خبرهای داغ:
تبریز- رئیس سازمان جهاد دانشگاهی آذربایجان شرقی با اشاره به جریانات رخ داده در روز ۱۶ آذر سال ۱۳۳۲، گفت: شعار«مرگ بر آمریکا» در این روز که به عنوان روز دانشجو نامگذاری شده، متولد شده است.
کد خبر: ۹۳۹۸۴۴۰
|
۱۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی جهاد دانشگاهی استان، جعفر محسنی در آیین گرامیداشت روز دانشجو و ولادت حضرت زینب(س) که در جمع دانشجویان مرکز آموزش علمی کاربردی جهاددانشگاهی تبریز برگزار شد، اظهار کرد: هر جامعه‌ای هم‌چون یک ساختمان، بر روی پایه‌هایی بنا می‌شود، از جمله پایه‌های جامعه ما نیز دانشجویان هستند.

 وی افزود: وقتی به گذشته نگاه می‌کنیم، می‌بینیم که قشر دانشجو در دوران‌های گذشته، در جامعه تحول ایجاد کرده و روندی را برای سال‌های آتی جامعه بنا نهاده اند. این امر در ادامه باعث پایه ریزی یک ملت برای خروج از وابستگی و دستیابی به استقلال شده است.

محسنی خاطرنشان کرد: متاسفانه امروز به جای پرداخت به اهداف نامگذاری روز دانشجو و یادآوری اتفاقاتی که در آن روز افتاد، دانشجویان فقط به برگزاری جشن می‌پردازند. در نتیجه سال به سال به جای بیداری به سمت غفلت می‌رویم.

وی با اشاره به فعالیت‌های دانشجویان جهادی دانشگاه تبریز در دوران دفاع مقدس، گفت: در این دوران، در بطن دانشگاه ارتباط دانشجویان با صنعت عجین شده بود.

محسنی با تاکید بر این‌که امروز با محدودیت استخدام در کشور مواجه هستیم، افزود: هدف ما این است که با روی کار آمدن رشته‌های مهارت محور، در کنار اتکا به خود، کشورمان را بر روی پای خود نگه داریم.

در این آیین از ۲۰ نفر از دانشجویان برتر علمی و فرهنگی با اهدای لوح تقدیر و تخفیف شهریه تحصیلی تجلیل شد.

ارسال نظرات