سید وحید میرنظامی گفت:عدم آینده نگری و آمایش غلط شهر اراک در دهه های گذشته کا را به جایی رسانده است که معظل آلودگی هوا در شهر اراک یک چالش و بحران جدی برای شهروندان شده است.
کد خبر: ۹۴۰۸۲۵۴
|
۲۸ دی ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۹

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ سید وحید میر نظامی رئیس شورای اسلامی کلانشهر اراک در بازدید از دفتر خبرگزاری بسیج استان مرکزی گفت:شورای ششم تلاش می کند با سیاستگذاری درست در حوزه مدیریت شهری باری را از دوش شهرداری بر دارد.

وی افزود:برخی از خلاء و نواقص قانونی موجود را را برای اداره ی بهتر شهر مشکل کرده است امروز ما نیازمند مدیریت یکپارچه و واحدی در شهر اراک هستیم و ما معتقد هستیم بخش های گسترده مدیریت شهر نیازمند طرح مطالعاتی همراه با اشراف دقیق است.

میرنظامی با بیان اینکه روزمرگی ناشی از تراکم کار های کاذب کار شورا را سخت می کندگفت: یکی از کارهای محوری شورا کار تحقیقی و مطالعاتی است که می بایست با ابزار پژوهش و عقبه علمی ماموریت های شورا دنبال شود.

رئیس شورای اسلامی کلانشهر اراک عنوان کرد: داشتن شغل حق عموم مردم و شهروندان یک جامعه محسوب می شود اینکه آیا مردم به صورت مساوی و عادلانه از این حق محسوب می شود جای تامل و دقت بیشتری می باشد.

وی گفت: مقوله ورود نیروهای حجمی به بدنه شهرداری و عدم تخصصی بودن این دست نیروها یک اقدام نامبارک بود چرا که نه تنها این اقدام غیر قانونی بوده بلکه با اقدامی غیر عادلانه و با لحاظ نسبت های فامیلی و گروهی دود این جریانات به چشم مردم رفت است.

میرنظامی بیان کرد:عدم آینده نگری و آمایش غلط شهر اراک در دهه های گذشته کا را به جایی رسانده است که معظل آلودگی هوا در شهر اراک یک چالش و بحران جدی برای شهروندان شده است.

رئیس شورای اسلامی کلانشهر اراک با بیان اینکه عوارض آلایندگی صنایع شهر باید بر اساس سرانه جمعیتی باشد افزود: محیط زیست باید قدر السهم عوارض را به صورت دقیق محاسبه و مشخص کند چرا که این حق مردم بوده و می بایست به درستی از حقوق مردم دفاع کرد.

وی تاکید کرد:امروز توسعه و نوسازی حوزه حمل و نقل شهری اراک نیازمند توجه بیشتری است و ما از سازمان امور مالیاتی انتظار داریم عوارض آلایندگی صنایع را به صورت دقیق مشخص کند.

میر نظامی عنوان کرد:سهم صنایع در کمک به توسعه و رفاه شهری کلانشهر اراک هیچ است و توقع می رفت با هزینه ها و باری که این صنایع بر روی دوش شهر می گذارند به صورت داوطلبانه در توسعه و رشد همه جانبه شهر اراک نقش آفرین باشند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات