تبریز- یکی از فرماندهان دوران دفاع مقدس در جمع کارکنان سپاه میانه، از شهدا به عنوان مظهری از تقوی، ایثار و عملگرایی یاد کرد و گفت: بصیرت، ولایت مداری و عملگرایی مهمترین ویژگی رزمندگان ما در دوران دفاع مقدس بود.
کد خبر: ۹۴۰۷۶۰۵
|
۲۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۹

  به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، داریوش اردبیلی در آیین روایتگری دوران دفاع مقدس با بیان خاطراتی از جبهه های جهاد و شهادت، ابراز داشت: رزمندگان ما در دوران دفاع مقدس بر عکس نیروهای دشمن، کسانی بودند که نسبت به دوستان خود بر مرگ، سبقت می گرفتند چون بر جایگاه شهید و شهادت واقف بودند. آنها برای عبور نیروها از موانع پیش رو و پیروزی در عملیات ها، خود را پیش مرگ دوستانشان قرار می دادند و این، آفرینش بی نظیرترین صحنه ها در طول تاریخ بشریت بود.

 وی با بیان بخشی از اعجاز و اتفاقات بی مانند جبهه های جنگ، ایثار و از خود گذشتگی را نتیجه بصیرت و ولایت مداری رزمندگان توصیف کرد و اظهار داشت: بی بصیرتی اصحاب در دوران امام علی(ع) آن حضرت را خانه نشین کرد، قتل امام حسین(ع) به دست مسلمانان نتیجه بی بصیرتی آنان بود و دیگر معصومین(ع) نیز گرفتار بی بصیرتی و عدم اطاعت پذیری مسلمانان بودند ولی رزمندگان دفاع مقدس بیشتر از آنچه که بر زبان می آوردند، اهل عمل بودند و هرگز نمی گذاشتند فرمان ولایت بر زمین بماند.

اردبیلی افزود: با یک فرمان فرمانده لشکر ده ها برابر بیشتر از نیاز عملیاتی برای انجام سخت ترین عملیات ها، آمادگی خود را با اشتیاق و از جان و دل اعلام می کردند و این اشتیاق نتیجه انس با دعا و نماز شب های آنان بود.

وی با یادآوری اینکه شهدا و رزمندگان ما سر دادند تا ما سرافراز، عزتمند و با امنیت کامل زندگی کنیم، متذکر شد: امروز نفس هایی که می کشیم را مدیون خون شهداییم و تنها واقع بینی، بصیرت، دشمن شناسی و ولایت مداری است که می تواند استمرار بخش راه آنان و ادای دین ما نسبت به شهدا باشد.

شهدا مظهر تقوی، ایثار و عملگرایی بودند

   آیین خاطره گویی و روایتگری دوران دفاع مقدس با شرکت کارکنان رسمی و وظیفه سپاه میانه در حسینیه امام خمینی(ره) برگزار شد.

ارسال نظرات