خبرهای داغ:
همدان-پیشکسوت دفاع مقدس گفت: تفکر بسیجی برگرفته از تفکر عاشورایی امام حسین(ع) است.
کد خبر: ۹۳۹۸۱۷۷
|
۱۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۷

به گزارش خبرگزاری بسیج، کریم مطهری در نشست بصیرتی که در اتاق اصناف به همت پایگاه شهید شماعی حوزه بسیج شهدای اصناف ناحیه همدان برگزار شد، اظهار داشت: اصل بحثی که امام در رابطه با تشکیل ارتش ۲۰ میلیونی داشتند تفکر بسیجی بود که آن برگرفته از تفکر عاشورایی امام حسین (ع) و یکی از آن مباحث تشکیل ارتش ۲۰ میلیونی بود.

وی با بیان اینکه در اصل تشکیل بسیج فقط خاص ایران نبود و امام (ره) ۵ آذر ماه سال ۵۸ فرمان تشکیل بسیج را داد، اما ۳۱ شهریور ماه ۵۹ به ما حمله شد و جنگ با عراق شروع شد، افزود: هرجا تفکر بسیجی طنین‌انداز شود آنجا همه کار‌ها روی روال خود قرار می‌گیرد و درست می‌شود.

مطهری گفت: تفکر بسیجی اولین حرفش اخلاص در عمل و بعد بحث جهادی‌گری است یعنی فردی که بسیجی می‌شود و اسم خود را بسیجی می‌گذارد باید جهادی عمل کند بعد که اینگونه عمل کرد اخلاص را فراموش نکند و برای خودستایی کاری انجام ندهد.

وی ابراز داشت: بسیجی ولایی است و دنبال جناح و سیاسی بازی نباید باشد و به فرموده رهبر معظم انقلاب؛ بسیجیان متدین و متعبد هستند، اما خرافی نیستند، متحجر نیستند و برای آمدن و ساختن دنیا آمدند، اما دنیاپرست و دنیازده نیستند این‌ها تفکر بسیجی است که در هر نقطه‌ای قرار می‌گیرد کار‌ها به سرانجام می‎رسد؛ پس بسیجی هرجا قرار می‌گیرد و هرجا کار می‌سپارد باید با تفکر بسیجی پیش برود، چون بسیج زاییده عشق به ولایت و نظام بوده است.

پیشکسوت دفاع مقدس بیان کرد: بسیج زاییده عمل به تکالیف الهی است و وظیفه حراست از نظام و ارزش‌های نظام را بر عهده دارد.

وی با اشاره به اینکه اگر ما بتوانیم این تفکر بسیجی را در مملکت خود جا بیندازیم در دنیا حرف اول را می‌زنیم  و در بحث پزشکی، نانودرمان‌ها و موشک اول می‌شویم، گفت: هر جا تفکر بسیجی بوده ما رتبه اول هستیم در اوج قرار داریم و به قول رهبر معظم انقلاب ما مرکز دنیا هستیم.

مطهری گفت: هرجایی تفکر بسیجی معنا دارد و اگر برای خودستایی باشد و جهادی عمل نکند به طور قطع در جایی از کار لنگ می‌زنیم.

وی با بیان اینکه هر کس تفکر بسیجی را کنار گذاشته و لنگیده کارش ثمر نداشته و یا اگر اخلاص در آن نبوده یک جا به مشکل برمی‌خورد و تمام مشکلات کشور ما به خاطر این است که تفکر بسیجی جا نیفتاده است، عنوان کرد: هرکس در هر کاری قرار گرفت باید فکر کند دنیا را در دست دارد و باید تفکر بسیجی داشته باشد و شب و روز نشناسد و دنبال خالی کردن جیب مردم نباشد بلکه دنبال خدمت به جامعه باشد که این تفکر بسیجی می‌شود.

پیشکسوت دفاع مقدس بیان کرد: اگر تفکر بسیج را در جنگ نداشتیم به طور قطع به مشکل برمی‌خوردیم، بسیجیان برای حفظ و حراست از ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب و دفاع از کیان و نظام مقدس جمهوری اسلامی آمده بودند.

وی گفت: دفاع وطنی بر اساس بسیج ما در ایران، در سوریه هم توسط سردار همدانی تشکیل شد و این تفکر بسیجی است؛ در لبنان حزب اله که بسیجی هستند فعالیت دارند و در عراق، نیرو‌های بسیجی حشدالشعبی آمریکا را از عراق بیرون کرد.

مطهری ابراز داشت: امام (ره) وقتی گفت بسیج تشکیل شود و تفکر بسیجی وجود داشته باشد نه برای ایران و جنگ هشت ساله ما بلکه برای ایران و تمام دنیا بود، فاطمیون در افغانستان، حیدریون در پاکستان همه این‌ها بسیجی هستند و تمام آن‌ها شیفته نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند و رهبر آن‌ها رهبر معظم انقلاب است.

وی بیان کرد: شما اصناف و بازاریان که اقتصاد دست شما است نیز باید با تفکر بسیجی و بسیجی‌وار پای کار باشید اگر دنبال گران شدن اجناس خود و سود رسیدن به خود باشیم هم به مردم و هم به خودمان زیان رساندیم.

پیشکسوت دفاع مقدس گفت: اگر می‌خواهید کار کنید بسیجی‌وار کار کنید، خدا هم برکت آن را می‌دهد چراکه هم زندگی شما سر و سامان می‌گیرد و سود خوبی نصیب شما می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات