نشست استاندار کهگیلویه و بویراحمد با دانشجویان به مناسبت ۱۶ آذر در دانشگاه یاسوج برگزار و سید علی احمدزاده به سوالات دانشجویان پاسخ گفت.
کد خبر: ۹۳۹۸۰۲۰
|
۱۶ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۲

به گزارش خبرگزاری بسیج کهگیلویه و بویراحمد، سید علی احمدزاده در این نشست ضمن تبریک روز دانشجو گفت خوشحال که بعد از سالها فاصله با دانشگاه بار دیگر فرصتی فراهم شد تا در این محیط علمی حاضر شوم .

وی از سرپرست دانشگاه و مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه یاسوج تشکر کرد و گفت؛ هیچ نهاد نظارتی و حراستی حق پرسش گری از دانشجویان را ندارند و دانشجویان می توانند با آرامش خاطر  سوالات خود را بدون اهانت به اشخاص مطرح کنند.

وی از دانشجویان خواست به صورت مصداقی مشکلات و بحث انتصابات در استان را عنوان کنند.

مسئول سازمان بسیج دانشجویی کهگیلویه و بویراحمد گفت: روز دانشجو در واقع روز فریاد دانشجو و آرمان خواهی تا پای جان قدم بر می دارد .

سید مسعود پرهیزگاری افزود؛ وزارت علوم و روسای دانشگاه ها اجازه بدهید دانشجویان مطالبه گر باشند 

وی گفت: سیاست های که نسبت به دانشجویان اعمال شد موجب از جریان افتادن مطالبه گری شد .

پرهیزگار ابراز داشت؛ تک صدایی که در دانشگاه های ما وجود دارد زیبنده نیست .

 وی افزود: نگاه امنیتی به دانشجو یک نگاه ضد امنیتی است و باید اجازه داد هر دانشجو با هر تفکر و گرایشی ظهور و بروز پیدا کند.

پرهیزگاری افزود: ۱۲ سال است که فضای تضارب آرا در دانشگاه ها فضا را به سمت سکوت و خمودگی دانشجو فرو برد .

وی خطاب به استاندار گفت؛  نگاه دانشگاهی و مسئله محورانه در استانداری وجود داشته باشد و با توجه به اولویت ها از جامعه دانشگاهی بهره گرفته شود .

نمایندگان مردم استان در مجلس دعوت دانشجویان را بپذیرند

نظافت نماینده دانشجویان بسیجی دانشگاه یاسوج خطاب به استاندار گفت: انتظار داریم نمایندگان مجلس و مسئولان در دانشگاه ها حضور پیدا کنند .

وی از طولانی شدن روند تغییر مدیران در کهگیلویه و بویراحمد انتقاد کرد و گفت؛ چرا باید با گذشت چند ماه از فعالیت دولت جدید اما هنوز باید مدیران دولت قبلی سکاندار مدیریت ها باشند.

 

یکی دیگر از دانشجویان خواهر نیز خواستار شفافیت در مسائل مختلف شد و خطاب به استاندار گفت: برنامه های خود را بصورت صریح و شفاف اعلام کنید .

وی گفت: در گام دوم انقلاب اسلامی قرار داریم و این بیانیه مغفول مانده و نقد داریم که چرا به این موضوع پرداخته نشده است و کمتر به نقش جوانان در اجرای این بیانیه توجه می شود.

این دانشجو افزود: با روی کار آمدن دولت جدید انتظار تحول در جامعه را داشتیم اما هنوز مدیران خسته دولت قبل در حال مدیریت هستند .

وی ابراز داشت: در انتصاب مدیران و تصمیمات مهم، نمایندگان در راس دولت نباشند و استاندار بر روی مواردی که درست پیش می رود پافشاری کند و موضع قاطع داشته باشند.

لیلا حسینی گوشه سخنگوی دانشجویان عدالت خواه دانشگاه آزاد اسلامی واحد یاسوج نیز در این نشست گفت: ۱۶ آذر روز دانشجوی ضد نیکسونی و ضد استکبار ی است.

وی افزود؛ به دلیل شرایط کرونایی مانع برگزاری کلاس ها و امتحانات حضوری شد اما در شرایط فعلی قرار است این کلاس ها و امتحانات به صورت حضوری برگزار  شوند که خطر ابتلا را افزایش می دهد.

۱۸۰ دانشجو بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند که از استاندار کهگیلویه و بویراحمد می خواهیم در این زمینه تدابیر ویژه ای بیندیشند.

کبری تراویده دانشجوی دکتری فیزیک نیز ضمن گرامیداشت روز دانشجو گفت: انتظار داریم نگاه به دانشجو عمیق باشد .

وی گفت: دانشجویان تحصیلات تکمیلی  وزارت علوم هیچ هدفی برای بکارگیری و جذب دانشجویان ندارد و با این روند بحران مدرک گرایی باید در کنار بحران آب و محیط زیست دیده شود.

تراویده ابراز داشت: استاندار  یک آمایش سرزمینی تدوین و براساس نیاز دانشجو جذب کنند. سامان دادن به اولویت های پژوهشی در ادارات استان چرا که بسیاری از پژوهش ها در زمان خود انجام نمی شوند.

وی  افزود: برقراری امتیازاتی که از قبل بوده و لغو شده از جمله خوابگاه های متاهلی، وام دانشجویی و کمک هزینه دوران تحصیلات تکمیلی مشکلاتی را برای دانشجویان بوجود آورده است. 

تراویده شرایط سخت دفاع و هزینه سنوات در دانشگاه را از دیگر مشکلات دانست و گفت؛ ارایه مقاله و گرانی مواد در امر پژوهش در برخی رشته ها نیز یکی دیگر از مشکلات است.

جعفر جلیلیان دانشجوی دکتری فیزیک ماده چگال دانشگاه یاسوج نیز گفت: از آقای رئیس جمهور به خاطر انتساب دکتر زلفی گل به عنوان وزر علوم که سابقه بسیار خوبی در حوزه دانشگاه دارد تقدیر می کنم و همچنین از انتساب دکتر کرمی در دانشگاه یاسوج که خود استاد این دانشگاه است.

وی افزود: خدا را شکر که مسئولان در حوزه علوم هوا فضا و علوم پایه بها دادند و شاهد برکات این حوزه هستیم اما در حوزه اقتصاد بسیار ضعیف هستیم.

جلیلیان ابراز داشت: ملزم کردن صنعت استان به همکاری با دانشگاه ها و تعریف پایان نامه ها مبتنی بر نیازهای استان صورت گیرد .

وی ادامه داد: با وجود ظرفیت های عظیم باید پژوهش ها هدفمند شوند و تسهیلاتی که به امر پژوهش اختصاص می یابد بسیار ناچیز است.

این دانشجو افزود: دانشگاه یاسوج در کشور دیده نمی شود و بسیاری از دانش آموختگان ما جذب نمی شود و نخبگان ما در لیست هایی که تهران ارایه می شود دیده نمی شوند.

وی گفت: سمینارها و همایش های زیادی باید برگزار شود و دانشگاه یاسوج در سطح کشور معرفی شود .

جلیلیان خطاب به استاندار گفت: به دکتر کرمی سرپرست دانشگاه یاسوج کمک کنید. بسیاری از اساتید دانشگاه یاسوج غیربومی هستند و به دلیل نبود مکان مناسب جهت اسکان شرایط سختی را دارند و نیاز دارند که یک استاد سرایی در استان احداث شود .

جلیلیان افزود: اگر استان محروم است بیشتر حمایتش کنید و استان های بزرگ همه منابع اعتباری را درو می کنند و ته سفره ذره ای باقی می ماند که به استان های محروم می رسد.

مهران شفیعیان از انجمن اسلامی دانشجویان پیرو خط امام دانشگاه آزاد یاسوج نیز گفت: از آقای تاجگردون جهت حضور در برنامه ۱۶ آذر دعوت کردیم که گفتند از طرف شورای تامین مجوزی داده نشده است.  

وی افزود: آزادی یعنی نظرات خلاف عقاید دیگران را بپذیریم  و وقتی پرسیدیم گفتند تاجگردون اعتبار نامه ندارد و در جایی دیگر به یک دانشجو گفته است به تو چه.

شفیعیان ابراز داشت : مدیران آب منطقه ای استان را برای توضیح درباره سد تنگ سرخ دعوت کردیم اما دعوت ما نپذیرفتند که انتظار داریم در این برنامه حاضر شوند و به سوالات در باره سد تنگ سرخ پاسخ دهند.

حجت الاسلام قلندری در خصوص اظهارات این دانشجو نیز گفت ؛ شورای نظارت سه نفره دانشگاه ها خودش می تواند درباره میهمانانی که دعوت می شود تصمیم گیری کند و ربطی به شورای تامین و استانداری ندارد .

وی گفت: تشخیص دانشگاه بر این بوده که آقای تاجگردون در این برنامه حضور پیدا نکند و نباید مسایل را سیاسی و امنیتی کرد.

امین تراویده دانشجوی دکتری علوم سیاسی دانشگاه یاسوج نیز به افزایش نرخ تورم و بیکاری در کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد و گفت؛ جمعه بازار یاسوج با کمترین هزینه برای شش هزار نفر شغل ایجاد کرده و تمام تلاش مسئولان برچیده شدن این بازار است در حالی که باید صحبت های کسبه این بازار راز شنید و بعد درباره تعطیلی آن تصمیم گیری شود.

تراویده افزود: تعطیلی این بازار ضربه سختی به پیکره اقتصادی و کاسبان وارد می کند و از استاندار می خواهیم که با حضور در جمعه بازار به در دل های این افراد گوش کنند.

پوریا تهمورثی عضو انجمن دانشجویان پیرو خط امام دانشگاه یاسوج نیز گفت؛ برای فعالیت های پژوهشی و علمی نیاز به منابع مالی داریم اما از سوی هیچ دستگاهی حمایت نمی شویم.

وی افزود: استان ما همواره نماد غیرت و آزادی خواهی است اما چهار دهه از انقلاب اسلامی می گذرد اما واژه محرومیت همراه ماست و چرا باید محروم باشیم.

تراویده ابراز داشت: هیچ نگاهی به استان کهگیلویه و بویراحمد نمی شود و می گویند همه چیز از بالا اعمال می شود در حالی که می توان با وجود ظرفیت های عظیم استان این شرایط را تغییر داد و محرویت زدایی کرد.

دانشگاه علوم پزشکی یاسوج را از دست دکتر یزدان پناه نجات دهید 

دانشجوی دیگری نیز از دانشگاه علوم پزشکی استان صحبت کرد و خطاب به استاندار گفت: در بحث محیط زیست و ساخت سد تنگ سرخ موافق هستید یا مخالف اگر مخالف هستید دلایل خود را بیان کنید.

وی بیان کرد: به حوزه کشاورزی، دامپروی و سایر بخش هایی که به تغذیه مربوط می شود توجه شود .

وی گفت: فضا برای اعتراضات صنفی باز شود و طوری برخورد نشود که منجر به سوء استفاده ضد انقلاب شود.

وی خواستار شفافیت برنامه ها و حقوق های مسئولان شد و خطاب به استاندار گفت: فیش حقوقی استاندار و معاونین در رسانه ها منتشر شود . 

این دانشجو تاکیددکرد : در حوزه بانوان و خانواده محیط مناسبی برای تفریح و سرگرمی وجود ندارد .

وی در خصوص ریاست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج خطاب به استاندار گفت: ریاست علوم پزشکی را از دکتر یزدان پناه بگیرید چرا که همه آشنایان و اقوام خود را در آنجا بکار گرفته است.

پاسخ استاندار  به سوالات دانشجویان

استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز در پایان به سوالات دانشجویان پاسخ داد و گفت ؛ تک صدایی در دانشگاه مفهومی ندارد و چنین سیاستی در کشور و استان وجود ندارد.

سید علی احمدزاده به مطالبه یکی از مسئولان دانشجویی در خصوص تک صدایی در دانشگاه ها نیز گفت: در دانشگاه ها دانشجویان نظر خود را اعلام می کنند و بر اساس علایق و افکار در تشکل های دانشجویی مورد نظر خود فعالیت می کنند که این نشان دهنده چند صدایی در دانشگاه ها است.

وی افزود: در حوزه های مختلف برای خدمت به مردم پای کار هستم اما حضور در مناطق گوناگون و بررسی مشکلات زمان بر است .

احمدزاده در خصوص انتصابات در استان نیز گفت؛ خیلی از مدیران بچه های استان و انقلابی هستند و شاید همسو با دولت نیستند اما انتظار مردم این است که مدیران همسو و جهادی سر کار بیایند. 

ویرابراز داشت: کمتر از سه ماه در استان مشغول به فعالیت هستم و تاکنون سه معاون خود را منصوب کرده ام که معاون اقتصادی استاد دانشگاه است و معاون سیاسی نیز از بچه های همین استان با حساسیت انتخاب شد.

احمدزاده گفت: اولویت انتخاب برای معاونین مقاطع دکتری و فوق لیسانس هست و از لیسانس نمی توانم استفاده کنم .

وی افزود: برخی مواقع فردی دکتری دارد اما توان اجرایی ندارد و به دنبال افراد کارآمد هستم.

استاندار ابراز داشت: اغلب نیروهایی که قرار است به عنوان مدیر انتخاب شوند را به وزارت کشور معرفی کرده ایم که باید مراحلی را طی کنند و به دلیل تعدد مدیران معرفی شده به وزارت کشور و بررسی آنها  روند طولانی شده است.

وی گفت: انتخاب مدیران دست استاندار نیست و حتی در انتخاب رئیس دانشگاه یاسوج با من هماهنگ نشد .

احمدزاده افزود: تنها مدیر سازمان برنامه و بودجه استان را غیربومی انتخاب کرده ایم تا فارغ از هر نگاهی مناطق مختلف استان را در بحث توزیع اعتبارات مد نظر قرار دهد.

وی گفت: معاون عمرانی را یک جوان با مدرک دکتری عمران و شهرسازی انتخاب کرده ام که امیدوارم مورد تایید وزارت قرار گیرد و بتوانیم از توان ایشان استفاده کنیم. 

احمدزاده بیان کرد: ارتباط دانشگاه و صنعت باید در استان برقرار  شود و من این موضوع را به جد پیگیری میکنم. 

وی گفت: روند شیوع کرونا در استان نزولی است و به دلیل رعایت دستورالعمل های بهداشتی و تزریق واکسن این مهم حاصل شد و این روند باید ادامه داشته باشد.

احمدزاده افزود: برگزاری کلاس ها و آموزش حضوری در دانشگاه ها بر اساس بخشنامه ها و سیاست های بالادستی صورت می گیرد اما تلاش می کنیم در سطح استان شیوه نامه های بهداشتی در خوابگاه ها و دانشگاه ها به بهترین نحو اعمال شود.

وی گفت: برای اینکه دانشگاه یاسوج در کشور مطرح شود باید کنفرانس های علمی با حضور مسّولان کشور برگزار شود و از چنین برنامه هایی حمایت مالی خواهم کرد.

استاندار ابراز داشت : در خصوص جمعه بازار یاسوج نباید احساسی برخورد نکنیم بلکه باید منطقی برخورد کرد و وضعیت شهر و کاسبان جمعه بازار با هم مدنظر قرار گیرد.

وی گفت: اگر یک آتش سوزی در این بازار اتفاق بیفتد فاجعه ای رخ می دهد و باید یک تصمیم گیری مناسب گرفت و آنها را به مکان جدیدی که احداث شده مستقر شوند.

احمدزاده ادامه داد: شرایط این مکان بحرانی است و بخش زیادی از جنجال هایی که صورت می گیرد واقعی نیست .

وی نسبت به جنجال های رسانه ای که درباره سد تنگ سرخ مطرح می شود نیز واکنش نشان داد و گفت: سد تنگ سرخ باید به لحاظ فنی و مهندسی بررسی شود و بنده نمی توانم به لحاظ فنی نظر بدهم اما ۷۶ درصد آبریز آن استان فارس و ۱۴ درصد آبریز آن در استان کهگیلویه و بویراحمد است .

وی افزود: ۵۶ میلیون متر مکعب برای شهر شیراز است و ۷۰ و اندی نیز برای استان کهگیلویه و بویراحمد است و هر چقدر نیز آب اضافه شد نیز به یاسوج می رسد.

احمدزاده با اشاره به اینکه بودجه شبکه آبرسانی به شهر یاسوج از محل این سد را امسال اختصاص می دهیم گفت: اگر سد تنگ سرخ تعطیل شود برخی از بالاتر آن را می سازند و باز هم ما ضرر می کنیم.

وی ابراز داشت: هر سدی ساخته شود برخی مسایل زیست محیطی را با خود به همراه دارد و بخش زیادی از باغات و زمین ها و ... زیر آب رود .

احمد زاده ابراز داشت: تمامی مسایل مربوط در حوزه سد تنگ سرخ به لحاظ فنی مهندسی، زیست محیطی و غیره توسط وزارت نیرو انجام شده است .

استاندار تاکید کرد: ۶۰ درصد آب یاسوج پرت می رود و چاه های آهکی دیگر پاسخگو نیست و در آینده برای تامین آب شرب شهر یاسوج و حاشیه شهر دچار مشکل خواهیم شد و باید سد تنگ سرخ احداث شود.

وی گفت: اخباری که از سد چمشیر گچساران و نمکی بودن آن منتشر می شود واقعی نیست .

فیش حقوقی خود را در رسانه ها منتشر میکنم 

احمدزاده  گفت: فیش حقوقی خود و معاونین استانداری را در رسانه ها منتشر خواهیم کرد.

وی در پاسخ به سوال دانشجویی که خواستار تغییر مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری شده بود نیز گفت: برای انتخاب مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری استان گزینه هایی را در دست بررسی داریم .

انتهای پیام

ارسال نظرات