جانشین فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد؛

کار فرهنگی و گفتمان سازی دینی موجب کاهش آسیب های اجتماعی در جامعه می شود

جانشین فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد گفت:گفتمان سازی در محله، منطقه یا شهر باعث دور شدن مردم از آسیب‌ها و معضلات اجتماعی خواهد شد.
کد خبر: ۹۴۰۷۹۳۳
|
۲۶ دی ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۳

به گزارش خبرگزاری بسیج کهگیلویه و بویراحمد، سردار مصطفی مثنوی، پیش از ظهر امروز در  نشست با مسئولان هیئت های مذهبی با اشاره به موقعیت و نقش فرهنگ در جامعه، اظهار داشت: فرهنگ به مثابه روح و هویت جامعه بوده و هر گونه توجه یا بی توجهی به آن می‌تواند باعث ارتقا و انحطاط جوامع شود.

مثنوی در ادامه گفت: همانگونه که در نظام اسلامی ما توجه به فرهنگ باعث پیشرفت و حفظ هویت می‌شود، در جوامع غربی به علت بی توجهی و ساده انگاری باعث انحطاط و پس رفت شده است.

وی، استقلال فرهنگی را از اصلی‌ترین و محوری‌ترین نگهدارنده جوامع ذکر کرد و گفت: اگر استقلال فرهنگی در هر کشوری حفظ و تقویت شود، سایر عرصه‌ها از جمله عرصه اقتصادی، نظامی و سیاسی هم حفظ خواهد شد و در واقع پیشرفت در بقیه عرصه‌ها متأثر از حفظ عرصه فرهنگی خواهد بود و به همین دلیل فرهنگ، جایگاه ویژه‌ای در جامعه اسلامی دارد.

سردار مثنوی در ادامه به بیان برخی از الزامات فرهنگی پرداخت و گفت: در کار فرهنگی باید به نیازها و ذائقه‌ها توجه کرد و متناسب با روحیه و نیاز مخاطبان برنامه طراحی و اجرا کرد.

وی با توصیه به مسئولین هیئت مذهبی در پرهیز از مدگرایی و سلایق فردی و گروهی، گفت: از آفت‌های فرهنگی که مدیریت ما را مخدوش می‌کند مدگرایی و لحاظ سلایق فردی و گروهی است که باید از آن پرهیز کرد و در مقابل به اصول و بایسته‌ها پایبند بود.

جانشین فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد در ادامه پرهیز از هزینه‌های زائد و تشریفات غیر ضرور را از دیگر الزامات کار فرهنگی عنوان و به مسئولین هیئت مذهبی توصیه کرد که در کار فرهنگی فضا را به سمت و سوی کتابخوانی سوق دهند.

سردار مثنوی با اشاره به مطالبات رهبر معظم انقلاب از متولیان فرهنگی که منطبق با هیئت تراز اسلامی است، گفت: معنویت گرایی باید در دستور کار متولیان قرار گیرد، چرا که هدف اصلی فرهنگ گسترش معنویت و فضای روحانی در جامعه می‌باشد.

وی استکبار ستیزی را از دیگر مطالبات رهبری ذکر کرد و افزود: روح برنامه‌ها در مناسبت‌ها از جمله اعیاد، میلاد و وفیات باید استکبار ستیزی و تبری از دشمنان باشد و برای مخاطبین فضای مطالبه گرایانه و بیزاری از قدرت‌های زور مدار ایجاد کنیم.

جانشین فرمانده سپاه فتح، گفتمان سازی دینی و بستر سازی مذهبی را از دیگر توصیه‌های مهم رهبری ذکر کرد و در اهمیت این نکته گفت: گفتمان سازی دینی در محله، منطقه یا شهر باعث دور شدن مردم از آسیب‌ها و معضلات اجتماعی خواهد شد و اینکه می‌بینیم در شهر یاسوج ناامنی، درگیری و قتل گسترش یافته نشان دهنده کم کاری در حوزه فرهنگی و عدم توجه به گفتمان سازی دینی است.

انتهای پیام /

ارسال نظرات
آخرین اخبار