خبرهای داغ:
مدیرکل دفتر امور خانواده و زنان استانداری همدان خبر داد

اجرای برنامه‌های دهه فجر و روز زن با هدف گسترش فرهنگ و سیره فاطمی در جامعه

همدان-مدیرکل دفتر امور خانواده و زنان استانداری همدان از اجرای برنامه‌های دهه فجر و روز زن با هدف گسترش فرهنگ و سیره فاطمی در جامعه اسلامی خبر داد.
کد خبر: ۹۴۰۷۱۳۳
|
۲۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۵

به گزارش خبرگزاری بسیج، ربیعه علی‌محمدی امروز جلسه بررسی برنامه‌های کمیته خواهران دهه فجر که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، در تشریح عنوان برنامه‌های دهه فجر و روز زن با تاکید بر اینکه دفتر زنان و خانواده مسئول فعالیت‌های اجرایی نیست، اظهار کرد: این دفتر قوانین حوزه زنان و خانواده را به دستگاه‌ها ابلاغ می‌کند و دستگاه‌ها با شرح وظایفی که دارند آنها را انجام می‌دهند.

وی افزود: اهداف کلی برنامه‌های پیش رو گسترش فرهنگ و سیره فاطمی در جامعه اسلامی، معرفی الگوهای انقلابی برای زنان مسلمان، انعکاس دستاوردهای زنان انقلاب اسلامی همراه با تجلیل از مادران و زنان نمونه در سطح بین الملل، تاکید بر جایگاه و نقش زنان در جمهوری اسلامی با تکیه بر قانون اساسی و دیدگاه‌های امام خمینی(ره) با چشم‌انداز ۲۰ ساله و بیانیه گام دوم انقلاب و ماموریت‌های ابلاغی رئیس جمهور است.

* برگزاری همایش اسوه‌های صبر و مقاومت در همدان

مدیرکل دفتر امور خانواده و زنان استانداری همدان با بیان اینکه همایش اسوه‌های صبر و مقاومت با محوریت سلامت در هفته زن برگزار می‌شود، گفت: کارگاه حس خوب ریحانه با مشارکت بنیاد حفظ آثار برگزار خواهد شد.

وی از دیگر برنامه‌های هفته زن را برپایی میز مشاوره خانواده با همکاری انجمن مشاوران، دعوت از سخنرانان با محوریت تعالی اجتماعی بانوان و اعتماد به نفس، دعوت از مشاوران طب ایرانی و سنتی، دعوت از بانوان مفاخر استان به منظور الگوپذیری در نسل جوان عنوان کرد و افزود: در هفته زن کارگاه‌های فرهنگی، هنری، کودکان و نوجوانان و اجرای برنامه‌های متنوع در دیگر دستگاه‌های اجرایی برگزار می‌شود.

علی‌محمدی با بیان اینکه از اساتید میراث فرهنگی نیز دعوت خواهد شد، عنوان کرد: آثار هنری زنان مستند سازی خواهد شد.

وی با اشاره به برگزاری کلاس‌های آموزشی صنایع دستی ادامه داد: نمایشگاه‌های محلی به دلیل عرضه محصولات خانگی زنان سرپرست خانوار دایر می‌شود.

مدیرکل دفتر امور خانواده و زنان استانداری همدان با بیان اینکه یکی دیگر از غرفه‌های ایجاد شده عکاسی با لباس محلی با همکاری میراث فرهنگی و انجمن عکاسان است، افزود: در این غرفه‌ها محصولات فرهنگی با موضوع بانوان شهیده و عفاف و حجاب به فروش می‌رسد.

وی با بیان اینکه در این هفته بازدید از یک مجموعه فرهنگی گردشگری در دستور کار است، عنوان کرد: به دلیل افزایش آمار طلاق باید در حوزه مشاوره خانواده بیشتر کار شود و هفته‌ای یکبار در هر دستگاه برای خانواده مشاوره برگزار شود که در قشر کارمند و تحصیل‌کرده با حداقل مشکلات رو به رو باشیم.

*برگزاری جشن بزرگ «بانوی سرافراز الوند» به مناسبت میلاد حضرت زهرا(س)

علی‌محمدی با بیان اینکه در روز ولادت حضرت زهرا (س) جشن بزرگ «بانوی سرافراز الوند»، دوم بهمن با حضور سخنران کشوری در سالن فردوسی همدان برگزار می‌شود، گفت: غرفه‌های رواق شادی، صنایع دستی، عکاسی با حجاب، ملزومات با حجاب و ... در حاشیه این مراسم اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه در هفته زن از زنان خانه‌دار موفق در راستای تحکیم خانواده تقدیر خواهد شد، گفت: اهداء نشان فاطمی و مسابقه عکاسی موبایلی «بوسه بر دستان مادر» در هفته زن انجام می‌شود.

مدیرکل دفتر امور خانواده و زنان استانداری همدان با بیان اینکه مراسم گلریزان «زندان جایی برای مادران نیست» با محوریت آزادسازی زنان زندانی در روز ۵ بهمن با همکاری دفتر آستان قدس رضوی با حضور خیرین برگزار می‌شود، عنوان کرد: زنان دارای جرائم غیر عمد و دارای فرزند زیر ۱۸ سال مورد هدف این گلریزان هستند.

وی با تاکید بر اجرای برنامه‌های با محوریت مردمی و خدمت‌رسانی بیان کرد: تیم‌های پزشکی از سوی علوم پزشکی به مناطقی که بیشترین آمار بیماری‌ها را دارند اعزام می‌شوند و از طرف سازمان تبلیغات نیز در مناطقی که ازدواج زود هنگام و ناپایدار دارند تیم‌های مشاوره‌ای اعزام می‌شود.

علی‌محمدی با بیان اینکه مسابقات ورزشی نیز در دهه فجر برگزار خواهد شد، گفت: کلاس ضمن خدمت مهارت‌های زندگی با همکاری آموزش و پژوهش سازمان مدیریت برنامه‌ریزی استان ویژه تمام دستگاه‌های اجرایی در هفته زن با سه موضوع فرزندپروری، ارتباطات خانوادگی و اجتماعی برگزار خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت گفت: در این قانون یک سری وظایف بر عهده دستگاه‌ها و ارگان‌های دولتی گذاشته است که موظف به انجام آن هستند.

مدیرکل دفتر امور خانواده و زنان استانداری همدان با بیان اینکه طبق آمار زنان تحصیل‌کرده با سطح متوسط به بالا را باید به فرزندآوری تشویق کنیم، افزود: این قشر و زنان سنین ۲۰ تا ۳۵ سال نیاز به حمایت دارند.

وی با بیان اینکه در دوران کرونا آمار ازدواج افزایش داشته که نشان از این دارد که با کم شدن مخارج ازدواج، جوانان با آرامش بیشتری به سمت ازدواج حرکت کرده‌اند، تاکید کرد: با فرهنگ‌سازی و کم کردن هزینه‌های ازدواج و چشم و هم چشمی‌ها و آداب و رسوم غلط در تهیه جهیزیه و سیسمونی می‌توانیم آمار ازدواج را افزایش دهیم.

علی‌محمدی با تأکید بر راه‌اندازی پویش «نه به مراسم جهاز دیدن و سیسمونی بردن» خاطرنشان کرد: با فرهنگ‌سازی این دو موضوع، ترس خانواده‌ها برطرف می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات