خبرهای داغ:
مراسم بزرگداشت سالگرد شهادت ‌حجت‌الاسلام «محمد شیخ شعاعی» در مجتمع امام خمینی (ره) گلزار شهدای علی بن جعفر (ع) برگزار شد.
کد خبر: ۹۴۰۷۶۱۱
|
۲۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم، مراسم بزرگداشت سی و پنجمین سالگرد شهادت حجت‌الاسلام «محمد شیخ شعاعی» و دومین سالگرد شهادت سردار ‌حاج قاسم سلیمانی‌ شب گذشته در مجتمع امام خمینی (ره) گلزار شهدای علی بن جعفر (ع) قم برگزار شد.

در ابتدای این مراسم که با عنوان «عشق یعنی یک پدر» برگزار شد، «حسین شیخ شعاعی» فرزند روحانی شهید شیخ شعاعی در سخنانی اظهار داشت: این شهید والامقام ۵ دی سال ۱۳۶۵ در عملیات کربلای ۴ به شهادت رسید و مفقود شد و در سال ۱۳۹۴ همراه با پیکر ۱۷۵ غواص شهید، تفحص شد و تشییع آنها، شور و غوغایی در جامعه پدید آورد.

وی افزود: با آمدن پیکر پدر شهیدم از برخی شهر‌ها درخواست داشتند که پیکر، در آنجا دفن شود، ولی پدر به خواب همشیره ما آمد و به شهر کرمان اشاره کرد؛ سال ۹۷ سردار سلیمانی در مراسم یادواره پدر سخنرانی کرد و شخصیت پدر را تبیین و تاکید کرد نگذارید یاد شهید در بین مردم کمرنگ شود و با گرفتن مراسم و یادواره‌ها برای سایر خانواده شهدا الگو باشید.

حجت‌الاسلام شیرازی نماینده سابق ولی فقیه در نیروی قدس سپاه و دو تن از همرزمان روحانی شهید شیخ شعاعی و سردار شهید سلیمانی، به صورت میزگرد خاطراتی را از نحوه خاکسپاری پیکر شهید شیخ شعاعی، انس و الفت سردار سلیمانی با این روحانی شهید در دوران رزم و همچنین ارتباط طرفینی این سردار بزرگوار و خانواده‌های معظم شهدا بیان کرد.

حجت الاسلام شیرازی با اشاره به دوران تحصیل خود در کنار شهید در مدرسه کرمانی‌های قم، عنوان کرد: وی دارای شخصیتی معنوی و وارسته و آشنای تمام روحانیون بود و پشت سرش نماز می‌خواندند.

وی افزود: شهید شیخ شعاعی در جبهه‌ها شخصیتی اثرگذار بود و همه او را الگو می‌دانستند؛ وی فقط در بحث‌های تبلیغی فعالیت نمی‌کرد و در فعالیت‌های رزمی و تخصصی جنگ نیز شرکت داشت.

سردار حسنی سعدی نیز عنوان کرد: حضور پیکر شهید شیخ شعاعی در شهر کرمان غوغایی برپا کرد و گروه بسیاری از مردم به دنبال پیکر شهید می‌دویدند و گریه می‌کردند و منقلب بودند.

ابوالحسنی مدیرکل سابق حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان نیز خاطراتی از انس سردار شهید سلیمانی با خانواده‌های شهدا بخصوص شهید شعاعی بیان کرد.

در این مراسم‌ کلیپی از سخنان محبت آمیز سردار شهید حاج قاسم سلیمانی درباره شهید شیخ شعاعی و فرزندانش پخش شد؛ اجرای نمایش توسط زوج هنری «رادمنش» و مرثیه سرایی حاج مهدی سلحشور از دیگر بخش‌های مراسم ‌بود.

همچنین در آستانه سالروز وفات حضرت ام البنین (س) و روز تکریم مادران و همسران شهدا، همسر روحانی شهید مدافع حرم «محمد‌حسن دهقانی»، همسر روحانی شهید «سید‌مهدی تقوی» از شهدای حادثه تروریستی مجلس و همسر روحانی شهید «شیخ شعاعی» و نیز «مهدی حجت‌پناه» کارگردان فیلم «آن مرد» ویژه زندگینامه شهید شیخ شعاعی با اهداء هدایایی تقدیر شدند.

مراسم یادواره این روحانی شهید معطر به عطر حضور پیکر یکی از شهدای گمنام دفاع مقدس بود که با استقبال خانواده‌های معظم شهیدان و با دسته سنج و دمّام از محوطه گلزار شهدا به طرف جایگاه منتقل شد و در پایان هم با مرثیه سرایی «مسعود صادقی» به سمت یادبودی که برای شهید شیخ شعاعی آراسته بودند، بدرقه شد.

«احمد امیرآبادی» نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، «احمد حاجی زاده» معاون سیاسی امنیتی استانداری قم، سردار «محمدرضا موحد» فرمانده سپاه امام علی بن ابی طالب (ع)، سرهنگ «نعمت محسنی زرین» فرمانده گروه پدافند هوایی حضرت معصومه (س) و فرمانده ارشد ارتش در قم در این مراسم حضور داشتند.

همچنین حجت الاسلام «حسن هنرمند» مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم، حجت الاسلام «اصغردوست» مسئول مرکز حفظ آثار و نشر ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس و جمع زیادی از خانواده‌های معظم شهدای دفاع مقدس و مدافعان حرم، پیشکسوتان سال‌های حماسه و ایثار و گروه های مردمی فعال در حوزه جهاد و شهادت در مراسم فوق حضور داشتند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها