خبرهای داغ:
حاجی صادقی در همایش منزلت نماز نیروهای مسلح:

نماز معیار همه اعمال و کارخانه انسان سازی است/عبادات نیروهای مسلح باید انسان را رشد و تکامل بخشد

نماینده ولی فقیه در سپاه:آرامش در نماز انسان را از هرگونه نگرانی و استرس دور نگه می دارد، نماز کارخانه انسان سازی است، مجاهد در میدان جنگ نبرد می کند و در نمازش تعظیم می کند که قدرت نماز را در میدان نبرد به نمایش می گذارد.
کد خبر: ۹۳۹۸۳۱۵
|
۱۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۴

قزوین،به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج،نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران در همایش منزلت نماز نیروهای مسلح که در سالن همایش های نیروهای مسلح برگزار شد گفت: نمازانسان سازی و معیار همه زشتی ها را از انسان دور می کند و معیار همه اعمال است.

حجت الاسلام حجت الله حاج صادقی در همایش منزلت نماز نیروهای مسلح که در سالن همایش های دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) برگزار شد با اشاره به اهمیت اقامه نماز در جامعه و نیروهای مسلح گفت: انسان آفریده شده تا جاده پیشرفت را بپیماید، اگر در خاک درجا زد بدترین خلقت عالم و اگر بالا رفت بهترین خلقت است.

وی در ادامه تصریح کرد: در دین آمده تا انسان را از عالم خاکی و زمینی به ملکوت برساند،راه و مسیر را به انسان نشان دهد و از مقصد خاکی به ملکوت برسد، راه را نشان داد و صراط مستقیم را بیان کرد که پیامبر(ص) و ولایت را آورده است تا پرواز را تجربه کنیم، عبادت یعنی مرکب عروج و وسیله پرواز، عبادت مرکبی است برای تقرب به حق و تکامل بشر است.

حاج صادقی تصریح کرد: نماز آداب صحت دارد و دیگری آداب اثر بخشی که مناسک ظاهری دارد، که فقه و رساله عملی نماز را صحیح می کند، همان ها که نماز را برای ما گفتند اسرار نماز را نوشتند تا عروج انسان را در مسیر درست هدایت کنند. همان گونه که مناسک را بجا می آوریم باید به بطن نماز هم توجه خاص شود.

نماینده ولی فقيه در سپاه پاسداران گفت: عبادات نیروهای مسلح باید انسان را رشد و تکامل بخشد، رکن عبادت نیت است که ابزار تقرب به خدا عبادت است.نیت یعنی اینکه انسان به خدا نزدیک شود. دایره عبادت وسیع است، هر نیتی با هدف تقرب عبادت بوده و خدمت به مردم از مهمترین عبادات است. اقامه نماز یعنی برپا داشتن همه خوبیهاست،نماز مبدا و سرچشمه همه فضایل است.

حاج صادقی افزود: به همان میزان که به مناسک می پردازید به اسرار نماز هم توجه کنید، دور از روشنفکری به عبادت توجه کنید آن گاه خواهید دید که عبادت تحقیر انسان نیست بلکه تکریم و معراج مومن است، حقیقت دین و نماز عضویت خداست که پناهگاهی بوده که با ذکر خدا مانوس شده و به آرامش می رسد که هیچ قدرتی نمی توان آن را بر هم بزند. امروز آسایش زندگی ها بیشتر شده اما آرامش در آن نیست، زیرا با یاد خداست که دلها آرام می گیرد.


وی افزود: آرامش در نماز انسان را از هرگونه نگرانی و استرس دور نگه می دارد، نماز کارخانه انسان سازی است، مجاهد در میدان جنگ نبرد می کند و در نمازش تعظیم می کند که قدرت نماز را در میدان نبرد به نمایش می گذارد.

نماینده ولی فقيه در سپاه پاسداران گفت: در مناجات ذاکرین می فرماید؛ خدایا استغفار می کنم از هر عملی به غیر از طاعت تو و از هر ذکری غیر از یاد تو دوری می کنم، نماز درمان بیماری های روحی و روانی است. نماز صحنه ساختن جان آدمی و خانه اخلاص بوده فضیلت ایجاد می کند و معیار همه اعمال است.مجاهد در نماز مجاهد می شود.

وی بیان کرد: نمازی که معراج نیافریند، آرامش نداریم، و در خلوت با خدا لذت نمی بریم بدانید پوسته نماز است و از این نماز باید توبه کنید.برای خواندن نماز با تفکر و مطالعه به سراغ نماز بروید،برای تجدید وضو عجله نکنید، مباحث مادی و دنیایی را قبل از نماز مطرح نکنید،بدون مقدمه وارد نماز نشوید، در وضو با آرامش و ذکر خدا شروع کنید.استغفار قبل از نماز کنید و به خدا پناه ببرید.

وی در پایان افزود: از خدا بخواهید که به شیطان فرصت حضور در میدان ندهد، از همان ابتدا فراموش نکنید که در محضر خدا هستید.به معانی و تفسیر توجه کنید تا روح و جسم شما با نماز محشور شود.

انتهای پیام ۱۰۰۲

ارسال نظرات
پر بیننده ها