بانکداری بر مبنای نیاز مندی های مشتری؛ راهبرد جدید بانک ایران زمین
پایه تمامی تعاملات مشتری با بانک و ارائه خدمات بانک به مشتری های خود براساس کردیت های ایجاد شده از سوی مشتری و ارزیابی های تحول آفرین بانک از آن ها ، بنیان نهاده شده است.
کد خبر: ۹۴۰۶۸۲۴
|
۲۱ دی ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۹

در فضای رقابتی اقتصادی، آن هنگام که اصول و روش های مدیریتی در حال دگردیسی هستند، این نیازمندی های عمومی جامعه است که اهداف ارائه کننده خدمات را تشکیل می دهند. به عبارت بهتر، وقتی که اتمسفر اقتصاد، به جای به کار گرفتن روش های به بن بست رسیده، به دنبال یافت نراه هایی برای تنفس بهتر در محیط اقتصادی است ، تعریف حرکت بر پایه نیاز مخاطب و سنجش میزان ارزیابی ها بر مبنای خواست او است که می تواند نقشی تعیین کننده و راهی نو و تازه پیش روی ما قرار دهد.

بانک ها نیز در فضای اقتصادی رقابتی که به سختی ، تولید مزیت می کند، اگر از این روش در کسب علاقه مندی مشتری بهره مند شوند، می توانند رهیافت های خود را چندین برابر ساخته و در جدول بهترین ها ،با استفاده از حرکت عمومی مردمی و خواست و اراده آنان در دریافت خدمات ، رتبه خود را ارتقا بخشند.

یکی از مزیت های تعریف شده در سال های اخیر در بانک ایران زمین هم همین رویکرد های مشتری مداری و توجه به نیازمندی های آنان و تعبیه ساز و کار جدید بر مبنای ارزش های مد نظر مخاطب و مشتری است. بدین شیوه که اساسا بانک ایران زمین ، سیستم طراحی دیجیتالیزه شدن خود را نیز بر مبنای همین اصل بنا نهاده و نئو بانک را با ایده های آینده در نزد مشتری تعقیب ، طراحی و تاسیس کرده است.

بر همین مبنا ، پایه تمامی تعاملات مشتری با بانک و ارائه خدمات بانک به مشتری های خود براساس کردیت های ایجاد شده از سوی مشتری و ارزیابی های تحول آفرین بانک از آن ها ، بنیان نهاده شده و به جای آنکه به موجودی های امروز در کسب و کار ها و مراودات بها داده شود به اعتبار های از پیش تعیین شده ، اهمیت داده خواهد شد.

در همین راستا است که حضور و ظهور و بروز نئو بانک مشتری مدار به عنوان شعار تحقق یافته بانک ایران زمین در حال تولد و معرف است.

چنانکه در این زمینه مدیرعامل بانک ایران زمین نیز چندی قبل با اشاره به قرارداد راه اندازی نئوبانک ایران زمین گفت: راه اندازی اولین نئو بانک واقعی در کشور، تحول بزرگ بانک ایران زمین در صنعت بانکداری خواهد بود. این قرارداد با شرکت بزرگ "های وب" منعقد شده و قطعاً در آینده نزیک تعداد قراردادها و کسب و کارهایی که می توانند در این بستر فعالیت کنند بیشتر خواهد شد.

عبدالمجید پورسعید مدیرعامل این بانک در مراسم هم اندیشی شعب استان تهران شرایط رقابتی ایجاد شده بین بنگاه های اقتصادی را عاملی برای تقویت و کارهای موثر در ایجاد ارتباط قوی بین همه همکاران بیان کرد

مدیرعامل بانک ایران زمین خاطرنشان کرد: قدم اول بانک ارائه خدمات بانکداری در حوزه دیجیتال با اپلیکیشنی به نام فراز است که مشتریان بتوانند از طریق تکنولوژی بدون حضور در شعب خدمات مورد نیاز خود را دریافت کند. قدم بعدی هوشمند سازی سیستم است. به صورتی که مشتریان زمانی که از خدمات بانک استفاده می کنند، براساس نوع رفتار آنها (ارزش مشتری) خدمات خاصی برای آنها طراحی و ارائه شود.

معاون طرح و برنامه بانک هم در این راستا افزود: در حال حاضر بانک ایران زمین در پنج حوزه کسب وکاری اساسی ، خدمات بانکی را ارائه می دهد. این حوزه های کسب وکاری بانکداری خرد ، بانکداری شرکتی, بانکداری دیجیتال و بانک دیجیتال به همراهی سازماندهی ساختاری مرتبط با هرحوزه کسب وکاری است .در حوزه بانک دیجیتال ، خدمات مرتبط بهبود داده شده است و خدمات مکملی مانند خدمات گردشگری و خدمات بانکی و شبکه پرداخت تکمیل و به مشریان ارائه گردید.

حوزه بعدی بانکداری دیجیتال است. بانکداری دیجیتال مبتنی بر حوزه صنعت فعالیت است و مشارکت با شرکت های حوزه مخابرات از همین جنس است. یعنی در حوزه کسب و کاری صنعت و مجموعه هایی که در آن حوزه فعال هستند، خدمات را به آن ها ارائه می دهیم.

سوادکوهی درخصوص ارائه خدمات بر اساس ارزش مشتری گفت: یکی از مسائل مهم که در بانک ایجاد شده است ارزش مشتری است. تمام خدمات بر اساس ارزش مشتری ارائه می شود. یعنی مشتری بر اساس مراوداتی که با بانک خواهد داشت، خدمات دریافت می کند. هرچقدر این مراودات بیشتر باشد، خدماتی که دریافت خواهد کرد نیز بیشتر خواهد بود.

معاون طرح و برنامه بانک هر خدمتی که به مشتری ارائه می شود را دارایی بانک عنوان کرد و گفت: متناسب با ارزش مشتری خدمات به ایشان عرضه می شود و تعیین کننده سطح مشتری است ومشتری است که جایگاه خود را تعیین و ارتقا می دهد .

سید محمد حسین استاد مدیر امور روابط عمومی بانک نیز به مساله مشتری مداری در رقابت های امروزی پرداخت و  نقطه اتصال مشتری و بانک را رسانه های نوین و فضای مجازی دانست و گفت: در حال حاضر دیگر یک مدیر روابط عمومی نمی تواند همه ارکان نظام افکار عمومی را در اختیار بگیرد. تک تک اعضای سازمان باید مثل یک خانواده بزرگ از مجموعه ای که در آن فعالیت می کنند حفاظت کنند.

وی افزود: همه رقبا از ابزارهای رسانه ای استفاده می کنند تا پیشرفت های یک سازمان موفق را کم رنگ جلوه بدهند. این موضوع یک اصل کلی است که در تمام دنیا اتفاق می افتد.

مدیر امور روابط عمومی خاطر نشان کرد: ما تا پایان سال 1400 روابط عمومی دیجیتال را به صورت کامل راه اندازی خواهیم کرد. مرکز تماس دیجیتال را راه اندازی کردیم و در ماه های آینده در تمام شبکه های اجتماعی پاسخگوی مشتریان و به ویژه همکاران در شعب خواهیم بود.

استاد از راه اندازی باشگاه مشتریان متفاوت خبر داد و گفت: بزودی باشگاه مشتریان متفاوتی افتتاح خواهد شد و این دفعه قرار است با دیدگاه و ایده های جدید و با توجه به ارزش مشتریان خدمات ویژه ای ارائه شود.

آخرین اخبار