در دنیای پیچیده امروزه متناسب با تغییرات زیادی که اتفاق می افتد، کارکنان سازمان ها باید دانش و مهارت های لازم را آموزش ببینند و به روز باشند. در این صورت است که سازمان ها می توانند به خوبی در جهت رسیدن به اهدافشان حرکت کنند. آموزش، کارکنان را با تغییرات و محیط پویای سازمان منطبق میکند.
کد خبر: ۹۴۰۸۰۷۶
|
۲۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۱

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج سازندگی، محمدرضا بازارخاک مدیر آموزش، توانمندسازی و کارآفرینی بسیج سازندگی گفت: در دنیای پیچیده امروزه متناسب با تغییرات زیادی که اتفاق می افتد، کارکنان سازمان ها باید دانش و مهارت های لازم را آموزش ببینند و به روز باشند.

محمدرضا بازارخاک اشاره کرد: در این صورت است که سازمان ها می توانند به خوبی در جهت رسیدن به اهدافشان حرکت کنند. و آموزش متناسب با ماموریت سازمان ها، کارکنان را با تغییرات و محیط پویای سازمان منطبق می کند.

وی افزود: افراد ماهرتر و آموزش دیده تر در افزایش کارآیی و بهره وری سازمانی نقش مهم تر و موثرتری دارند. و به منظور اجرایی نمودن فعالیت های سازمان بسیج سازندگی و مشاهده موفقیت در امور، می بایست آموزش صحیح برای آنها لحاظ گردد.

بازارخاک تصریح کرد: بر همین اساس آموزش در دو سطح، اعم از آموزش نیروهای کادر (در راستای کادر سازی و داشتن مهارت کافی) و آموزش فعالین و مرتبطین با بسیج سازندگی از قبیل جهادگران، تسهیلگران و متقاضیان کسب و کار، بصورت  نقشه راه و نظام آموزشی  در سازمان بسیج سازندگی تدوین شده است.

وی بیان داشت: همچنین به منظور حل مسئله، تشکیل جلسات اندیشه ورز در سطح ستاد، استان­ ها و شهرستان­ ها نیز در دستور کار بسیج سازندگی قرار دارد. و سازمان بسیج سازندگی به منظور گسترش فعالیت ­ها و ارائه خدمات به مناطق محروم به عنوان دستگاه اجرایی در کنار سایر دستگاه ­ها با انعقاد تفاهم نامه همکاری اقدام به خدمات دهی می نماید.

بسیج سازندگی جای هیچ دستگاه اجرایی را نمی گیرد بلکه به کمک آن دستگاه می آید

محمد بازار خاک تصریح کرد: از جمله دستگاه ­هایی که در امر آموزش بسیج سازندگی همکاری می نمایند عبارتند از سازمان فنی و حرفه ای کشور، معاونت امور تعاون وزات تعاون، کار و رفاه اجتماعی، جمعیت هلال احمر، معاونت توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج وزارت جهاد کشاورزی، جهاد دانشگاهی، سازمان دارالقران، نهضت سواد آموزی و ... می باشند.

وی افزود: به حول قوه الهی با وجود بیماری منحوس کرونا و اعمال محدودیت در اجرای کلاس ­های آموزش، سازمان بسیج سازندگی موفق شده در کلیه برنامه ­های آموزشی در شش ماهه اول سال 1400 بالغ بر 169،800 نفر، معادل 3،700،000 نفر/ ساعت در عرصه­ های مختلف آموزشی، در کل کشور آموزش دهد.

بازار خاک گفت: بنده به عنوان خادم مدیران آموزش، توانمندسازی و کارافرینی بسیج سازندگی استان­ ها از تک تک مدیران استانی تشکر و قدردانی می نمایم.

وی در آخر افزود: همچنین بالغ بر 30 فیلم و مستند آموزشی و 30  طرح کسب کار در سایت سازمان به همت کارشناسان این مدیریت بارگزاری شده است که قابل استفاده عموم می باشد.

ارسال نظرات