خبرهای داغ:
مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان:

آیت الله حسینی بوشهری سخنران کنگره ملی یحیی بن زید(ع)/ ۱۸ مقاله برتر در مراسم اختتامیه تقدیر می شوند

حجت الاسلام سلیمانی فرد گفت: از یکصد مقاله علمی ارسالی به دبیرخانه این کنگره ملی یحیی بن زید(ع)، ۱۸ مقاله به عنوان مقالات برتر انتخاب شدند.
کد خبر: ۹۴۰۸۷۶۶
|
۳۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۲

آیت الله حسینی بوشهری سخنران کنگره ملی یحیی بن زید(ع)/ ۱۸ مقاله برتر در مراسم اختتامیه تقدیر می شوند

به گزارش خبرگزاری بسیج گلستان، حجت الاسلام روح الله سلیمانی فرد مدیرکل اوقاف و امور خیریه  استان گلستان صبح امروز در نشست خبری کنگره ملی یحیی بن زید(ع) گفت: یکی از مولفه های وجود امامزادگان موضوع تقویت فرهنگ ظلم ستیزی و احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر است.

وی افزود: تعظیم شعائر الهی احیای امر اهل بیت(ع) است و با برگزاری کنگره امامزاده یحیی بن زید(ع) با رویکرد تقریب مذاهب اسلامی وحدت در این دوره تقویت خواهد شد.

سلیمانی فرد ادامه داد: امامزاده یحیی بن زید (ع) از دیرباز مطرح بود که از این بزرگوار تجلیل شود که در همین راستا کنگره ملی برگزار شده است.

این مقام مسئول تصریح کرد: با افول شیوع ویبروس منحوس کرونا و شروع حداکثری واکسیناسیون و اتفاقات خوب در حوزه بهداشت، شرایط محیا شد تا آیین افتتاحیه و اختتامیه این کنگره ملی را برگزار کنیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اظهارداشت: دبیرخانه علمی این کنگره متشکل از جمعی از اساتید حوزوی و دانشگاهی فعالیت می کنند.

وی با بیان اینکه بیش از یکصد مقاله علمی به دبیرخانه این کنگره ملی ارسال شده است، بیان کرد: به دلیل حساسیت این مقالات در دو مرحله و دو گروه در دبیرخانه علمی داوری و 18 مقاله به عنوان مقالات برتر انتخاب شدند.

سلیمانی فرد با اشاره به حضور بانوان در این کنگره، اظهار کرد: از مقالات برگزیده، 7 نفر از مربوط به خواهران است که سه برگزیده از استان گلستان هستند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان تأکید کرد: مقالات برتر در قالب کتابی گردآوری و چاپ شده و در مراسم اختتامیه این کنگره از آن رونمایی می شود و 5 مقاله خارجی نیز با همکاری جامعه المصطفی العالمیه ارسال شده که در اختتامیه کنگره تقدیر خواهند شد.

این مقام مسئول اذعان کرد: مراسم افتتاحیه کنگره ملی یحیی بن زید(ع) در ساعت 8 صبح روز (دوشنبه 4 بهمن) با حضور اساتید علمی و شخصیت های برجسته بین المللی، ملی و استانی در دانشگاه گنبدگاووس افتتاح و مقالات برگزیده ارائه می شود.

وی عناون کرد: مراسم اختتامیه کنگره نیز عصر روز همان روز با حضور آیت الله حسینی بوشهری، رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه و امام جمعه قم و آیت الله نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در گلستان و رئیس کنگره و شخصیت های علمی و دانشگاهی و حوزوی در امامزاده یحیی بن زید(ع) برگزار می شود.

سلیمانی فرد در پایان خاطرنشان کرد: به نفرات برگزیده این کنگره، لوح سپاس، تندیس کنگره و وجه نقد اهدا خواهد شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها