نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد از دانشگاه فنی وحرفه ای استان بازدید ودر نشستی با مسئولان ،اساتید و دانشجویان این دانشگاه ضمن تبریک روز دانشجو به وقایع این روز مهم و رسالت امروز دانشجویان پرداخت.
کد خبر: ۹۳۹۸۴۴۴
|
۱۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۸

به گزارش خبرگزاری بسیج کهگیلویه و بویراحمد، نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد در ابتدای ورود با حضور در مقبره شهید گمنام در دانشگاه فنی وحرفه ای با آرمان‌های امام و شهدا تجدید میثاق کرد.
وی پس از بازدید در نشست با اساتید،دانشجویان و کارکنان دانشگاه فنی وحرفه ای استان از ۱۶ آذر به عنوان یکی از روزهای مهم در تاریخ پرشکوه انقلاب اسلامی یاد کرد و گفت: دانشجویان نقش مهمی در به پیروزی رساندن انقلاب داشته‌اند و در بعد از انقلاب نیز در همه صحنه‌ها حضور دانشجویان چشمگیر، با بصیرت و انقلابی بوده است.
آیت‌الله سیدنصیر حسینی افزود: رژیم منحوس پهلوی به شدت از دانشجویان واهمه داشت و به همین خاطر در روز ۱۶ آذر دانشجویان انقلابی را به شهادت رساند که تا همیشه این روز و شهادت این سه فرزند گرانقدر ایران اسلامی گرامی داشته می‌شود.
وی در ادامه به وظیفه دانشجویان در برهه امروزی اشاره کرد و گفت: دشمن با همه توان برای براندازی نظام جمهوری اسلامی وارد میدان شده که می‌بایست دانشجویان با بصیرت انقلابی خود هم در عرصه علمی و هم در سایر عرصه‌ها به خصوص در حوزه فرهنگی دشمن را  مایوس و به عقب رانده تا روز به روز بر عزت این مملکت افزوده شود.
آیت‌الله حسینی با اشاره به رسالت و عملکرد دانشگاه فنی و حرفه ای وتقدیر از فعالیتهای خوب آموزشی این دانشگاه گفت: بسیاری از دانشگاهها فارغ التحصیل دارند ولی دنبال کار می گردند و روزبه روز به آمار بیکاری آنان افزوده می شود، در حالیکه جامعه ما به دانشگاه فنی و حرفه ای نیاز دارد زیرا فارغ التخصیلان آنها فن و حرفه دارند که نه تنها بیکار نمانند بلکه برای دیگران هم ایجاد اشتغال می کنند.
وی تصریح کرد: با توجه به اطلاعات به دست آمده تعداد شاغلان فارغ التحصیل این دانشگاه آمار بالایی است که قابل قیاس با سایر دانشگاهها نیست.
نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه وبویراحمد افزود: کارخانه های متعددی داریم که به فن، تخصص و حرفه این دانش آموختگان نیاز دارد، مخصوصا کارخانه قند، فولاد، مجموعه نفت گچساران و واحدهای مختلف صنعتی استان که به تخصص آنها نیاز دارند، بخش دیگری هم با ایجاد کارگاههای کوچک اقدام به فعالیت دارند.

روز دانشجو یادآور فریاد ظلم ستیزی، استقلال طلبی و آرمان خواهی دانشجویان است

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای کهگیلویه و بویراحمد در ابتدای این نشست با تبریک روز ۱۶ آذر به دانشجویان گفت: روز دانشجو یادآور فریاد ظلم ستیزی، استقلال طلبی و آرمان خواهی دانشجویان است که در سال ۱۳۳۲ در دانشگاه تهران علیه رژیم شاهنشاهی شکل گرفت.
روح الله دانش پایه حضور نماینده ولی فقیه در دانشگاه فنی وحرفه ای را فرصتی ارزشمند برای اساتید ، دانشجویان و کارکنان این دانشگاه دانست و در تبیین رسالتهای این دانشگاه گفت: دانشگاه فنی وحرفه ای یکی از بزرگترین دانشگاههای مهارتی کشور است که مدیریت دانشکده ها و آموزشکده های سراسر کشور را برعهده دارد.
وی رسالت اصلی دانشگاه فنی و حرفه ای را  تربیت و آموزش تکنسین های ماهر و کارآفرین و تزریق آنها به صنعت کشور عنوان کرد وگفت: در کشور ۱۸ هزار مدرس مدعو و ۷ هزار کارمند و ۱۸۵هزار دانشجو و در استان کهگیلویه وبویراحمد ۲۲۰۰ دانشجو و ۳۰۰ استاد مدعو و ۹ نفر عضو هیات علمی فعال داریم و قریب به ۷۰ درصد دروس به صورت مهارتی است تا بتوانند در زمینه اشتغال و بهره وری در صنعت کشور مفید واقع شوند.
دانش پایه با اشاره به اینکه بزرگترین چالش ومعضل امروز  جامعه بیکاری است گفت:در دانشگاه به دنبال این هستیم که  متناسب با نیازهای جامعه  وتوسعه وکیفی رشته های فنی وحرفه ای ، دانش آموختگان دانشگاه فنی و حرفه ای هم برای خود ایجاد اشتغال کنند و هم کارآفرین باشند.

سیستم آموزشی و مهارتی دانشگاه فنی وحرفه ای آموزش برای اشتغال و کسب درآمد است

دانش پایه عنوان کرد: در برنامه آموزشی این دانشگاه ۶۰ تا ۷۰ درصد دروس به صورت عملی و مهارتی است همانطور که استحضار دارید یکی از شاخص‌های توسعه در کشورهای پیشرفته آموزش‌های مهارتی است که بتواند در زمینه اشتغال، بهره‌وری، تولید ناخالص و بازدهی و کارایی مطلوبیت لازم را داشته باشد.
وی افزود: این دانشگاه نیرو برای دولت و نیروهای پشت میز نشین تربیت نمی کند، بلکه سیستم آموزشی و مهارتی این دانشگاه آموزش برای کسب درآمد است.
وی تاکید کرد: شدیداً اعتقاد داریم که با آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و مهارتی که در طی سه سال هنرستان‌ها و دوسال کاردانی و یا حداکثر با مدرک کارشناسی یک دانشجو می‌تواند هم برای خود شغل ایجاد کند و هم در نقش یک کارآفرین و تولید کننده ظاهر شود.
رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای استان اذعان داشت: آمار بالای دانش آموختگان این دانشگاه در چند سال اخیر گویای این واقعیت است که این دانشگاه تنها دانشگاهی است که شورای برنامه ریزی مستقل دارد و آموزش ها حالت انعطاف پذیر داشته و اعتقاد و اصراری به آموزش‌های ثابت نداریم، زیرا اعتقاد داریم آموزش‌ها باید متناسب با مشاغلی که در آینده به سرعت شکل خواهند گرفت تغییر یابد.
دانش پایه با اشاره به اینکه در دورانی که با چالش حجم بالای فارغ تحصیلان بیکار حاصل از آموزش عالی کلاسیک در دانشگاه‌های بزرگ کشور روبرو هستیم، که متاسفانه  دانشجویان فقط علم تئوری می خوانند و مهارت لازم برای کارآفرینی و اشتغال برای خود ندارند گفت: امروز ارزش آموزش های علمی مهارتی صد چندان احساس می شود، که در این زمینه اعتقاد عملی دولتمردان و سیاست گذاران آموزش عالی و وزارت علوم را می طلبد.

تحصیل ۲۲۰۰دانشجو در ۲۵ کد رشته در دانشگاه فنی حرفه ای کهگیلویه وبویراحمد

دانش پایه در بیان گزارشی از فعالیتهای این دانشگاه گفت: دانشگاه فنی و حرفه ای استان دارای دو مرکز پسران و دختران بوده که حدود ۲۲۰۰ دانشجوی فعال در ۲۵ کد رشته تحصیل می کنند
وی افزود: هر دو مرکز پسران و دختران  دانشگاه مجهز به کارگاههای مکانیک، طراحی دوخت، عمران، کامپیوتر، برق، الکترونیک و حسابداری است و دارای ۴ خوابگاه شبانه روزی با ظرفیت ۶۰۰ نفر بوده که جهت پذیرش دانشجویان غیربومی تاکنون مشکلی نداشته ایم.
وی اظهار داشت: از مسئولان جهت تجهیز کامل کارگاهها و سایر امکانات انتظار همکاری بیشتری داریم، ضمن اینکه اهم انتظارات از میهمانان عزیز جلسه این است که مسیر خیابان رفت و آمد به دانشکده فنی پسران وضعیت درستی ندارد و از شهردار محترم شهر یاسوج انتظار داریم برای وضعیت این مسیر تدبیری بیندیشند، همچنین وضعیت روشنایی خیابان منتهی به دانشکده فنی دختران نیاز به رسیدگی دارد، وعده های زیادی برای رسیدگی دریافت می کنیم ولی عملی نمی شود، انشالله این موارد هرچه سریعتر ساماندهی شوند.
گفتنی است: در این نشست، نماینده ولی فقیه در استان طی تماسهای تلفنی با مدیران عامل مخابرات ، برق و شهردار یاسوج خواستار حل مشکل آسفالت خیابان منتهی به آموزشکده پسران و رفع مشکل روشنایی مسیر خوابگاه دانشجویان دختر دانشکده فنی و حرفه ای شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات