خبرهای داغ:
رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: در هر عرصه ای که نیاز به مشارکت نیرو های بسیجی باشد بسیج همچون گذشته آماده ی کمک رسانی و حضور فعال است.
کد خبر: ۹۴۰۶۷۱۵
|
۲۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، سردار غلامرضا سلیمانی، رئیس سازمان بسیج مستضعفین عصر امروز (دوشنبه) در همایش تجلیل از دست اندرکاران طرح وظیفه ملی شهید سلیمانی در مبارزه با کرونا که در سالن اجلاس سران برگزار شد، افزود: بسیج از همان روزهای اول شروع کرونا با همه ظرفیت خود به میدان آمد و با هماهنگی و همکاری با وزارت بهداشت و درمان و با طرح سپهبد شهید سلیمانی نقش‌آفرینی کرد.

وی ادامه داد: در گام نخست بسیج در تولید ماسک که از روزهای  اول در سراسر دنیا مشکل داشت،توانست با راه اندازی کارگاه‌های مختلف مردم پایه در سراسر کشور  ۲۰ میلیون عدد در روز رسانده و به سرعت مشکل ماسک را حل کند. در کنار آن تولید دستگاه‌های اکسیژن ساز با پشتیبانی بسیج و سپاه یک واحد دانشگاهی وارد عرصه شد و امروز به جایی رسیده که آمادگی صادرات به کشورهای همسایه را داریم.

سردار سلیمانی اضافه کرد: علاوه بر این مجموعه تولیدی اکسیژن در شهرستان رشت برای استفاده در بیمارستان‌ها و خانه‌ها راه اندازی شد.

رییس سازمان بسیج مستضعفین به غربالگری بیماران کرونایی اشاره کرد و گفت: در گام نخست با مشارکت و نقش‌آفرینی بسیج، بیش از ۷۰ میلیون نفر در کشور غربالگری شدند که توانست از مسیر بیماریابی و  ارجاع بیماران شناسایی شده به مراکز درمان سرپایی و ارائه بسته‌های دارویی در ۴۰۰ درمانگاه بسیج در سراسر کشور در این طرح بزرگ موثر واقع شود.

وی گفت: مرحله چهارم طرح حاج قاسم سلیمانی به تمرکز بر قطع زنجیره ویروس بود که در قالب تیم‌های مراقبتی و نظارتی و حمایتی از اواخر آبان سال گذشته و اوایل آذرماه پس از ۴۵ روز مجاهدت نقش‌آفرینان طرح شهید سلیمانی شاهد نزولی شدن و شرایط مساعدتر مانند شرایط امروز شدیم. البته سال گذشته هنوز واکسیناسیون سراسری هم آعاز نشده بود و با این طرح شرایط را مساعدتر کردیم.

سردار سلیمانی اضافه کرد: در گام پنجم علاوه بر سایر محورها، مشارکت در واکسیناسیون هم لحاظ شد و همه بسیج در سراسر کشور در این ماموریت شرکت کردند و مشارکت گسترده‌ای بین وزارت بهداشت و بسیج صورت گرفت.

 رییس سازمان بسیج مستضعفین اضافه کرد: با تلاش در زمینه واکسیناسیون برنامه ریزی شد در آذرماه واکسیناسیون به یک مرحله اطمینان‌بخش برسد و این برنامه که هدف‌گذاری شده بود با هدایت وزارت بهداشت و درمان انجام شد توانست این موفقیت را هم ثبت و ضبط کند.

وی گفت: در مرحله و گام ششم بنا شده با همکاری استانداران و فرماندهان استان‌ها و با میدان آمدن همه ظرفیت‌ها با هدایت وزارت بهداشت درمان و دارو و دانشگاه‌های علوم پزشکی و اداره بهداشت و درمان نیروهای مسلح بتوانیم از ابتلای مجدد این ویروس پیشگیری کنیم.

سردار سلیمانی خاطرنشان کرد: بسیج با فرمایشات داهیانه رهبر معظم انقلاب برای کمک‌های مومنانه به مردمی که با مشکل مواجه شدند اقدام کرد و توانست پرچمدار کمک‌های مومنانه به ملت باشد.

همایش تجلیل از دست اندرکاران طرح بسیج ملی شهید سلیمانی در مورد با کرونا امروز دوشنبه با حضور سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه سردار، غلامرضا سلیمانی رییس سازمان بسیج مستضعفین، سردار حسن حسن‌زاده فرمانده سپاه تهران، زالی و  جمعی از جهت گران بسیجی و مدافعان سلامت در سالن اجلاس سران برگزار شد.

ارسال نظرات