خبرهای داغ:
امام جمعه شوش، راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات را ضروری دانست و گفت: انتظار داریم که متولیان نسبت به راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات اهتمام جدی‌تری داشته باشند.
کد خبر: ۹۴۰۶۲۷۳
|
۱۸ دی ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۶

حجت الاسلام مهدی علیزاده اصل به خبرنگار بسیج گفت: همه می‌دانند که اینترنت ما در اختیار دشمنان بوده و آنها اگر بخواهند اینترنت را قطع بکنند خلع بزرگی در ارتباطات به وجود خواهد آمد اما اگر شبکه ملی اطلاعات راه‌اندازی شود، دسترسی اینترنت با سرعت بالا و ارزان در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

وی به بیانات رهبر انقلاب در دیدار با اعضای ستاد بزرگداشت شهید حاج قاسم سلیمانی اشاره کرد و افزود: برخورد حذفی مستکبران با شهید سلیمانی در فضای مجازی نشانه ترس آنها حتی از اسم شهید و ترس از و تکثیر آن الگوی گران‌سنگ است.

حجت الاسلام علیزاده اصل تصریح کرد: فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی امروز در دست مستکبران و دشمنان است و باید مسئولان فضای مجازی کشور هوشیار و آگاه شوند و با انجام اقدامات لازم نگذارند که دشمن به هر شکلی برخورد کند.

وی ادامه داد: یک زمانی دشمن فقط به دنبال جذب بود و هیچ کاری به شبکه‌های اجتماعی نداشت هر چه دلمان می‌خواست در فضای مجازی منتشر می‌کردیم اما وقتی به پلتفرمی همچون اینستاگرام عادت کردیم حالا آنها شیوه‌ی حذفی را در پیش گرفته‌اند؛ این روزها با انتشار تصویر سردار دل‌ها شهید حاج قاسم سلیمانی پُست یا پیج ما را حذف می‌کنند.

امام جمعه شوش ادامه داد: چون به این شبکه‌های اجتماعی عادت کردیم با حذف پیج مجدد یک پیج جدید می‌سازیم. آرام آرام ما را عادت می‌دهد که هر کاری آنها بخواهند ما هم انجام بدهیم مثلاً می‌دانیم اگر بنویسم شهید قاسم سلیمانی پُست ما حذف خواهد شد پس می آئیم نام شهید را مقطعی می‌نویسیم تا اینستاگرام نتواند پُست یا پیج ما را حذف کند.

وی، راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات را بسیار مهم دانست و اظهار کرد: چرا باید چنین اتفاقی بیافتد چرا باید زمین ما زمین بازی دشمن باشد بلکه باید مشخصات زمین بازی را ما تعیین کنیم؛ پس نیاز است هرچه سریع‌تر شبکه ملی اطلاعات ایجاد شود.

امام جمعه شهرستان شوش تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب بارها از راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات گفتند اما گوش شنوایی نبود؛ ما انتظار داریم که دولت، مجلس و قوه قضائیه مردمی و انقلابی این مطالبه بسیار مهم رهبر معظم انقلاب را نصب العین قرار داده و در انجام آن تسریع کنند.

وی اظهار کرد: برخی‌ها به دروغ مطالبی را از شبکه ملی اطلاعات به جوانان می‌گویند و یک غُول بی شاخ و دمی از شبکه ملی اطلاعات می‌سازند اما اینگونه نیست این شبکه برای کشور بسیار سودمند است.

امام جمعه شوش یادآور شد: با راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات نه قطع ارتباطی رخ می‌دهد نه چیز دیگری بلکه راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات با طرح صیانت فضای مجازی مجلس متفاوت است و این موضوع هیچ ارتباطی با طرح مجلس ندارد.

وی خواستار تقویت بسترهای ارائه خدمات (پلتفرم) داخلی در فضای مجازی شد و گفت: کدام پلتفرم‌های داخلی ما می‌تواند با واتس‌اپ، تلگرام یا اینستاگرام رقابت کند؛ لذا انتظار داریم که پلتفرم‌های داخلی تقویت شده تا شاهد افرایش استفاده از آنها در فضای مجازی باشیم.

امام جمعه شوش ارتقای سواد رسانه‌ای مردم را ضروری دانست و تاکید کرد: ارتقای سطح سواد رسانه‌ای نیاز امروز جامعه است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها