خبرهای داغ:
منتظری گفت: نظارت بر حوزه‌های فرهنگی خارج از کشور از وظایف کمیسیون فرهنگی مجلس است که سفر اخیر به اکسپو امارات در همین راستا انجام شد.
کد خبر: ۹۴۰۸۵۸۰
|
۲۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۱

نظارت بر حوزه‌های فرهنگی خارج از کشور وظیفه کمیسیون فرهنگی مجلس است

به گزارش خبرگزاری بسیج گلستان؛ غلامرضا منتظری نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس اظهار کرد: سفر به امارات و شرکت در اکسپو این کشور به دعوت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و موافقت کمیسیون فرهنگ مجلس شورای اسلامی اتفاق افتاد.

وی افزود: یکی از وظایف نظارتی نمایندگان مجلس و کمیسیون فرهنگی مجلس بررسی و نظارت در حوزه‌های فرهنگی خارج از کشور است تا وضعیت رایزنی های ایران در خارج از کشور بررسی و آسیب شناسی شود.

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: نمایشگاه اکسپو یک المپیک فرهنگی محسوب می‌شود که همه کشورهای جهان مسائل فرهنگی آداب و رسوم و حتی دانش و دستاوردهای کشور خود را در معرض دیده جهانیان قرار می دهند.

منتظری اضافه کرد: در این سفر از غرفه بیش از ۱۰ کشور که با ایران هفته های فرهنگی مشترک دارند بازدید و مقرر شد فعالیت های فرهنگی بین این کشورها با ایران تقویت شود.

این مقام مسئول تصریح کرد: از هم اکنون برای طراحی غرفه ایران در اکسپو ژاپن کارگروهی تشکیل شده تا طراحی صورت گرفته مطلوب تری باشد.

وی خاطرنشان کرد: در سفر به امارات علاوه بر دیدار با مسئولان فرهنگی رسانه‌ای و اجتماعی ایران در این کشور از مراکز مذهبی مدارس که ایرانیان در آن مشغول تحصیل و فعالیت هستند بازدید شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها