خبرهای داغ:
امام جمعه نهاوند:

هویت دینی و انقلابی و ملی ما به حوزه ایثار و شهادت گره خورده است

نهاوند-امام جمعه نهاوند گفت: هویت دینی و انقلابی و ملی ما به حوزه ایثار و شهادت گره خورده است و باید برای صیانت از ارزش‌ها این فرهنگ ناب را به نسل‌های بعدی منتقل کنیم.
کد خبر: ۹۳۹۸۴۸۹
|
۱۷ آذر ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۲

به گزارش خبرگزاری بسیح حجت الاسلام عباسعلی مغیثی در یادواره شهدای گمنام در دانشگاه آزاد نهاوند ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا اظهار کرد: شهدا برای نجات بشر همه هستی خود را دادند و این هنر آنان بود، آنها با خدا معامله کردند تا انسان بازیچه دست استکبار و عوامل نفسانی شهوانی و حرص قرار نگیرد.

وی با بیان اینکه پیغمبر (ص) می‌فرماید خداوند طالبان علم را دوست می‌‌دارد، افزود: اسلام به علم بسیار اهمیت داده است و روایت داریم «ز گهواره تا گور دانش بجوی»، از نظر جا و مکان نباید محدودیتی در علم‌آموزی داشته باشیم حتی در دورترین نقطه دنیا باید علم را آموخت.

امام جمعه نهاوند با بیان اینکه حضرت علی (ع) می‌فرماید اگر کسی به من کلمه‌ای بیاموزد من را بنده خود ساخته است، گفت: دو تشکل دانشجویی داریم که هر کدام اهداف خاصی را دنبال می‌کنند؛ دسته اول دانشجویانی که نسبت به جریان غربگرا گرایش داشته و به اسلام علاقه‌ای نداشتند و دسته دوم تشکل‌های مذهبی بودند و پیرو اسلام و انقلاب خود هستند.

وی با اشاره به اینکه امروز دانشگاه‌های ما نسبت به قبل بهتر شده و محصول آن قشر مظلوم دانشجویان و بسیجیان ما است، افزود: امروز توسعه فرهنگ ایثار و شهادت بر ما واجب یک تکلیف است.

مغیثی عنوان کرد: هویت دینی و انقلابی و ملی ما به حوزه ایثار و شهادت گره خورده است و باید برای صیانت از ارزش‌ها این فرهنگ ناب را به نسل‌های بعدی منتقل کنیم و آموزش و پرورش در مقابل جوانان و نوجوانان  نیز موظف است که این کار را انجام دهد.

وی گفت: امروز دشمن وحدت بین شیعه و سنی، اقوام مختلف و مردم و مسئولان را هدف قرار داده است و ما  نباید فراموش کنیم که دشمن پس از 40 سال شکست و خواری قلب و روح ما را هدف قرار داده و باید سیره شهدا را در جامعه نشر دهیم تا در مقابل توطئه‌ها و فتنه‌های دشمن محفوظ بمانیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار