استاندار سیستان و بلوچستان گفت: خط انتقال آب دریای عمان به استان بیش از آنکه تامین آب باشد تامین امیدواری و امید بخشی به مردم استان است.
کد خبر: ۹۴۰۸۷۰۷
|
۳۰ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۸

به گزارش خبرنگار بسیج از زابل، حسین مدرس خیابانی در نشست بررسی وضعیت پیشرفت پروژه انتقال آب دریای عمان به سیستان و بلوچستان در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: جلسه‌ای که امروز برگزار کردیم با مجموعه دست‌اندرکاران جریان پروژه انتقال آب خلیج فارس و آب دریای عمان بود که از دستگاه‌های مختلف به اضافه بنگاه‌های معدنی- صنعتی بزرگ که می‌خواهند  وظیفه اجرای این خط امید را در استان به عهده گیرد در آن حضور داشتند. 

 وی با بیان این‌که تصمیمات خوبی در این نشست تقریباً گرفته شد و می‌توان گفت تمام مجوزات این طرح گرفته و مجریان طرح در قالب قراردادهای متعدد با پیمانکاران فرعی در حال تجهیز کارگاه هستند تصریح کرد: زمانبندی اجرای این پروژه برای ۱۴۰۴ است و  به یاری خدا ا این خط که تعبیر شده به عنوان مسیر چهارم خط انتقال آب دریای عمان به زاهدان می‌رسد. 

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: مقدمات کار و تامین خرید تضمینی آب نیز از طریق آب منطقه‌ای، وزارت نیرو و مجموعه هیات امنایی که مجری و متکفل اجرای این پروژه هستند انجام شده و امیدواریم که به یاری خدا در بالاترین سطح نهاد ریاست جمهوری که معاون اول ریس جمهور مشاور خود آقای رزم‌حسینی را به این کار گماردند ما متناظر با آن یک کمیته استانی تعیین کردیم.

وی ادامه داد: این کمیته استانی به ریاست معاون عمرانی استاندار سیستان و بلوچستان و اعضایی که مرتبط با این موضوع هستند شامل آب منطقه‌ای، آب و فاضلاب، مجموعه راهداری، منابع طبیعی، قرارگاه قدس،  منطقه آزاد و محیط زیست خواهد بود و از نحوه اجرای پروژه پشتیبانی می‌کنند.

 مدرس خیابانی ادامه داد: همه مسوولان استان دل در گرو آبادانی و توسعه سیستان و بلوچستان دارند و می‌خواهند مشکل کم آبی برای همیشه در استان حل شود حمایت‌ها و پشتیبانی‌های خود را از پروژه اعلام کردند و قرار شده این کمیته به صورت ۲ هفته یکبار جلسات هماهنگی، پشتیبانی و مشارکت دادن مجموعه بنگاه، های صنعتی و معدنی را به یاری خدا برگزار کند.

وی با بیان این‌که باید امیدوار باشیم که به مثابه طرح انتقال آب خلیج فارس که اجرایی شد این طرح نیز  مثل بقیه پروژه‌های بزرگ که ابتدا در آن شک و تردید بود اجرا می‌شود گفت: در آینده نزدیک ما شاهد تجهیز کارگاه و شروع پروژه هستیم و  سال۱۴۰۴ آب دریای عمان را به منطقه زاهدان  و زابل می رسانیم.

استاندار سیستان و بلوچستان بیان کرد: امروز این پروژه تحت عنوان قطعه شماره چهار که از چابهار شروع می‌شود تا زاهدان حدود ۳۹ هزار میلیارد تومان برآورد بودجه اش است و به نظر می‌رسد با این مشارکت بنگاه‌های بزرگ به راحتی تامین مالی انجام می‌شود البته در بحث تامین مالی از صندوق ذخیره یا تهاتر نفت و روش های دیگر نیز استفاده می‌شود.

وی تاکید کرد: مقدمات، مجوزات و تجهیزات ابتدایی پروژه به اضافه تامین مالی و اسناد بالادستی از جمله مصوبه مجلس و عزم جدی دولت سیزدهم، تعیین نماینده ویژه معاون اول رئیس‌جمهور انجام شده و به نظر می‌رسد مشکل چندانی نباید داشته باشید و ما هم این جلسه را از این حیث برگزار کردیم که همه مسوولان استانی پشت این طرح هستند.

ارسال نظرات