خبرهای رسیده از هدف قراردادن مواضع نظامی و استراتژیک ابوظبی از سوی نیروهای مسلح یمن حکایت دارد.
کد خبر: ۹۴۰۸۰۹۸
|
۲۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۴

به گزارش خبرگزاری بسیج، یک منبع نظامی یمن به شبکه العالم گفت که نیروهای مسلح صنعا ، اهداف نظامی و استراتژیکی را در ابوظبی هدف قرار داده اند. این اقدام در پاسخ به تنش امارات علیه یمن و ادامه محاصره آن صورت گرفته است.

نیروهای مسلح یمن مواضع نظامی و استراتژیک ابوظبی را هدف قرار دادند

به دنبال انتشار این خبر، یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن نیز از عملیات ویژه‌ای طی امروز (دوشنبه) در عمق خاک امارات متحده عربی خبر داد. وی اظهار داشت که در ساعات آتی جزئیات این حمله را خبررسانی خواهد کرد.

چندی پیش «محمد البخیتی» عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله به امارات عربی متحده هشدار داده و گفته بود که «معامله‌ای میان عربستان سعودی و امارات وجود دارد که به موجب آن، عربستان سعودی تمام استان‌های جنوبی یمن از جمله شبوه را به امارات تحویل می‌دهد و به ازای آن، امارات تمام ظرفیت‌های نظامی خود را همچون گذشته [در یمن] به کار خواهد گرفت». وی خاطرنشان کرده بود که « چند سال پیش امارات به دنبال آن بود تا از تجاوز به یمن دست بکشد. ما فرصتی به امارات دادیم و حمله به عمق خاک این کشور را متوقف کردیم؛ اما متأسفانه الان امارات مجددا در حال تنش‌زایی است».

در همین حال پلیس ابوظبی اعلام کرد که "صبح امروز (دوشنبه) در منطقه مصفح در نزدیکی مخازن adnoc ، آتش سوزی به راه افتاد که به انفجار 3 تانکر سوخت منجر شد".

پلیس ابوظبی همچنین مدعی شد که در پی این انفجار، یک آتش‌سوزی جزئی در محوطه ساخت‌وسازهای جدید در فرودگاه بین‌المللی ابوظبی روی داد و هنوز هیچ خسارتی از این حریق ثبت نشده است.

به گزارش آژانس خبری وام، تحقیقات اولیه حاکی از آن است که بخش‌هایی از یک هواپیمای کوچک که احتمالا یک پهپاد بوده در منطقه مشاهده شده و احتمالا این پهپاد عامل انفجار بوده است.

تحقیقات درباره علل آتش‌سوزی آغاز شده اما گفته می‌شود این انفجارها خسارت‌های جدی به بار نیاورده است.

ارسال نظرات