فرماندار سامان اعلام کرد:

نزدیک به ۸۰ درصد ویلاهای سامان متعلق به افراد غیربومی است

فرماندار شهرستان سامان گفت: در حال حاضر نزدیک به ۸۰ درصد ویلاهای سامان متعلق به افراد غیربومی و عموما از استان و شهرستان‌های مجاور است.
کد خبر: ۹۴۰۶۹۸۹
|
۲۲ دی ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری، کمال اکبریان با اعلام این خبر، افزود: بین ۴۰ تا ۵۰ درصد مالکان طرح‌های سرمایه‌گذاری در حوزه کشاورزی و ... در شهرستان سامان غیربومی هستند، که این مسئله مزیت‌ها و معایبی را نیز به‌دنبال دارد، از مزیت‌های آن می‌توان به ورود سرمایه و رونق اقتصادی اشاره کرد.

وی با بیان اینکه مالکان غیربومی در شهرستان سامان جزء آمار جمعیتی این شهرستان محسوب نمی‌شوند، گفت: این مسئله مشکلاتی را در برخی مواقع سال برای تامین مایحتاج و آب شرب مورد نیاز ایجاد می‌کند، عموما سهمیه اقلام خوراکی مانند آرد بر اساس جمعیت توزیع می‌شود و با افزایش یکباره جمعیت در ایام تعطیلات برای تامین آب و مایحتاج مشکلاتی ایجاد خواهد شد.

اکبریان با تاکید بر اینکه نمی‌توان مانع خرید و فروش زمین در شهرستان سامان به افراد غیربومی شد، توضیح داد: یکی از دلایل افزایش قیمت املاک در این شهرستان ورود مالکان غیربومی است، البته بسیاری از مالکان ساکن این شهرستان موافق افزایش قیمت‌ها هستند، زیرا می‌توانند املاک خود را با قیمت بالا به‌فروش برسانند.

اکبریان در پایان یادآور شد: یکی دیگر از دلایل افزایش قیمت املاک در شهرستان سامان کمبود زمین و گردشگرپذیر بودن این شهرستان است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار