بررسی وضعیت سیل و آبگرفتگی مورموری با حضور استاندار ایلام

جلسه اضطراری ستاد مدیریت بحران بامداد شنبه ۲۵ دی ماه با حضور استاندار ایلام به منظور بررسی ارزیابی اولیه وضعیت سیل و آبگرفتگی منازل در بخش کلات مورموری شهرستان آبدانان تشکیل شد.
کد خبر: ۹۴۰۷۵۱۱
|
۲۵ دی ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۲

به گزارش خبرگزاری بسیج،حسن بهرام نیا استاندار ایلام در این نشست بر ضرورت آمادگی دستگاه های امدادی و خدماتی و اعزام تیم های عملیاتی به محل تاکید کرد.

وی با بیان اینکه دستگاه های امداد و نجات در استان به حال آماده باش کامل درآمده اند، گفت: بلافاصله چند تیم امداد و نجات به منطقه اعزام شده است.

استاندار ایلام با اشاره به حجم بی سابقه بارش در بخش مورموری، افزود: نزدیک به ۹۵ میلیمتر باران ظرف چند ساعت باعث آبگرفتگی معابر و خسارت به برخی از زیرساخت ها و منازل مسکونی شده است.

بهرام نیا یادآور شد: این سیل خسارت جانی نداشته است اما در اثر بارش سیل آسا خسارت مالی به بار آمده است که در حال برآورد آن هستیم.

به گزارش بسیج، شدت بالای بارندگی و طغیان رودخانه فصلی باعث خسارت به منازل مسکونی، اماکن تجاری و احشام مردم در این بخش شد.

همچنین بدلیل بارش های سیل آسا در مورموری آبدانان و اعلام‌ گزارش آبگرفتگی منازل، تیم های امدادی به این منطقه اعزام شده و در حال امداد رسانی و تخلیه آب منازل هستند.

سیستم بارشی از شامگاه پنجشنبه وارد استان شده و فعالیت آن به تناوب تا روز دوشنبه ادامه دارد.

به‌ گفته سرپرست مدیریت بحران استانداری ایلام، تیم های امدادی تمامی دستگاه های عضو ستاد بحران و کمیته پیشگیری استان در پی این هشدار هواشناسی در وضعیت آماده باش قرار دارند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار