زاهدان/همزمان با رزمایش محمد رسول الله(ص) نیروی زمینی سپاه رزمایش الی بیت المقدس ۱۲سپاه سلمان با رمز یا رسول الله(ص) در ۱۷ شهرستان استان سیستان و بلوچستان آغاز شد.
کد خبر: ۹۴۰۶۷۷۰
|
۲۱ دی ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۰

به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان، سردار  سرتیپ دوم پاسدار پرویز آبسالان در قرارگاه دفاعی امنیتی امام هادی(ع) سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان که در مهمانسرای اه در زاهدان برگزار شد، گفت: همزمان با ایام سالگرد عملیات غرور آفرین کربلای ۵ با تاسی از همه شهیدان به ویژه شهیدان میر حسینی و سلیمانی همزمان با رزمایش بزرگ محمد رسول الله(ص) رزمایش بزرگ الی بیت المقدس سپاه سلمان با رمز یا رسول الله(ص) در ۱۷شهرستان استان سیستان و بلوچستان کار خود را آغاز کرد.

جانشین فرمانده سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان افزود: این رزمایش در سطح شهرستانهای استان سیستان و بلوچستان همزمان با رزمایش محمد رسول الله(ص) نیروی زمینی سپاه که بخشی از توان رزم سپاه  استان در این رزمایش است.

وی ادامه داد: رزمایش بیت المقدس 12 با نام سردار شهید سید محمد حجازی با شعار بسیج، امنیت و اقتدار از امروز در سطح استان آغاز کرده و تا 23 دی ماه نیز ادامه خواهد داشت.

سردار آبسالان تصریح کرد: شیوه اجرای رزمایش اجرای عملیات دفاع از کوی و برزن با بکار گیری گردانهای بیت المقدس و پایگاههای مقاومت بسیج است که در حال اجرا است.

این مسئول ادامه داد: کنترل معابر وصولی و ایجاد تورهای ایست و بازرسی در ورودی شهر ها و نقاط مصور، برگزاری گشت های محله محور رضویون، برگزاری گشت های خودرویی حوزه ای، برقراری گشت های پشتیبانی ناحیه ای و برقراری گشت های اطلاعات از جمله برنامه های اجرایی در این رزمایش است.

وی همچنین عملیات پدافند دورادور توسط گردانهای بیت المقدس محلات، اجرای عملیات طرح خود حفاظتی ادارات  و کارگری با بکارگیری پایگاههای مربوطه و کارگران و کارمندان، اجرای عملیات دفاع از مراکز حساس مهم و قابل حفا ظت با بکارگیری گردانهای بیت المقدس اقشار، اجرای عملیات امداد و نجات و مردمیاری با بکار گیری گردانهای کوثر، از دیگر عملیاتهای قابل اجرا در این رزمایش برشمرد که مبنای این برنامه ها خود اتکایی و خودکفایی بودن تمام گردانها است.

جانشین فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان ادامه داد: در این رزمایش 43 گردان بیت المقدس و 21 گردان کوثر حضور دارند که 750 دسته رزمی پایگاههای مقاومت محلات شهری و روستایی، 125 نقطه ایستگاه ایست و بازرسی در سطح استان انجام و تعداد 1450 تیم محلی گشت محله محور فعال، که 83 گشت خودروای حوزه محور و 17 گشت پشتیبانه ناحیه ای 17 تیم است.

وی اظهار داشت: اماکنی که در آنها رزمایش خود حفاظتی انجام می شود اماکن اداری 360 مکان و اماکن کارگری 10 مکان و اصناف 38 مکان است .

 

 

 

ارسال نظرات