خبرهای داغ:
امیر سرتیپ دادرس:

هر تهدیدی را پاسخ می‌دهیم

جانشین فرمانده کل ارتش در مراسم تحلیف و اختتامیه هفتمین دوره رزم مقدماتی مشترک دانش آموختگان درجه داری آموزشگاه‌های ارتش تاکید کرد: هر تهدیدی را پاسخ می‌دهیم.
کد خبر: ۹۴۰۷۱۱۱
|
۲۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۴

به گزارش  خبرگزاری بسیج، امیر سرتیپ محمد حسین دادرس با بیان اینکه امروز وضع ما بسیار خوب است، گفت: در وضعی هستیم که هر تهدیدی را می‌توانیم پاسخ دهیم، از بیرون سلاح نمی‌خریم و خودمان بهترین‌ها را می‌سازیم.

وی گفت: امروز عربده کشی‌هایی که رژیم صهیونیستی می‌کند و ناله‌هایی که می‌زند به خاطر این است که قدرت هماوردی با ما را ندارد و می‌داند اگر زمانی از ما خشمی دریافت کند دیگر از جا بلند نخواهد شد.
وی تاکید کرد: اگر می‌خواهند با ما صحبت کنند، کشور‌های بزرگ دنیا می‌آیند پشت میز با ما صحبت می‌کنند و این به خاطر عزتی است که خداوند به برکت استقامت و ایستادگی ما داده است و به برکت وفاق ملی و باهم بودن و رهبری فریخته‌ای که داریم.

امیر دادرس گفت: اگر می‌خواهیم منطبق با آموزه‌های امیرالمومنین (ع) زندگیمان را تنظیم کنیم و عزت دین و زینت کشور باشیم، باید از امیرالمومنین علیه السلام پیروی کنیم.

وی ادامه داد: زمانی می‌توانیم با حجم سختی‌ها مقابله کنیم که بتوانیم خودمان را در تمام ابعادی که آموزه‌های امیرالمومنین است در مرتبه قابل قبول قرار دهیم، مطیع خدا بودن یعنی به یاد خداوند و مطیع ائمه اطهار بودن است که خوشبختانه ما امروز در ارتش این ویژگی‌ها را شاهد هستیم.

جانشین فرمانده کل ارتش با تاکید بر اینکه باید همواره به یاد خداوند باشیم، گفت: عزیزان دانش آموخته که می‌خواهید از امروز کار خدمت خود را در ارتش آغاز کنید، اگر مراقبت کنید و بتوانید رفتار‌های احتمالی را که نامناسب است کنار بگذارید، می‌توانید در مرتبه‌ای قرار بگیرید که سرباز امیرالمومنین و امام زمان (عج) و ولایت باشید.

امیر دادرس، خردمندی و بردبار بودن و شانه خالی نکردن از مسئولیت را از دیگر خصایص رزمنده کارآمد دانست و گفت: آن چیزی که می‌تواند در میدان عمل به شما کمک کند صبر و استقامت و خردمندی است یعنی بتوانید با قواعد و مسائل یک برخورد منطقی داشته باشید تا بتوانید آن صحنه را مدیریت کنید.

وی خدمت در نیرو‌های مسلح را شغلی سخت عنوان کرد و گفت: در عین اینکه سربازی در ارتش کار سختی است، اما باید خدا را شکر کنیم که توفیق دفاع از کشور و حریم ولایت را به ما سپرده است.

جانشین فرمانده کل ارتش فضای مجازی را یک تهدید و در عین حال یک فرصت دانست و گفت: اگرچه می‌توان از فضای مجازی و اینترنت مطالب بسیار خوبی آموخت، اما در کنار این، در فضای مجازی ظهور طاغوت را بیشتر از همه چیز می‌توان دید.


وی گفت: فضای مجازی روز و شب با ما همراه است تا رنگ فرهنگ و ارزش‌های ما را تغییر دهد و نگاهمان را به پدیده‌های بیرونی دگرگون کند، پس مراقب باشید که امروز یک دشمن همواره در کنار ماست که تک تک ما را تهدید می‌کند و در هر موضوعی می‌تواند تاثیرگذار باشد.


وی بابیان اینکه این تهدیدت در ده سال گذشته وجود نداشت، گفت: اگر توانستیم از شر این دشمن خلاصی پیدا کنیم می‌توانیم موفق‌تر به کارمان ادامه دهیم.


امیر دادرس یکی دیگر از ویژگی‌های نیرو‌های مسلح را شجاعت دانست و گفت: غیرت دینی باید نشان‌دهنده شجاعت شما در میدان رزم باشد و این غیرت دینی و شجاعت است که تفاوت‌ها را در میدان رزم رقم می‌زند.

وی شجاعت را یکی از ویژگی‌های بارز جوانان ایران اسلامی عنوان کرد و افزود: جوانان ما در دفاع مقدس با شجاعت و غیرت دینی توانستند به خوبی مقاومت کنند و صحنه‌های زیبایی را رقم بزنند و پاداش آن یعنی شهادت را دریافت کنند.

امیر دادرس تصریح کرد: میدان، مرد با شجاعت می‌خواهد که بتواند با صبر و شکیبایی سختی‌ها را تحمل کند و از ارش‌ها دفاع و پاسداری کند.


جانشین فرمانده کل ارتش با اشاره به ناامنی‌ها و مشکلاتی که سال‌های اخیر در منطقه به وجود داشت، گفت: شما دیدید با وجود همه ناآرامی‌ها و اتفاق‌هایی که در کشور‌های همسایه ما رخ داد، ایران در امنیت کامل است.

آمادگی ارتش در برابر همه تهدید‌ها
جانشین فرمانده کل ارتش تاکید کرد: قدرت ما بومی است و توان پاسخ به همه تهدید‌ها را داریم.

امیر سرتیپ محمد حسین دادرس امروز در حاشیه مراسم تحلیف و اختتامیه هفتمین دوره رزم مقدماتی مشترک دانش آموختگان درجه داری آموزشگاه‌های ارتش در مصاحبه اختصاصی با خبرنگارما گفت: به طور دایم تهدید‌ها را رصد می‌کنیم و بازوان نظام جمهوری اسلامی ایران، نیرو‌های مسلح هستند و باید در مرتبه‌ای باشند که بتوانند هر تهدیدی را پاسخگو باشند.

وی افزود: در بهترین وضع قرار داریم، از نظر کیفی و کمی نوع رفتار و تجهیزات دشمنان و تجهیزات دشمنانی که می‌خواهند در منطقه مسئله آفرینی کنند، پایش شده است و قدرت پاسخگویی به همه تهدید‌ها را داریم.
امیر دادارس درباره تجهیرات گفت: آنچه داریم از خودمان است و تجهیزاتی هم داریم که اثرگذار بر معادلات منطقه است و می‌تواند به تهدیدات در منطقه پاسخ مستحکم دهد که نباید ارائه شود و در واقع قدرت پنهان؛ قدرت واقعی هر کشور است.


جانشین فرمانده کل ارتش گفت: توانایی‌های ما هم محفوظ و به اندازه تهدید‌ها و با قوت قابل استفاده است؛ کمبودی نداریم به اندازه کافی و متناسب با تهدید‌ها رصد کردیم و وقتی فرماندهی مثل حضرت آقا داریم که با هوشیاری ما را آماده نگه داشتند؛ قطعا توان پاسخگویی مناسب را اگر نیاز باشد، داریم.


وی افزود: تجهیزات ما همه بومی است و خودمان می‌سازیم و در مرز دانش کار می‌کنیم، دانشمندانی هم داریم که نیاز‌ها را رصد و متناسب با آن طراحی می‌کنند.


امیر دادرس افزود: این توانایی را دشمنان و کسانی که ضعف دارند، ناله می‌کنند، فریاد می‌زنند و امنیت جهانی را بهم می‌زنند؛ بیشتر متوجه هستند و می‌دانند توانایی ما در چه مرتبه‌ای است و امیدواریم لازم نباشد توانایی‌ها به میدان بیاید و صلح بر منطقه حاکم باشد؛ اما اثرگذاری توانایی ما به اندازه‌ای است تا به کسانی که علیه نظام نیت شوم دارند، پاسخ قطعی بدهد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار