افزایش ۱۴ درصدی مصرف سوخت در استان

مصرف انواع فراورده‌های نفتی در استان اردبیل، امسال در مقایسه با زمان مشابه سال قبل ۱۴ درصد افزایش نشان می‌دهد.
کد خبر: ۹۴۰۷۵۳۱
|
۲۵ دی ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۸

افزایش ۱۴ درصدی مصرف سوخت در استان

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل ، مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اردبیل گفت: در نه ماهه نخست سال جاری، نزدیک به ۷۴۰ میلیون لیتر انواع فرآورده‌های نفتی مایع شامل بنزین، نفت سفید، نفت گاز و نفت کوره در استان توزیع شده است.

به گفته سید حجت مدنی، با آنالیز و مقایسه ارقام امسال و سال قبل، مصرف از افزایش ۱۷ درصدی و مصرف نفت گاز (گازوئیل) هم در ۲۷۶ روز سال جاری در مقایسه با مدت زمان مشابه سال قبل، حکایت از افزایش ۱۱ درصدی دارد.

وی از کاهش ۱۸ درصدی مصرف نفت سفید و افزایش ۲۵۲ درصدی مصرف نفتک وره هم در همین مدت نسبت به ۹ ماهه سال ۹۹ خبر داد و افزود: مصرف فرآورده‌های نفتی در بخش‌های حمل‌ونقل ۶۱ درصد، حرارتی سه درصد، برق ۲۳ درصد، کشاورزی ن۹ درصد، پروژه‌ها و صنایع چهار درصد است.

مدنی از سوخت رسانی به بیش از ۹۰۰ پرواز سال جاری در فرودگاه‌های این استان خبر داد و افزود:در طول ۲۷۶ روز از سال جاری یک میلیون و ۹۷۳ هزار لیتر سوخت مخصوص هواپیما برای ۹۰۵ پرواز در استان اردبیل تامین شده در حالی که مجموع سوخت تامین شده برای پرواز‌های این استان در سال ۹۹ یک میلیون ۸۴۲ هزار لیتر برای ۱۰۰۷ پرواز بوده است.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اردبیل با بیان اینکه مصرف این فرآورده نفتی در بازه زمانی یاد شده نسبت به مدت مشابه سال قبل هفت درصد رشد داشته اظهار کرد: سوخت رسانی به هواپیما در استان اردبیل از طریق بکارگیری از دو دستگاه REFUIIER با ظرفیت ۶۰ هزار لیتری انجام و این تجهیزات وظیفه سوخت رسانی به ناوگان هواپیمایی کشوری در استان اردبیل را به عهده دارد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار