سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در برنامه صبحگاهی شبکه پنج سیما درباره مسائل تهران صحبت کرد.
کد خبر: ۹۳۹۹۰۸۸
|
۲۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۱

به گزارش خبرگزاری بسیج، سید نظام موسوی در برنامه «سلام تهران» با اشاره به جلسات متعدد مجمع نمایندگان تهران در یک سال اخیر، پیرامون مسائل و مشکلات پایتخت، گفت: کرونا باعث شد که کمتر در اجتماعات شرکت کنیم، اما تا جایی که امکان داشت از طریق بازدیدهای میدانی در جریان امور قرار گرفته‌ایم.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به بازدید روز گذشته (جمعه، 19 آذر) از نفرآباد شهرری، اظهار داشت: مشکلات این منطقه بررسی و مسئله ساخت مسکن برای ساکنان آن برطرف خواهد شد. چنین مشکلاتی در نقاط دیگر تهران هم وجود دارد.

وی با بیان اینکه عده زیادی تهران را شهری برخوردار از امکانات حداکثری می‌دانند و معتقدند که ظرفیت‌های آن باید در بین دیگر استان‌ها هم توزیع شود، تصریح کرد: بخشی از این نگاه درست و بخشی هم براساس بی‌اطلاعی است. در حال حاضر تهران پس از سیستان و بلوچستان، محروم‌ترین استان کشور در زمینه آموزش و بهداشت است. حاشیه‌نشینی در تهران معضل بزرگی است که در سال‌های اخیر هم گسترش یافته است.

موسوی با اشاره به اینکه در دولت قبلی اهتمام جدی برای حل مسائل تهران دیده نمی‌شد، گفت: دولت سیزدهم نگاه ویژه‌تری به تهران و مناطق محروم آن دارد.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سؤال مجری «سلام تهران» درباره راهکارهای کاهش آلودگی هوای تهران، بیان داشت: آلودگی هوای پایتخت یک مسئله تک‌بعدی نیست؛ دکمه‌ای وجود ندارد که مسئولین آن را بفشارند و مشکل آلودگی حل شود. این معضل، ملی و چند وجهی است و فقط هم به دولت مربوط نمی‌شود. صنعت، فرهنگ مصرف سوخت، جمعیت و... در پیدایش آلودگی هوا نقش دارند.

وی با بیان اینکه جلسات ویژه آلودگی هوا در مجمع نمایندگان استان تهران تشکیل شده است، گفت: جلساتی هم با حضور متخصصان و دغدغه‌مندان این حوزه برگزار خواهیم کرد، تا زیرساخت حقوقی آن در مجلس و شورای شهر هرچه سریع‌تر عملیاتی شود.

موسوی گریزی هم به مذاکرات لغو تحریم‌های هسته‌ای زد و بیان داشت: سیاست‌های کلان خارجه ایران در هیچ زمانی نفی مذاکره نبوده است، و اتفاقاً به مذاکره قوی و مبتنی بر حفظ عزت و منافع کشور اعتقاد داریم. در این دوره نیز زیرساخت‌های حقوقی مذاکرات، توسط مجلس و در قانون اقدام راهبردی برای مقابله با تحریم‌ها تدوین شده است.

نماینده مردم تهران در خانه ملت با بیان اینکه بعد از خروج آمریکا از برجام، مذاکرات به بن‌بست رسید، تصریح کرد: با ریل‌گذاری انجام شده توسط مجلس، تیم مذاکره رسالت خود را می‌داند. نمایندگان، دولت و شخص رئیس جمهور، مذاکره را منوط به گرفتن تضمین‌های اجرایی و حفظ عزت و امنیت ملی دانسته‌اند.

عضو مجمع نمایندگان استان تهران همچنین شایعه‌های مطرح شده پیرامون تیم مذاکره‌کننده کشورمان را دروغ دانست و تأکید کرد: در تیم مذاکراتی کشورمان، کارشناسان بسیار زبده‌ای با یکدیگر همراه شده‌اند. تعداد قابل توجهی از متخصصان اقتصادی و سیاسی در این مذاکرات حضور دارند که به خوبی می‌توانند مسائل را تحلیل و تصمیم‌گیری کنند.

وی همچنین در خصوص اجرای قانون مالیات بر منازل خالی از سکنه نیز گفت: این قانون تصویب شد، اما در بحث اجرا کم‌کاری شده است. مجلس یازدهم بر حوزه نظارتی تأکید دارد. از این رو، قانون مالیات بر خانه‌های خالی، تسهیل در کسب‌وکار و قیر رایگان برای شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر را به جدیت دنبال خواهیم کرد.

ارسال نظرات