شاهرود_امام جمعه موقت شاهرود با بیان اینکه عده‌ای تلاش می‌کنند اسلام غیرسیاسی را ترویج دهند، گفت: به فرموده امام راحل دو سوم قرآن و منابع فقهی و روایی ما سیاسی است.
کد خبر: ۹۴۰۷۴۲۴
|
۲۴ دی ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۶

تلاش عده‌ای برای ترویج اسلام غیرسیاسی/تحریم و مسدود کردن منابع مالی و اقتصادی سنت منافقانبه گزارش خبرنگار بسیج، حجت الاسلام والمسلمین حمید عبداللهیان در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شاهرود در مسجد و حسینیه اعظم مدرسه قلعه این شهر، با بیان اینکه تدریس معارف انقلاب اسلامی به دانش آموزان و دانشجویان برای مقابله با روایت‌های نادرست دشمنان از این رخداد در دستور کار قرار گیرد، با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در ۱۹ دی امسال، اظهار کرد: ایشان بر جنگ روایت‌ها و اینکه یک حادثه را از چه زاویه‌ای روایت کنیم تأکید داشتند.
او با بیان اینکه این جنگ در تاریخ اسلام نیز سابقه داشته است، افزود: دشمنان با تغییر روایت حادثه غدیر برای آن تعبیر جدیدی ارائه دادند تا در طول زمان در ذهن افراد این رخداد به معنای محبت به اهل بیت و نه ولایت باشد.
امام جمعه موقت شاهرود با بیان اینکه عده‌ای تلاش می‌کنند اسلام غیرسیاسی را ترویج دهند، تصریح کرد: به فرموده امام راحل دو سوم قرآن و منابع فقهی و روایی ما سیاسی است.
عبداللهیان تحریم و مسدود کردن منابع مالی و اقتصادی جبهه حق را سنت منافقان از صدر اسلام تاکنون عنوان کرد گفت: در روز عاشورا ابتدا آب را بستند تا اطراف امام حسین (ع) را خالی کنند و امروز نیز ما را تحریم می‌کنند تا مردم از انقلاب پشیمان شوند و توبه کنند.
او با اشاره به وجود کلیپ‌های تقطیع شده در فضای مجازی درباره انقلاب اسلامی یادآور شد: طوری انقلاب را روایت می‌کنند که از آن فقط تهدید و محرومیت و عقب افتادگی را القا کنند و اگر ما در نخستین زمان ممکن روایت صحیح را انجام ندهیم، در این فضای مجازی آلوده و تاریک خلأ ایجاد کردیم که موجب دلسردی سرمایه‌های اجتماعی انقلاب می‌شود.
امام جمعه موقت شاهرود در بخش دیگر صحبت‌های خود به سالروز رحلت حضرت ام البنین (س) نیز اشاره و ابراز کرد: نخستین ویژگی این بانوی بزرگوار بصیرت و شناخت زمانه و قدرت تحلیل حوادثی بود که پیرامون او رخ داد.
عبداللهیان با تأکید بر ضرورت دارا بودن قدرت تحلیل در بین جامعه اسلامی، اظهار کرد: بصیرت یعنی انسان بتواند طراحی پشت صحنه شیطان را بفهمد که این فقط با دانش علوم سیاسی به دست نمی‌آید بلکه باید مبانی اسلامی و سیاست ورزی اسلامی را نیز بفهمد.
او با بیان اینکه سیاست اسلامی را باید از قرآن و روایات استخرج کرد، افزود: مومنان افرادی هستند که وقتی خدا حکمی برای آن‌ها صادر کرد تشخیص خود را کنار بگذارند و یکی از ویژگی‌های مهم سردار شهید حاج قاسم سلیمانی نیز همین بود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها