خبرهای داغ:
حجت الاسلام کربلایی گفت: تشکیل پایگاه های بسیج و همکاری با بسیج و سپاه از دیگر فعالیت های سازمان عقیدتی سیاسی است. این همکاری گامی برتر در عرصه فعالیت های عقیدتی و سیاسی محسوب می شود.
کد خبر: ۹۴۰۵۳۶۴
|
۱۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۴

قزوین_به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، حجت الاسلام کربلایی، مسئول نمایندگی ولی فقیه در لشگر ۱۶ زرهی قزوین در نشست خبری با اصحاب رسانه که در دفتر عقیدتی لشگر ۱۶ زرهی برگزار شد تصریح کرد: شهید سلیمانی، تجدید قوا برای نظام جمهوری اسلامی ایران بود. به فرموده مقام معظم رهبری "سردار شهید حاج قاسم سلیمانی غبار نشسته بر پیکره جمهوری اسلامی را زدود و انقلاب را جلا بخشید."
 
حجت الاسلام کربلایی در ادامه یادآور شد: امام خمینی(ره) برای هر قشری در طول انقلاب یک یادگاری گذاشتند. نماز جمعه را برای امت اسلامی به یادگار گذاشتند و برای نیروهای مسلح سازمان عقیدتی سیاسی را به پیشنهاد حضرت آیت الله خامنه‌ای رئیس وقت شورای عالی دفاع به یادگار گذاشتند.
 
مسئول عقیدتی سیاسی لشگر ۱۶زرهی قزوین تصریح کرد: هدف از تاسیس این سازمان، تقویت بنیه ایمانی نیروهای مسلح بود تا یک ارتش انقلابی و کلمه طیبه تحقق یابد. این سازمان، گام به گام همراه نیروهای مسلح از زمان جنگ تحمیلی تا کنون در تمامی عرصه ها حضور داشتند. این سازمان در اوایل انقلاب با عنوان سیاسی ایدئولوژیک آغاز به کار کرد.
 
وی افزود: برخی از روسای عقیدتی سیاسی در جبهه‌ به شهادت رسیدند. شهید حجت الاسلام اسلامی خواه اولین رئیس عقیدتی سیاسی لشگر ۱۶ زرهی قزوین بود که در جنگ تحمیلی به فیض شهادت نائل آمد.
 
حجت الاسلام کربلایی اظهار کرد: اهم فعالیت‌های سازمان عقیدتی سیاسی شامل ۳ محور  پرسنل پایور، وظیفه، همسران و فرزندان می‌شود. این سازمان جهت آشنایی و انس با قرآن توسط این خانواده های پرسنل لشگر ۱۶ زرهی قزوین برنامه های ویژه‌ای را تا کنون برگزار کرده است. چرا که انس با قرآن خانواده ها را از خطرات موجود در جامعه مصون نگاه می‌دارد.
 
مسئول عقیدتی لشگر ۱۶ زرهی قزوین با اشاره به آمار حافظان قرآن این سازمان یادآور شد: به حمد الله این سازمان از نعمت وجود ۳۷ نفر حافظ قرآن از ۱ الی ۲۵ جزء در خانواده های پرسنل خود بهره‌مند است. همچنین سربازان و پرسنل کادر حافظ کل و ۵ الی ۱۰ جزء قرآن شامل  ۱۸ نفر و ۴۹ نفر از فرزندان پرسنل کادر حافظ ۱ الی۲۵ جزء قرآن است. طبق آئین نامه سازمانی پرسنل موظف به حضور در کلاس انس با قرآن به مدت یک ساعت در صبح روز سه شنبه هر هفته هستند.
 
وی ادامه داد: ۱۳ روحانی وظیفه در پادگان لشگر مشغول به خدمت هستند. این روحانیون در مناطق عملیاتی هم حضور دارند و در دوره های ۱۵ روزه با استقرار در محل ضمن برگزاری، جلسات مشاوره مسائل و مشکلات سربازان را بررسی و در جهت رفع آن اقدام می‌کنند. روحانیون مجموعه به نوعی رابط سربازان و فرماندهان هستند.
 
حجت الاسلام کربلایی اظهار کرد: نیروهای روحانی ما در دو منطقه آذربایجان شرقی(خط مرزی مشترک با جمهوری آذربایجان و ارمنستان)، سرپل ذهاب و قصر شیرین مستقر هستند. همچنین حضور ۱ نفر روحانی مقیم در پادگان از اقدامات جدید این سازمان است.

مسئول عقیدتی سیاسی لشگر ۱۶زرهی قزوین خاطرنشان کرد: این سازمان در بعد سیاسی با دعوت از اساتید فنی و سیاسی اقدام به بصیرت افزایی پرسنل و خانواده های خود می‌کند. ثمره این بصیرت‌افزایی، مشارکت حداکثری(۸۵٪) خانواده های پرسنل ارتش در انتخابات ۱۴۰۰ بود. حضور در فضای مجازی با تشکیل کانال های روشنگری از دیگر اقدامات این سازمان است. محتوای این کانالها شامل انتشار مطالب و سخنرانی‌های فرهنگی و تبلیغاتی در مناسبت‌های مختلف به مدت کوتاه جهت روشنگری خانواده ها و پرسنل می‌باشد.
 
وی در ادامه یادآور شد: دیدار مسئول عقیدتی به همراه فرماندهی لشگر از خانواده شهدا و ایثارگران، آزادگان و جانبازان به صورت هفته‌ای یا دو هفته یکبار از دیگر اقدامات سازمان عقیدتی است. در این دیدار مشکلات خانواده‌های این عزیزان احصاء و جهت رفع آن اقدام می‌شود.
 
حجت الاسلام کربلایی گفت: مرکز نیکوکاری کمیته امداد در نیروهای مسلح با حضور دکتر بختیاری، رئیس کمیته امداد کل کشور جهت ساماندهی و رفع مشکل سربازان بی بضاعت با رعایت منزلت اجتماعی این عزیزان برای اولین بار در لشگر ۱۶زرهی قزوین تشکیل شد. طی دو سال گذشته بالغ بر۱۱۰ میلیون تومان به این عزیزان مساعدت شده است. همچنین بسته های کمک مومنانه و معیشتی تهیه و بین جامعه هدف توزیع شد.
  
مسئول عقیدتی لشگر ۱۶ زرهی قزوین در ادامه بیان کرد: تشکیل کتابخانه های جامع به صورت ارتباط بین کتابخانه های کوی سازمانی و پادگان با کتابخانه‌های مرکزی در سطح استان قزوین جهت استفاده پرسنل و خانواده ها از ابتکارات این سازمان است.
 
وی اذعان کرد: تشکیل پایگاههای بسیج و همکاری با بسیج و سپاه از دیگر فعالیت های سازمان عقیدتی سیاسی است. این همکاری گامی برتر در عرصه فعالیتهای عقیدتی و سیاسی در بین خانواده های ارتش و بسیج محسوب می شود.
 
انتهای پیام/۱۰۱۱

ارسال نظرات
پر بیننده ها