سردارسلیمانی در یادواره شهدای شهرستان بن گفت: جمهوری اسلامی تمام ظرفیت های لازم برای نقش آفرینی در عرصه جهانی را دارد.
کد خبر: ۹۴۰۵۶۹۲
|
۱۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ سردار غلامرضا سلیمانی امروز پنج شنبه ۱۶ دی‌ماه در دومین یادواره 430شهید شهرستان بن و بزرگداشت یاد و خاطره شهدای مقاومت بویژه حاج قاسم سیلمانی، با تسلیت سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(سلام الله علیها )، گفت: حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها در تاریخ تشیّع جایگاه ویژه ای دارند. ما از این شهیده والامقام بعنوان اولین شهید مدافع ولایت یاد می کنیم.

وی در تشریح مفهوم ولایت، افزود: ولایت برای اداره امت به منظور رسیدن به قله های کمال انسانی و به منظور اجرای قوانین الهی و اداره جوامع انسانی و اداره امت اسلامی تحت آیات قرآن مجید و رسیدن به حکومت دینی و آن چیزی است که در انقلاب اسلامی ملت بزرگ ایران به رهبری امام راحل عظیم الشأن اتفاق افتاد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین خاطرنشان کرد: از روزی که پیروزی انقلاب اسلامی حادث شد، همه ظالمان دنیا جمع شدند تا شعله‌های این نور و این انفجار نور را خاموش کنند و به زعم باطل خود تمام توانایی های خود را برای مبارزه با انقلاب اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی به میدان آوردند و ملت بزرگ ایران را در کانون هدف خود قرار دادند؛ اما موفق نشدند به هدف برسند، چون این انقلاب از درون ملت بزرگ ایران عزیز با رهبری امام راحل سربرآورده و در سال 57 به شجره طیبه الهی تبدیل شد و ماحصل آن استقرار نظام علوی و عاشورایی جمهوری اسلامی ایران می باشد.

سردار سلیمانی تصریح کرد: برای تحقق این نظام اسلامی صدها هزار شهید تقدیم شده و فرزندان این ملت  زمانی که جنگ آغاز شد، از همین شهرستان بن و استان چهارمحال و بختیاری و سراسر ایران اسلامی با تفکر علوی و عاشورایی به میدان آمدند و در مقابل دشمن ایستادگی کردند.

وی با اشاره به صدر اسلام و زمان حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها، گفت: اگر آن روز هم امت اسلامی در کنار حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها به میدان می آمدند، سرنوشت بشریت به گونه دیگری رقم می خورد؛ لذا جوانان ما به میدان آمدند تا فرصت دیگری را که انقلاب اسلامی برای آغاز عصر جدید فراهم کرده بود از دست ندهند.

 سلیمانی تاکید کرد: اگر رزمندان مجاهدگونه در میدان نبرد حضور پیدا نمی‌کردند تا از کیان جمهوری اسلامی دفاع کنند، یک فرصت تاریخی دیگر از دست مسلمانان می‌رفت، این حضور یک فداکاری بزرگ محسوب می‌شود و این تهدید به یک گنجینه ماندگار تبدیل شد.

وی با اشاره به الگوهای بزرگ دفاع مقدس از جمله سردار شهید رضا امانی بِنی که بنیانگذار یگان سری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در دوران نبرد بود و شهیدشوشتری والامقام به اینکه نیروی تحت امر ایشان بوده، افتخار می کرد،اظهار کرد: وقتی که یک ملتی عاشورایی باشد و در مسیر تفکر علوی حرکت کند و در مکتب انتظار نقش آفرینی نماید، چنین فرزندانی را تربیت خواهد کرد.

سردار سلیمانی، به پیام حضرت امام خمینی(ره) بعد از فتح بستان اشاره کرد و تربیت جوانان حماسه ساز را فتح الفتوح واقعی از نظر امام راحل دانست و گفت: شهدای عزیز شما فتح الفتوح ملت ایران در دوران انقلاب اسلامی هستند و سیدالشهدای جبهه های مقاومت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی مرتفع ترین قله این فتح الفتوح است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به دشمنی‌های جمهوری اسلامی در طول بیش از چهار دهه گذشته، گفت: ناکامی‌های دشمن گامی در راستای خاتمه نظام سلطه بر دنیا محسوب می‌شود، نظام جمهوری اسلامی بر اساس نظام مردم‌سالاری اسلامی شکل گرفته است و دشمن تلاش می‌کند این الگوی تکامل یافته در نظام مردم‌ سالار در جهان بروز و ظهور پیدا نکند.

وی بیان کرد: ابعاد تکامل مکتب دفاعی انقلاب اسلامی که با نقش‌آفرینی فرزندان ایران اسلامی در میدان نبرد شکل گرفت، امروز در کشورهای اسلامی مانند یمن و فلسطین به‌عنوان الگوی مقاومت شکل گرفته است، اگر کشورهای اسلامی در کنار یکدیگر قرار نگیرند تحقق تمدن نوین اسلامی امکانپذیر نیست، این موضوع در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی مورد تاکید مقام معظم رهبری نیز قرار گرفته است و ملت ایران نیز در همین مسیر حرکت می‌کند.

این مقام مسئول ، با بیان اینکه  در نظام اسلامی تمامی ظرفیت‌ها برای نقش‌آفرینی در جهان وجود دارد و توسعه نباید باعث محدودیت در کشور و ایجاد محرومیت بیش‌تر شود،  اظهار کرد: بسیاری از مشکلات بویژه در حوزه اقتصادی کشور ناشی از عمل کردن دولت های بعد از دوران دفاع مقدس به نسخه های  توسعه ارائه شده از سوی بانک جهانی و بی توجهی به هشدارهای مقام معظم رهبری و الگوهای بومی بر اساس مکتب اسلام و مختصات نظام مردم سالار اسلامی است.

سردار سلیمانی با تاکید بر ضرورت قوی شدن نظام مقدس جمهوری اسلامی در همه عرصه ها ازجمله؛ سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و پیروزی بر نظام سلطه، تأکید کرد: جمهوری اسلامی بعنوان یک نظام حرکت عاشورایی تمام ظرفیت های لازم برای نقش آفرینی در عرصه جهانی را دارد و سایر گفتمان های دنیا اعتراف می کنند که گفتمانی برای نجات بشریت ندارند و این گفتمان منحصر به اسلام ناب و مذهب انسان ساز تشیع و مکتب انتظار است .

وی در پایان استان چهارمحال و بختیاری را یکی از استانهای الگو در زمینه فداکاری برای انقلاب اسلامی دانست و با اشاره به رویکرد انقلاب دولت جدید و سایر قوا، همدلی و وحدت بین مردم و مسئولان برای حل مشکلات را مورد تأکید قرار داد.

رونمایی از دو کتاب با عنوان های ؛ الیاس دلاوری از بن، (روایتی از زندگی معلم شهید الیاس احمدی ) و پهلوان اسماعیل(زندگی نامه و مجموعه خاطراتی از شهید اسماعیل پناهی) پایان بخش این مراسم یادواره در شهرستن بن با حضور سردار غلامرضا سلیمانی، رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور بود.

ارسال نظرات