سراسر کشور، اولین جشنواره روش‌های نوین تدریس کتب مراکز دارالقرآن کشور و طرح کشوری پایش مراکز دارالقرآن‌ها است.

ارسال نظرات