مدیرکل اوقاف استان زنجان خبر داد
زنجان-مدیرکل اوقاف استان زنجان گفت: ۲۸۱۹ موقوفه و بیش از ۳۰۷۱۳ رقبه متصرفی در استان ثبت شده است.
کد خبر: ۹۴۰۶۷۹۵
|
۲۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۶

به گزارش خبرگزاری بسیج زنجان، حجت‌الاسلام مختار کرمی در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: امین می‌تواند با پیگیری بروزرسانی اجارات و سرقفلی‌ها، حق و حقوقی که باید نسبت به موقوفات داده شود را به دست آورد؛ امین‌ها حلقه وصل هستند تا با همکاری و همیاری ادارات اوقاف گام‌های بزرگی در راستای ترویج سنت حسنه وقف گام بردارد.

 

ثبت بیش از ۲۸۰۰موقوفه در زنجان

وی با اشاره به نقش نصب امین در موقوفات تصریح کرد: از این طریق نیات واقفان بهتر مدیریت شده و بر این اساس عواید به دست آمده موقوفات ارتقا یافته و ارقام ناچیز درآمدهای برخی موقوفات تبدیل به درآمدهای کلان شده و در این راستا می‌توانیم خدمت‌رسانی بهتری در راستای اجرای نیات واقفان و وظایف محوله خودمان در سطح استان داشته باشیم. تا امروز حدود ۱۱ نفر امین موقوفات در سطح استان نصب شده است.

 

این مسئول با بیان این‌که امین موقوفات استان در راستای احیای موقوفات از افراد مورد اعتماد و حتی‌الامکان آشنا با وقف و موقوفات نصب شده‌اند، گفت: احصای درآمد واقعی حاصل از موقوفات، نیازمند مشارکت فعال و ادامه‌دار امین‌های موقوفات است.

 

وی افزود: با نصب امین موقوفات در حوزه‌های مختلف و بیش از ده‌ها نوع نیات می‌توان در مواردی چون اجرای نیات واقفان خیراندیش مثل حمایت از دانش‌آموزان، نیازمندان و یا تعزیه‌داری حضرت سیدالشهدا و سایر موارد خدمات ارزنده‌ و بیشتری ارائه کرد.

 

حجت الاسلام کرمی با بیان این‌که ۲هزار و۸۱۹ موقوفه و بیش از ۳۰هزار و۷۱۳ رقبه متصرفی در استان ثبت شده است، گفت: بسیاری از موقوفات این استان رقبه‌های با تعداد بالا دارند که رسیدگی درست و اصولی به همه آنها از عهده پرسنل بسیار محدود اوقاف شهرستان‌ها و استان برنمی‌آید و اینکار به نوعی استفاده از توان عمومی و مردمی در اداره موقوفات و ارتقای بهره‌وری آنهاست که خوشبختانه اکنون در حال پیگیری و اجراست.

 

ارسال نظرات