خبرهای داغ:
برنامه‌های مراسم گرامیداشت سالگرد شهادت سردار سلیمانی در استان فارس تشریح شد.
کد خبر: ۹۴۰۱۶۶۷
|
۰۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، دی ماه برای مردم ایران شبیه دیگر ماه‌های سال نیست، چهل و اندی سال پیش در 26 این ماه نظام دیکتاتوری پهلوی برای همیشه ایران را ترک کرد و مردم ایران نوید روزهای پیروزی انقلاب را از همین دی ماه گرفتند. 

9 دی 88 مردم ایران بار دیگر در این ماه حماسه دیگری خلق کردند و نشان دادند که هر اندازه که دشمن از مکر و حیله و فریب استفاده کند این مردم هستند که هوشیارانه پای انقلاب و ارزش‌های آن ایستاده‌اند. 

و بلاخره 13 دی ماه 98 تاریخی که هیچگاه از حافظه تاریخی مردم ایران پاک نخواهد شد چراکه در این روز سردار حاج قاسم سلیمانی اسوه ایثار، مقاومت، مردم‌داری و شجاعت به دست پلیدترین انسان‌ها به شهادت رسید اما سردار سلیمانی هنوز برای مردم ایران حاج قاسم دلیر و بی‌باکی است که پس از شهادتش روز به روز بیشتر محبوب دل‌های مردم دنیا شد. 

ترویج مکتب حاج قاسم در میان دانشجویان 

حال در آستانه دومین سالگرد سیدالشهدای جبهه مقاومت برنامه‌های مختلفی برای گرامیداشت یاد شهید سلیمانی در استان فارس تدارک دیده شده است که از جمله آنها برنامه ناحیه بسیج دانشجویی است. سعید یوسفی، مسئول ناحیه بسیج دانشجویی فارس بر لزوم تربیت راویان «مکتب حاج قاسم» اشاره کرد و از برگزاری دوره آموزشی شمس(شاگردان مکتب سلیمانی) به همت بسیج دانشجویی استان فارس خبر داد. 

به گفته یوسفی تبیین مکتب حاج قاسم سلیمانی برای تربیت کادر طراز انقلاب اسلامی الزامی است و برای مقابله با جنگ نرم دشمن باید ابعاد و ویژگی‌های مکتب حاج قاسم سلیمانی به نحو شایسته تبیین شود.

مسئول ناحیه بسیج دانشجویی استان فارس با اشاره به تبیین نقش سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در تمدن‌سازی اسلامی، بر ترویج روحیه مقاومت و استکبارستیزی در بین جوانان تاکید کرد و گفت: ترویج ولایتمداری و مرزبندی با دشمنان در دستور کار فعالیت‌های جنبش دانشجویی قرار گیرد.

بر این اساس این دوره آموزشی 2 روز و به صورت حضوری با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و همزمان مجازی با شرکت 100 نفر از دانشجویان بسیجی استان فارس برگزار شد و در آن دانشجویان با سبک زندگی اجتماعی، سیاسی، اخلاقی و مدیریتی شهید قاسم سلیمانی آشنا شدند. 

دوره آموزشی شمس به منظور ترویج فرهنگ ایثار و شهادت  جهت مقابله با جنگ‌نرم دشمن، تببین ابعاد مکتب حاج قاسم، تبیین ویژگی‌های مکتب حاج قاسم، تبیین سیره و سبک زندگی حاج قاسم ترویج روحیه مقاومت و استکبارستیزی در بین‌جوانان، ترویج ولایتمداری و مرزبندی با دشمنان به مناسبت دومین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی برنامه‌ریزی شده بود و منتخبین این دوره به زیارت مزار شهید حاج قاسم(سید الشهدای جبهه مقاومت) اعزام خواهند شد.

گرامیداشت سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی با تکیه بر گروه‌های مردمی 

مصطفی مشفقیان، معاون فرهنگی شهردار شیراز نیز در نشست فضاسازی فرهنگی شهر در مناسبت‌های مختلف گفته است که در سه مناسبت پیش رو شامل دهه فاطمیه،یوم الله 9 دی و سالروز شهادت سردار شهید سلیمانی فضای شهری باید به صورت شایسته‌ای آماده‌سازی شود. 

به گفته وی پیش از آغاز دهه فاطمیه باید برنامه‌ریزی‌ها انجام شود تا فضاسازی شهری در شب نخست دهه فاطمیه آماده باشد و تا پیش از رسیدن مناسبت سطح شهر در وضعیت مطلوبی از این نظر قرار بگیرد.

مشفقیان بر استفاده از سایر ظرفیت‌ها برای فضاسازی شهری از جمله ظرفیت بالای اتوبوسرانی و تاکسیرانی، پوستر و استیکر اشاره و بر همکاری با گروه‌های مردمی تاکید کرد. به گفته معاون شهردار شیراز مسئولین ارتباطات حوزه‌های مختلف، گروه‌های مردمی و موکب‌ها را برای جانمایی مناسب حمایت و هدایت کنند تا تاثیرگذارترین مکان برای فعالیت آنها انتخاب شود.

پویش ملی  مسابقه کتابخوانی مکتب سلیمانی

همچنین در ادامه پویش ملی  مسابقه کتابخوانی مکتب سلیمانی به همت پایگاه بسیج ولی امر نهاد نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شیراز راه‌اندازی شده است که حجت‌الاسلام سید محمد متولی، دبیر این پویش ملی در این باره گفت: 6 اثر از میان آثار چاپ شده درباره شهید سلیمانی در سه رده سنی کودکان، نوجوانان و بزرگسالان انتخاب شده است. 

به گفته وی در رده سنی کودکان، کتاب‌های مکتب سلیمانی و من یک حاج قاسمم، در رده سنی نوجوانان، کتاب‌های از چیزی نمی‌ترسیدم و عمو قاسم و در رده سنی بزرگسالان کتاب‌های ذوالفقار و سلیمانی عزیز معرفی شده‌اند که مخاطبان با توجه به رده سنی در هر بخش می‌توانند یکی از 2 عنوان کتاب برای شرکت در مسابقه کتابخوانی را انتخاب کنند.  

به گفته متولی این پویش از 24 آبان ماه (هفته کتابخوانی) آغاز شده که به دلیل استقبال زیاد مردم و شرکت بیش از هزار نفر در آن تا دهه فجر ادامه دارد. بر این اساس آزمون رده سنی بزرگسالان و نوجوانان به صورت آنلاین و به ترتیب در تاریخ‌های 10 و 11 بهمن ماه و از طریق آدرس emamat-jomeh.ir/mosabeghe  برگزار خواهد شد.

جوایز این پویش در بخش بزرگسالان و نوجوانان برای نفر اول تا سوم به ترتیب 5 میلیون و 4 میلیون و 3 میلیون تومان و در بخش کودکان با توجه به مسائل روانشناختی این گروه سنی، بین تمامی شرکت‌کنندگان قرعه‌کشی انجام و به 10 نفر مبلغ 500 هزار تومان اهدا می‌شود. 

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها