در این ایام که اکثر مساجد و خیلی از پایگاه‌های درون مسجد تعطیل شدند، نه تنها فعالیت بسیجیان ما تعطیل نشد بلکه بحمدالله و پیرو فرمایش شهید حاج قاسم سلیمانی که فرمودند «بهترین فرصت‌ها در بدترین تهدیدهاست» این فعالیت‌ها و خدمات به مردم عزیز توسط بسیجیان چندین برابر شد.
کد خبر: ۹۳۹۸۳۹۳
|
۱۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۰

به گزارش خبرنگار بسیج مساجد و محلات در هفته بسیج امسال همزمان در سراسر کشور مرحله استانی سومین دوره جشنواره اسوه پایگاه های مقاومت بسیج برگزار گردید. در ادامه با فرمانده یکی از پایگاه های اسوه استان زنجان پیرامون فعالیت های صورت گرفته در یک سال گذشته گفت و گو خواهیم کرد.

معرفی پایگاه

فرمانده پایگاه مقاومت بسیج شهید شهریاری در معرفی پایگاه و مسجد محله خود چنین گفت: پایگاه مقاومت بسیج شهید دکتر مجید شهریاری در سال 1393 در کوی تازه تاسیس پونک شهر زنجان و در مسجد نورالزهرا (سلام ا... علیها) تاسیس گشته و در امور مختلف، خدمت به مردم محله را آغاز کرد. از همان ابتدا با حضور افراد با تجربه در بحث فعالیت های تربیتی، محور اصلی پایگاه نیز تربیت محور قرار داده شد.

لازم به ذکر است که حدود 20 درصد از جمعیت شهر زنجان در این شهرک جای گرفته که سه پایگاه مقاومت در سه محله مختلف از آن مشغول فعالیت هستند و الحمدلله هم افزایی خوبی نیز بین این 3 پایگاه برای خدمت رسانی به مردم  برقرار است.

 

تمرکز بیشتر پایگاه بر مباحث تربیت محور

ایشان درباره فعالیت محوری پایگاه گفت: همان طور که عرض شد در پایگاه ما کارهای تربیتی، محور همه فعالیت های ما بشمار می رود. از این رو ما برای تربیت هرچه بهتر متربیان پروژه های 3ساله و 5ساله ای را برنامه ریزی می کنیم و کار جذب و کادرسازی تشکیلاتی را برای این افراد در بتن حلقه های صالحین به اجرا در می اوریم که ثمره آن ارتقاء افراد در زمینه های فرهنگی، اجتماعی، اعتقادی، معنوی و ... و همچنین جذب این افراد به مسجد و بسیج به صورت بلند مدت و دائمی می باشد.

 

حضور در مسجد و پایگاه تعطیل شد اما کار مسجد و پایگاه نه...

وی در ادامه اظهار داشت: از کاربرد های این کادرسازی و جذب دائمی ( نه مقطئی و گذرا) می‌توان به حضور گسترده و پرشورتر بسیجیان در ایام شیوع ویروس کرونا اشاره کرد. در این ایام که اکثر مساجد و خیلی از پایگاه های درون مسجد تعطیل شدند، نه تنها فعالیت بسیجیان ما تعطیل نشد بلکه بحمدالله و پیرو فرمایش شهید حاج قاسم سلیمانی که فرمودند «بهترین فرصت ها در بدترین تهدیدهاست» این فعالیت ها و خدمات به مردم عزیز توسط بسیجیان چندین برابر شد. بایستی عرض کنم که در این ایام حضور در مسجد و پایگاه تعطیل شد اما کار پایگاه بر اساس مسجدمحوری و محله محوری هرگز تعطیل نشد.

 

قرارگاه جهادی پایگاه

فرمانده پایگاه شهید شهریاری درباره نحوه فعالیت ها در ایام کرونا گفت: از 2سال پیش همزمان با شیوع ویروس منحوس کرونا، قرارگاه جهادی پایگاه تشکیل شده و فعالیت ها در این ایام در قرارگاه برنامه ریزی و به مرحله اجرا در می‌آیند. شروع کار قرارگاه با ضدعفونی معابر محله کلید خورد و به مرور انواع اقداماتی که در این ایام برجسته گردید مانند طرح غربالگری و بیمار یابی، کمک مومنانه، توزیع غذای گرم، تولید و توزیع ماسک و... ذیل این قرارگاه جهادی صورت پذیرفت. بسیجیان عزیز با برنامه ریزی مناسب آمار محله را به صورت دقیق جمع آوری و پایش کرده و با توجه به نیازسنجی های صورت گرفته فعالیت ها برنامه ریزی و اجرا می گردند.

همچنین با توجه به این که پایگاه ما در مرکز شهرک قرار دارد، دو پایگاه دیگر مستقر در کوی پونک نیز فعالیت های جهادی خود را در این ایام با هماهنگی قرارگاه جهادی انجام میدادند که از موازی کاری احتمالی نیز جلوگیری شود.

 

سایر اقدامات پایگاه

ایشان در تشریح سایر اقدامات پایگاه گفت: اقدامات فراوان دیگری توسط بسیجیان خدوم این پایگاه براساس اصل مسجد محوری و محله محوری صورت گرفته که می توان به برگزاری مرسمات جشن و عزاداری در ایام شادی و عزای اهل بیت(علیهم السلام) در مجتمع های مختلف مثل آپارتمان ها، ورزشگاه ها، بوستان ها و فضای سبزها و... اشاره کرد که توانسته است تا دو الی سه هزار مخاطب را جذب کند. همچنین برگزاری نشست های بصیرتی و روشنگری برای اولیاء متربیان و عموم مردم ، ساخت 2باب منزل مسکونی برای محرومین، برگزاری اعتکاف علمی در دوره های مختلف، مشاوره و هدایت تحصیلی و علمی برای دانش آموزان در آستانه انتخاب رشته و کنکور و ... از جمله این اقدامات است.

 

سخن آخر

وی در پایان گفتگوی خود گفت: ما در مجموعه پایگاه شهید شهریاری با ارگان ها و نهادهای مختلفی مانند ناجا، اداره تبلیغات اسلامی، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، فرمانداری، شهرداری و... در بحث هم افزایی همکاری داریم، اما از مسئولین عزیز خواهشمندم که با ارزیابی و شناسایی تیم ها و گروه هایی که ظرفیت بیشتری در خدمت رسانی به مردم دارا هستند، کمک ها و امکانات بیشتری را در اختیار آنان قرار دهند تا آنها نیز بتوانند به نحو احسن در این عرصه خدمت کنند. همچنین از همه عزیزانی که به نحوی در سنگر مسجد خدمت میکنند خواهشمندم که همه با شعار«اخلاص و اتحاد، محبّت و مودّت» بدون بروز اختلاف با کمک به یکدیگر در این راه همدیگر را یاری کنیم.



انتهای پیام/

ارسال نظرات