ثبت نام بیست و هشتمین دوره مسابقات سراسری قرآن و عترت بسیج آغاز شده و تا 20 دی ماه ادامه خواهد داشت.
کد خبر: ۹۴۰۱۵۵۵
|
۰۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۶

به گزارش خبرگزاری بسیج، ثبت نام بیست و هشتمین دوره مسابقات سراسری قرآن و عترت بسیج آغاز شده و تا 20 دی ماه ادامه خواهد داشت.

در این دوره از مسابقات رویکرد سازمان بسیج در اجرای مسابقات قرآنی یک رویکرد کاملا متفاوت می‌باشد.

مسابقات در سطح عمومی دیده شده تا آحاد مردم عزیز و خصوصا بسیجیان بتوانند در این مسابقات شرکت نمایند. به همین منظور دارالقرآن بسیج با هدف ایجاد یک حرکت قرآنی در بین آحاد جامعه به خصوص تشکل‌های قرآنی، گروه‌های قرآنی، خانواده و جوانان و نوجوانان می‌باشد؛ لذا این دوره از مسابقات در چهار بخش برگزار خواهد شد.

بخش اول مؤسسات و پایگاه‌های مقاومت بسیج هستند که ایده‌های خلاقانه و نوآورانه خود را در حوزه مسائل قرآنی کشور به دبیرخانه مسابقه ارسال خواهند کرد و ایده‌هایی که ملاک‌های برتری بیشتری از حیث نوآورانه بودن، خلاقیت و ... دارا باشند، برای این‌که به نتیجه و رشد کافی برسند توسط دارالقرآن بسیج حمایت خواهند شد.

 

بخش دوم مشارکت به صورت گروهی (گروه ۳ نفره) می‌باشد که هر کدام از اعضای گروه در یک موضوع مشخص شرکت خواهد کرد و در پایان آن گروهی که امتیاز بالاتری را کسب نموده وارد مرحله بالاتر خواهد شد
توضیح بیشتر اینکه: یک نفر از اعضای گروه سوره مبارکه صف را حفظ میکند، یک نفر ارائه ۵ دقیقه‌ای از مفاهیم خطبه متقین نهج‌البلاغه را خواهد داشت (بصورت استند آپ قرآنی)، عضو دیگر یک عکس نوشته در موضوعات قرآنی و مفاهیم قرآنی آماده خواهد کرد؛ و همه اعضا به‌صورت جمعی، آمادگی پاشه به سوالات از مفاهیم سوره صف خواهند بود؛ همچنین یک جمع‌خوانی (آیات ۸ الی ۱۲ سوره صف) را هم خواهند داشت.

بخش سوم، مشارکت به صورت خانوادگی است که هر کدام از اعضای خانواده در یکی از رشته‌های مشخص‌شده شرکت خواهند کرد و در پایان خانواده‌ای که امتیاز بالاتری را کسب نموده به مرحله بالاتر می‌رسد.

شرکت در این بخش به این شیوه است که: مادر خانواده پنج صفحه اول سوره مبارکه نور را حفظ خواهد کرد، پدر خانواده ارائه پنج دقیقه‌ای محتوای سوره یوسف (استندآپ قرآنی) رو خواهد داشت؛ فرزند خانواده، اگر زیر نه سال باشد ۵ سوره آخر قرآن را حفظ می‌کند، و اگر بالاتر از نه سال باش ارائه پنج دقیقه‌ای مفاهیم نامه ۳۱ نهج‌البلاغه رو خواهد داشت (استند آپ قرآنی)
در پایان پدر و مادر به‌صورت گروهی به سوالات مفاهیمی سوره یوسف پاسخ می‌دهند.

اما بخش چهارم مشارکت فردی می‌باشد که در رشته‌های:

حفظ آیات موضوعی عفاف و حجاب (ویژه خواهران).
مفاهیم سوره‌های حجرات، صف و محمد از تفسیر نور حجت الاسلام قرائتی.
در رشته‌های حفظ (۳ جزء، ۵ جزء، ۱۰ جزء، ۱۵ جزء و حفظ ۳۰ جزء از قرآن کریم) ترتیل‌خوانی، قرائت تحقیق.
و قرائت تقلیدی (ویژه برادران زیر ۱۵ سال) برگزار خواهد شد.

متقاضیان و علاقه‌مندان به ثبت می‌توانند به صورت حضوری به پایگاه ها، حوزه‌ها و نواحی مقاومت بسیج مراجعه نمایند یا عدد ۱ را به سامانه ۶۶۰۰۰۵ ارسال نمایند.

 

جدول رشته های مسابقات

آیین نامه

نمای کلی

فرم ثبت نام خانوادگی

فرم ثبت نام گروهی

فرم ثبت نام فردی

ملاک ارزشیابی رشته ها

آیات موضوعی ویژه خواهران

ایده پردازی

ارسال نظرات