خبرهای داغ:
سردار نقدی فرهنگ دفاع مقدس را نجات‌بخش بشریت دانست و گفت: دشمنان خفقان رسانه‌ای ایجاد کرده‌اند تا پیام دفاع مقدس به گوش دیگران نرسد.
کد خبر: ۹۴۰۸۱۵۴
|
۲۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۴

به گزارش خبرگزاری بسیج، سردار سرتیپ محمدرضا نقدی معاون هماهنگ‌کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صبح امروز (دوشنبه) در نخستین جشنواره ملی ترجمان فتح که در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد، با بیان اینکه انقلاب اسلامی یک انقلاب جهانی است که رسالت آن مربوط به همه انسان‌های عالم است، اظهار داشت: امروز روزی است که ایران اسلامی، انقلاب را بیش از گذشته به جهان معرفی کرده است؛ زیرا جهان با خلأ ایدئولوژیک مواجه بوده که آخرین این ایدئولوژی‌ها «نئولیبرالیسم» است؛ تفکری که امروز در برابر اسلام، شکست خورده است.

وی افزود: طرفداران این تفکر، عالم را با ظلم و ستم‌های بی‌شمار خود غارت کردند تا بلکه بدین شیوه ایده لیبرالیسم را پیاده کنند، اما سیاست آن‌ها شکست خورده و اقتصاد آن‌ها نه‌تنها با شکست مواجه شده، بلکه تمام نقشه آن‌ها نیز خاصیت خود را از دست داده است.

فرهنگ دفاع مقدس نجات‌بخش بشریت است/ خفقان رسانه‌ای دشمنان برای ممانعت از ترویج پیام دفاع مقدس

معاون هماهنگ‌کننده سپاه با بیان اینکه تفکر نئولیبرالیسم در جهان خریداری ندارد، گفت: امروز هرچند طرفداران این تفکر در نقاط مختلف جهان اقدام به بمباران و قتل عام مردم بی‌گناه می‌کنند، اما انجام این‌گونه اقدامات نه‌تنها در نزد افکار عمومی جهان پذیرفته نیست، بلکه مورد تأیید هیچ جامعه‌ای هم نیست.

سردار نقدی عنوان کرد: رسانه‌های نئولیبرالیسم به دلیل اینکه در خلأ قرار دارند، تلاش‌شان تاکنون بی اثر بوده است؛ لذا به بهانه‌های مختلف در پی یافتن راهی برای بیرون آمدن از این باتلاقی هستند که خودشان آن را درست کردند.

وی اضافه کرد: در مقابل باید به نقش و کارکرد رسانه دفاع مقدس اشاره کرد؛ زیرا در دوران دفاع مقدس برادری‌ها، فداکاری‌ها و ازجان‌گذشتگی‌ها زبانزد بود و این باعث شده که آن فداکاری‌ها نه‌تنها هیچ‌گاه فراموش نشود، بلکه نجات‌بخش بشریت هم باشد؛ البته در این رابطه، دشمنان خفقان رسانه‌ای ایجاد کرده‌اند تا پیام دفاع مقدس به گوش دیگران نرسد.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه افزود: در این تلاش رسانه‌ای، دشمنان بار‌ها از کاه، کوه ساختند و کوچک‌ترین اتفاق در ایران اسلامی را بزرگ جلوه دادند و حتی گاه از هیچ، جنجال رسانه‌ای بسیاری به‌وجود آوردند؛ این در حالی است که قتل عام و جنایت‌های دولتمردان خود را سانسور می‌کنند و سخنی از آن به میان نمی‌آورند و از نشر حقایق نورانی اسلام در دنیا جلوگیری می‌کنند.

سردار نقدی با تأکید بر ضرورت شکل‌گیری نهضت ترجمه، بیان کرد: حقایق اسلام و دفاع مقدس را باید به جهان نشر داد که انجام این مهم نیاز به تلاش دستگاه‌های مختلف و همراهی مردم عزیز و بصیر دارد؛ زیرا در دفاع مقدس همه پای کار بودند و مردم علاوه بر حضور در جبهه‌ها، از رزمندگان در پشت جبهه نیز پشتیبانی‌های لازم را انجام می‌دادند؛ در واقع عاملی که باعث پیروزی رزمندگان در جبهه‌ها می‌شد، حضور مردم در کنار نظامیان بود.

وی با بیان اینکه برای کمک به نهضت ترجمه آثار دفاع مقدس، سپاه و بسیج با ساماندهی ظرفیت‌های مردمی به میدان خواهد آمد، گفت: باید به حوزه دفاع مقدس و صدور پیام انقلاب به جهان بیشتر مبادرت ورزید؛ زیرا امروز انقلاب اسلامی و رهبر معظم انقلاب در دنیا طرفداران بیشماری دارند و باید به این طرفداران نقش بیشتری داده شود؛ به‌عنوان مثال زمانی که در بوسنی حضور داشتیم، مسلمانان آنجا نوار‌های سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی را به همراه داشتند.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه با بیان اینکه باید در این راستا ستاد مرکزی تأسیس شود، تأکید کرد: ناشران و انتشاراتی‌ها باید سالانه اثر‌هایی در زمینه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و صدور پیام‌های آن چاپ کنند و در اختیار علاقه‌مندان قرار دهند؛ البته در این راستا باید به شکل «نهضتی» کار کرد؛ زیرا انگیزه و ظرفیت‌های زیادی در بین جوانان ایرانی وجود دارد؛ لذا باید با همت و تلاش بیشتر، آثار زیادی در حوزه انقلاب و صدور پیام آن تولید و به جهان صادر کرد.

ارسال نظرات