نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی گفت: مهمترین مشکل آموزش و پرورش قائل بودن تفاوت بین انواع معلمان رسمی، شرکتی، ماده ۲۸ و امثال آنها با یکدیگر است حال آن که اگر قرار باشد کشور از کمبود ۲۰۰ هزار معلم نجات پیدا کند باید از همه ظرفیتها استفاده شود.
کد خبر: ۹۴۰۸۲۰۲
|
۲۷ دی ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۹

به گزارش خبرگزاری بسیج استان خراسان رضوی؛ حجت الاسلام جواد نیک بین روز یکشنبه در مراسم اختتامیه دوره ضمن خدمت نهضت سوادآموزی در کاشمر افزود:طی هشت سال گذشته همیشه دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی با بی مهری هایی مواجه شد و کمبود معلم در سراسر کشور به وجود آمد لذا اگر از نتوانیم از همه ظرفیت استفاده کنیم بازهم نمی توانیم این کمبود را جبران کنیم.

 

وی ادامه داد: اگر بخواهیم کمبود ۲۰۰ هزار معلم را جبران کنیم حداقل به ۱۵ سال زمان نیاز داریم اما می توان با استخدام نهضتی ها این کمبود را زودتر جبران کرد.

 

نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی گفت: نهضتی ها، جهادی مهارت یاد می دهند و امیدوارم روزی برسد که معلم بی دغدغه باشد و کاری جز تربیت، آموزش و مربیگری برای دانش آموز نداشته باشد.

 

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت:در کشور ۴۵۶ مرکز یادگیری سوادآموزی وجود دارد که ۱۰۸ مرکز یادگیری سواد آموزی با حدود هفت هزار نفر در این استان فعالیت دارد که یک پنجم مراکز کل کشور است.

 

مصطفی اسدی افزود: امروز سواد تغییر ماهوی یافته و تنها شامل خواندن و نوشتن نمی شود و در سایه این تغییر یکی از برنامه های سوادآموزی تغییر رویکرد است تا ضمن این که جریان سوادآموزی سنتی حفظ شود در کنار آن برای سواد جامعه محور در قالب مراکز یادگیری و یاددهی برنامه ریزی می شود.

 

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: مراکز یادگیری و یاددهی در تمام دنیا وجود دارند اما رویکرد جمهوری اسلامی این است که بتوانیم مهارت های زندگی را در کنار آموزش سواد خواندن و نوشتن به افراد جامعه آموزش دهیم به همین دلیل علاوه بر افراد بی سواد افراد باسواد را هم در این مراکز می پذیریم.

 

اسدی افزود: مهارت ها به ۲ گونه نظری و عملی هستند مهارتهای نظری مانند سبک زندگی، آموزش در حوزه شهروندی، امداد و نجات و مهارت های عملی در راستای توانمند سازی بانوانی که توانسته در جامعه تحولی ایجاد کنند.

 

وی با تاکید بر ضرورت افزایش بودجه نهضت سواد آموزی گفت: چون آموزش ها نتیجه محور و قبولی محور هستند به همین خاطر یک سال بعد حقوق همکاران را پرداخت می کنیم و این عیب بسیار بزرگی است لذا اگر سازمان امور اداری و استخداری و سازمان برنامه و بودجه بودجه سازمان نهضت که در کشور ۵۰۰ میلیارد تومان بیشتر نیست را به وقت پرداخت کنند بسیاری از بودجه های ما به دیون نمی خورد.

 

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: اکنون مدیران مراکز بیش از ۱۱ ماه است که طلبکار هستند و هیچ مبلغی به این افراد پرداخت نشده و تقاضا داریم بودجه نهضت را در فصل یک در نظر بگیرند.

 

اسدی افزود: تاکنون در خراسان رضوی ۱۳۲ کلاس داشته‌ایم و ۲۹۶ هزار و ۸۰۰ نفر ساعت دوره برگزار نموده ایم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها