خبرهای داغ:
استاندار فارس، فرهنگ، ادب و هنر را از مصادیق قله بودن استان فارس دانست.
کد خبر: ۹۳۹۸۴۳۵
|
۱۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، محمدهادی ایمانیه ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس اظهار داشت: یکی از مصادیق قله بودن استان فارس که مقام معظم رهبری به آن اذعان کردند، در فرهنگ، ادب و هنر است، همه باید تلاش کنند و ما هم کمک می‌کنیم تا این در قله بودن حفظ شود. 

وی با بیان اینکه در شورای فرهنگ عمومی استان که دبیری این شورا با مدیرکل ارشاد است برش نقشه مهندسی فرهنگی تهیه و توسط رئیس‌جمهور رونمایی شد، گفت: اجرای این سند بر عهده مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس است. 

ایمانیه خطاب به مدیرکل جدید افزود: بزرگداشت هنرمندان، ادیبان، نویسندگان و اصحاب ادب فرهنگ و هنر باید مورد توجه مدیرکل جدید باشد هر چند در گذشته نیز این افراد مورد تکریم بودند، اما گاه سخنانی و گلایه‌ای مبنی بر فراموش شدن از سوی آنان مطرح شده است. 

استاندار فارس با بیان اینکه در تحقیق و تتبع مسائل فرهنگی و هنری ارتباط با دانشگاه کمتر بوده که باید در دوره جدید مورد توجه قرار بگیرد، بیان کرد: در استان فارس هم دانشگاه هنر داریم و هم دانشکده هنر که در کمتر استانی چنین ظرفیتی است و باید از این ظرفیت به خوبی استفاده شود. 

وی با بیان اینکه پژوهش با همکاری دانشگاه‌ها باید مورد توجه بیشتری باشد، عنوان کرد: ما نیز در مدیریت ارشد استان تلاش می‌کنیم که این مسئله پررنگ‌تر شود. 

ایمانیه با بیان اینکه مطبوعات و رسانه‌ها هم فعالیت‌های دولت را منعکس کنند و هم مطالبات مردم را تصریح کرد: مدیرکل جدید باید در عرصه رسانه و مطبوعات هم حمایت بیشتری داشته باشد و همچنین  استفاده از بخش خصوصی که باید توسعه یابد. 

استاندار فارس با اشاره به وجود آموزشگاه‌های آزاد فرهنگی و هنری و نقش اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در تعامل با این موسسات خاطرنشان کرد: تلفیقی از هنر و اعتقادات اسلامی در مدیریت و آموزش این موسسات مطالبه جامعه است که باید مدیریت جدید ارشاد این موارد را مدنظر داشته باشد. 

ایمانیه با بیان اینکه برگزاری جشنواره‌ها و نمایشگاه‌ها در ایجاد روحیه نشاط در مردم موثر است، گفت: باید تلاش کرد با کمرنگ شدن کرونا این جشنواره‌ها و نمایشگاه‌ها را برگزار کرد تا فرهنگ ملی و دینی ما در استان فارس توسط هنرمندان بیشتر جلوه کند. 

استاندار فارس خطاب به مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس بیان کرد: شب شعر عاشورای شیراز که به عنوان بزرگترین و قدیمی‌ترین شب شعر عاشورا است باید حمایت ویژه شود و موزه قرآنی را نیز با کمک ارشاد، شهرداری و میراث فرهنگی کمک می‌دهیم تا به نتیجه برسد. 

وی با بیان اینکه امروز زمینه کار فراهم است و آمادگی خوبی در میان مدیران وجود دارد، تصریح کرد: حمایت از مولفان و پژوهشگران و ترویج کتاب و کتابخوانی از اهداف جدی ما باید باشد، اتلاف وقت فراوان در فضای مجازی باید به سمت کتابخوانی سوق داده شود. 

ایمانیه ماموریت دیگر مدیرکل جدید ارشاد را اصلاح و فرهنگ‌سازی برای تغییر نشانه‌ها و تصاویر روی لوازم التحریر، لباس‌ها، تابلو مغازه‌ها و غیره عنوان کرد و گفت: این امور در کنار معرفی و شناساندن بزرگانی که این شهر دارد، نیاز به فرهنگ‌سازی دارد که اجرای آن وظایف فراوان و همت بیشتر می‌طلبد. 

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها