خبرهای داغ:
همدان-نماینده ولی فقیه در استان همدان معرفی و تقدیر از هنرمندان ارزشی و متعهد بومی را مهم و لازم دانست و گفت: هنرمندان ارزشی و متعهد باید شناخته و به جامعه معرفی شوند.
کد خبر: ۹۴۰۸۳۸۰
|
۲۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۱

به گزارش خبرگزاری بسیج، نماینده ولی فقیه و جمعی از مدیران فرهنگی در استان ، با حضور در منزل خانم رقیه کریمی، برگزیده جشنواره بین المللی ادبیات مقاوت  لبنان، از وی تجلیل کردند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان در این برنامه که به دعوت حوزه هنری همدان انجام پذیرفت، طرح و پرداخت به موضوع سردار سلیمانی در داستان ارزشی خانم رقیه کریمی را ارزشمند دانست و گفت:  اینکه یک ایرانی کتابی ارزشی با موضوع سردار سلیمانی را به زبان عربی که دومین زبان زنده دنیا است تالیف کرده و در مجامع بین المللی بدرخشد قابل تقدیر است.

آیت الله حبیب‌الله شعبانی موثقی با اشاره به اینکه مراجع عظام نیز به طلبه‌ها برای تقویت زبان خارجی برای نشر مفاهیم ایرانی و اسلامی در مجامع مختلف تاکید دارند، تصریح کرد: برای ایجاد نفوذ فرهنگی در اقصا نقاط دنیا، باید از زبان‌های مختلف، به ویژه زبان عربی استفاده کرد.

وی معرفی و تقدیر از هنرمندان ارزشی و متعهد بومی  را مهم و لازم دانست و تصریح کرد: هنرمندان ارزشی و متعهد باید شناخته و به جامعه معرفی شوند.

رقیه کریمی برگزیده «جشنواره بین المللی ادبیات مقاوت لبنان» نیز در ادامه به خلأ موجود در صادرات فرهنگ ارزشمند دفاع مقدس ایران اسلامی  به فرامرزها اشاره کرد و گفت: با عنایت به تاکید مقام معظم رهبری بر توجه به «نهضت ترجمه» این خلأ و کمبود در حال پر شدن است و نویسندگان و مترجمان باید تمام تلاش خود را برای غنا و تقویت در این عرصه به کار گیرند.

وی با اشاره به اینکه کتاب عربی «سلیمانی و جُرحی» وی، در جشنواره «ترجمان فتح» تهران حائز رتبه نخست شده است، افزود: در این جشنواره که نویسندگانی از کشورها و زبان‌های مختلف شرکت کرده بودند کتاب «سلیمانی و جُرحی» رتبه  نخست در بخش عربی را به خود اختصاص داد.

این نویسنده همدانی از مخاطبان داستان‌های خود در آفریقای شمالی سخن گفت و اظهار داشت: 20 سال  در عرصه نگارش داستان به زبان عربی فعالیت است و صادرات فرهنگی از ایران اسلامی و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در خارج از مرزها از اولویت‌های زندگی حرفه‌ای وی در عرصه نویسندگی است.

رئیس حوزه هنری استان همدان نیز در این برنامه معرفی و حمایت از هنرمندان  را از وظایف مسئولان فرهنگی استان دانست و گفت: نماینده ولی فقیه در استان و سایر مسئولان، متولیان و دغدغه مندان فرهنگی بر این مهم تاکید دارند و برنامه حمایت از هنرمندان باید در دستور کار نهادهای مربوط قرار گیرد.

محمد مهدی سموات افزود: شناخت، معرفی و حمایت از هنرمندان ارزشی و متعهد از رویکردهای جدید حوزه هنری استان همدان خواهد بود.

در این برنامه خانواده معظم شهید ستار ابراهیمی هژیر، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان، فرمانده سپاه ناحیه همدان، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان، رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری همدان، کریم مطهری از رزمندگان و راویان دفاع مقدس و نویسندگانی چون مونا اسکندری، مهین سمواتی و ... حضور داشتند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات