خبرهای داغ:
امام جمعه شوش بر لزوم فعالیت شیوخ و سران طوایف در زمینه آگاه سازی افراد در استفاده نکردن از سلاح در مراسم تاکید کرد و گفت: رسم غلط تیراندازی در مراسم باید از بین برود.
کد خبر: ۹۴۰۷۳۹۴
|
۲۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۹

حجت الاسلام مهدی علیزاده اصل پیش از ظهر امروز در همایش سران و معتمدان عشایر و ایل شهرستان شوش اظهار کرد: به فرموده امام راحل عشایر ذخایر انقلاب هستند؛ لذا وجود عشایر، طوایف و ایل در مرزها یک نعمت است و این را شماها ثابت کردید.

وی گفت: ببینید دروازه تشیع از کجاست، دشمن از کجا می‌خواست حمله کند اما نتوانست پس این موارد ثابت کردند که عشایر و طوایف در مرزها یک نعمت هستند.

امام جمعه شوش در ادامه ایجاد ناامنی را از نقشه‌ها و برنامه‌های دشمن دانست و افزود: دشمن با در اختیار گذاشتن سلاح در بین جوانان و عشایر می‌خواهد ناامنی را به وجود آورد و آنها می‌خواهند با این نقشه‌ها بزرگی عشایر و طوایف را زیر سوال ببرند.

حجت‌الاسلام علیزاده با اشاره به جریان تحریف اظهار کرد: دشمن با جریان تحریف و در اختیار گذاشتن سلاح در بین عشایر می‌خواهد اعلام کند که ناامنی به وجود آمده در صورتی که اصلاً چنین نیست؛ بنابراین باید مواظب نقشه‌های شوم دشمن باشیم و اجازه ندهیم بزرگی عشایر و طوایف با جریان تحریف دشمن خراب شود.

وی با انتقاد از رسم غلط تیراندازی در مراسم عزا و شادی اظهار کرد: این نوع فرهنگ بخاطر این است که دشمن اقدام به تحریف فرهنگ جامعه کرده است.

امام جمعه شوش بر لزوم همراهی و مقابله شیوخ و سران طوایف در زمینه آگاه سازی افراد در استفاده نکردن از سلاح در مراسم تاکید کرد و گفت: رسم غلط تیراندازی در مراسم باید از بین برود.

حجت‌الاسلام علیزاده ضمن تقدیر از طوایفی که در رسم غلط تیراندازی همکاری کرده افزود: انتظار داریم دیگر بزرگان عشایر و طوایف برای ریشه کن کردن این رسم غلط در مراسم عزا و عروسی همکاری لازم را داشته باشند.

آسیب‌های مادی و معنوی تیراندازی در مراسم

فرمانده سپاه شهرستان شوش در این همایش با انتقاد از فرهنگ غلط تیر اندازی شکل گرفته بین مردم منطقه در مراسم عروسی و عزا عنوان کرد: این فرهنگ باعث شده که آسیب‌های مادی و معنوی به مردم وارد شود.

سرهنگ علیرضا ایمانی بیان کرد: امروز برای این دورهم جمع شدیم که این فرهنگ و رسم غلط تیراندازی در مراسم عزا و عروسی را با همراهی و همفکری شما بزرگان ریشه‌کن کنیم‌.

وی از بزرگان عشایر و طوایفی که در ریشه‌کنی رسم غلط تیراندازی پیشگام بودند تقدیر کرد و گفت: همه می‌دانید که تیراندازی یک جرم بوده اما نمی‌خواهیم این فرهنگ غلط را با استفاده از قوه قهریه ریشه کن کنیم که انتظار داریم‌همه بزرگان عشایر و طوایف برای ریشه کنی هرچه سریع‌تر رسم غلط تیراندازی در مراسم با ما همکاری کنند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها