خبرهای داغ:
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اهواز با بیان اینکه موارد بیماری کووید ۱۹ در خوزستان همچنان کاهشی است گفت: استقبال از واکسیناسیون در این استان به خصوص برای دُز سوم کم و تدریجی است.
کد خبر: ۹۴۰۵۴۷۳
|
۱۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۴

دکتر محمدحسین سرمست سه شنبه شب در یک برنامه تلویزیونی در خصوص کمبود واکسن نوع آسترازنکا در استان افزود: واکسن آسترازنکا به تدریج وارد خوزستان می شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر موجودی این واکسن در استان به افرادی اختصاص دارد که باید دُز دوم را دریافت کنند و اولویت تزریق آسترازنکا با کسانی است که دُز اول را از این نوع دریافت کرده و باید دُز دوم را تزریق کنند.

وی ادامه داد: تزریق واکسن آسترازنکا برای کسی که بخواهد دز سوم و یادآور را تزریق کند هم خطرناک بوده و هم مقدار آن کم است زیرا استقبال اولیه از آسترازنکا کم بود لذا این نوع واکسن برای خوزستان کمتر تهیه شد اگرچه این نوع واکسن اکنون در بیشتر مراکز به مقدار کم موجود است.
سرمست گفت: انواع دیگر واکسن به اندازه کافی در خوزستان وجود دارد و افراد می توانند از آنها برای تزریق دُز اول و سوم استفاده کنند.

وی در خاتمه با بیان اینکه تاکنون فقط یک مورد قطعی مثبت از سویه اُمیکرون در استان شناسایی شده است اظهار داشت: به طور مرتب از نمونه های مثبت کرونا در استان آزمایش گرفته می شود و تاکنون چند مورد دیگر مشکوک به اُمیکرون در استان شناسایی شد که برای بررسی بیشتر به تهران ارسال گردید و هنوز هیچ مورد قطعی گزارش نشده است.

در حال حاضر تمام شهرهای خوزستان در وضعیت آبی کرونایی قرار دارند و بیش از ۶ میلیون دُز واکسن کرونا در استان تزریق شده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها