جانشین سازمان بسیج مستضعفین گفت: شهید پورجعفری بیش از ۴۰ سال همراه و همرزم و همراز شهید سلیمانی بود ودر این مدت همواره به عنوان یک بازوی پرتوان در کنار ایشان حضور داشت.
کد خبر: ۹۴۰۴۳۳۹
|
۱۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۲

به گزارش خبرنگار بسیج، سردار سید قاسم قریشی در مراسم شب خاطره و اکران مستند "مثل برادر" روایت زندگی سردار شهید پورجعفری که عصر امروز یک شنبه در مجتمع فرهنگی ولی عصر عج برگزار شد گفت: کسی کارهای بزرگی مثل ایستادگی در مقابل رژیم مورد حمایت آمریکا، ایستادگی ۸ ساله در دفاع مقدس در مقابل بیش از ۸۰ کشور که به یاری و کمک رژیم صدام آمده بودند و با وجود همه تحریم‌ها و حضور قدرتمند استکبار جهانی در حمایت صدام با تجهیزات نظانی روز و در تحریم همه جانبه ملت ایران اراده ملت ما را به دشمن تحمیل کرد حضرت امام ره بود اما رهبر معظم انقلاب فرمودند فتح‌الفتوح حضرت امام تربیت جوانان بود.

وی گفت: ثمره تربیت امام (ره) در آن بازده موثر و روشن تربیت جوانانی مانند شهید باکری‌ها، شهید سلیمانی‌ها و شهید پورجعفری‌ها بود که نتیجه آن تربیت مکتب سلیمانی، قهرمان ملی و قهرمان امتی می شود که نه تنها ملت ایران از وجود پربرکت این جوانان نفع می‌برند بلکه دنیای اسلام و مستضعفان جهان از وجود این عزیزان و ثمره مجاهدات آنها نتیجه و بهره می برند و همین جوانان در مقابل دشمن می‌ایستند و نه تنها در دفاع مقدس بلکه در مقابله با توطئه‌های مختلف دشمن می ایستند. بغداد، بیروت، دمشق، صنعا، فلسطین، افغانستان و بسیاری از کشورها را از چنگ و دندان استکبار جهانی نجات می دهند و به ملت های آنها حیات و آزادی می بخشند.

جانشین سازمان بسیج مستضعفین افزود: اگر حضور پربرکت این عزیزان نبود نه تنها ملت ما بلکه ملت های دنیا در زیر چکمه دژخیمان و گلوله آنها زیر خنجر نیروهای استکبار جهانی بود.

سردار قریشی با بیان این که پیروزی شهید سلیمانی در مقابل داعش به برکت حضور ایشان و همرزمانش محقق شد گفت: اگر چه روزها و هفته ها و ماهها به ابعاد شخصیتی شهید سلیمانی و مکتب او بپردازیم باز حرف برای گفتن داریم.

وی در ادامه به زندگی شهید پورجعفری اشاره کرد و گفت: این شهید بزرگوار از سال 61 که هنوز تازه جوانی او آغاز شده بود به سپاه می پیوندد و راهی جبهه می شود تا آرامش مردم را در کنار دیگر همرزمانش فراهم کند و این حرکت جهادی او با دفاع مقدس و با پاکسازی میهن اسلامی از وجود دشمن تمام نمی شود و به مبارزه با اشرار می پردازد.

جانشین رییس سازمان بسیج مستضعفین افزود: شهید پورجعفری در ادامه با شهید سلیمانی که از لشکر ثارالله همراه و همرزم بود به نیروی قدس می پیوندد و بیش از 40 سال همراه و همرزم و همراز شهید سلیمانی بود. او همواره به عنوان یک بازوی پرتوان همواره در کنار سردار سلیمانی حضور داشت و در همه ابعاد چشم و گوش و بازوی شهید سلیمانی بود در حقیقت شهید پورجعفری را می توانیم در همه پیروزیها و افتخارات شهید سلیمانی شریک بدانیم.

سردار قریشی با بیان این که خدا شهید سلیمانی را بیش از اینکه ما تصور کنیم دوست داشته است گفت: اگر شهید سلیمانی در یک درگیری شهید می شد یا فرد مزدوری او را ترور می کرد یا اینکه با بمب گذاری شهید می کردند، شهید بود و شهادت بود چیزی از شخصیت او کم نمی کرد اما اینکه به دست شقی ترین فرد عالم، کثیف ترین فرد روی زمین آن هم با بکار گیری تمامی سازمان های جاسوسی مثل سیا و موساد که در منطقه فعال بودند و با بکار گیری مدرن ترین تجهیزات موجود آن هم که زمانی که در میدان نبرد نیست و به عنوان مهمان وارد کشور عراق می شود به شهادت می رسد خود این یک پادش بزرگی برای او و همراهانش بود که البته یکی از آثار این محبت الهی در تشییع پیکر مطهر او و همراهانش تجلی می کند.

وی گفت: خیلی از ابعاد شخصیتی و کارهای شهید سلیمانی بیان نمی شد چرا که مثل دفاع مقدس نبود که بشود آن را عادی بیان کرد. شخصیت شهید سلیمانی هم به گونه ای بود که معمولا خود را نشان نمی داد و تعریف نمی کرد ولی بعد از شهادت او یک حرکت بسیار بی بدلیل نه تنها در ایران بلکه در کشورهای دیگر بوجود می آید و حاج قاسم را به عنوان قهرمان خود معرفی می کنند و از او تجلیل می کنند و مجاهدات های او را منعکس می کنند.

جانشین بسیج مستضعفین یادآور شد: در طی سال های گذشته در عراق بارها مردم عراق با وجود کمبود امکانات و تجهیزات به کاروان های آمریکا به انتقام حاج قاسم حمله کردند و هدف گذاری آنها که بیرون کردن آمریکایی ها از عراق و منطقه بود هم محقق شد.

وی در ادامه گفت: ممکن است خیلی‌ها مطرح کنند بالاخره هزینه این همه خون دادن‌ها و از دست دادن جوانان چه بود؟گفت: مردم ما سر جنگ و ستیز نداشتند و فقط می‌خواستند زیر پرچم استکبار نباشند. دشمنان با تحریم که از زمان انقلاب شروع شد، فکر می‌کردند می‌توانند ایران را زیر پرچم استکبار برگردانند. فکر می‌کردند از نظر سیاسی ملت ایران نمی‌تواند خودش را اداره کند و از نظر دارو و درمان به مشکلات عدیده‌ای دچار می‌شود.

شهید پورجعفری یک بازوی پرتوان درکنار سردار سلیمانی بود

سردار قریشی افزود: فکر می‌کردند با یک حمله خارجی حتما ملت ایران را شکست می‌دهند ولی الان بعد از گذشت چهل سال از مبارزه ما با استکبار جهانی همه اینها عوض شده است. دیروز کشور ما را تحریم بنزین می‌کردند امروز کشورهای دنیا را تحریم می‌کنند که از ما بنزین نخرند. ایران چهل سال قبل جولانگاه غرب بود و می‌گفتند منفعت ما در منطقه به خطر افتاده است اما الان می‌گویند می‌خواهیم از منافع خودمان در یمن و سوریه و فلسطین دفاع کنیم. دیروز در تهران مردم ما امنیت نداشتند و در کوچه خیابان مردم ما را شهید می‌کردند. دیروز ما برای تامین یک پزشک عمومی دچار مشکل بودیم امروز برجسته‌ترین پزشکان را داریم.

ارسال نظرات