در تامین دستگاه های سنگین مانند بلدوزر، دچار مشکل هستیم

فرمانده سپاه قلعه گنج تاکید کرد: در تامین دستگاه های سنگین مانند بلدوزر، دچار مشکل هستیم  که باید سریعتر آسیب ها را ترمیم کنند
کد خبر: ۹۴۰۸۷۸۶
|
۳۰ دی ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمان ، عبدالله حاجب فرمانده مقاومت بسیج شهرستان قلعه‌گنج در گفتگویی اظهار کرد: 2300 خانوار در حال حاضر درگیر سیل هستند  تقریبا 1300 خانه خسارت  دیده اند و نزدیک به 2 هزار هکتار اراضی ما دچار خسارت شده اند و محصولات کشاورزی از بین رفته است 930   چاه  های سرویس بهداشتی ما از بین رفته است و  و با توجه به  آبگرفتگی منازل هم  لوازم برقی  سوختند.

وی ادامه داد: تعداد 15 راه مواصلاتی اصلی  و 10 شبکه آبی آشامیدنی ما آسیب دیده است .
 این مقام مسئول در خصوص امداد رسانی گفت : درابتدای امر منطقه قلعه گنج  را به 6 قسمت  تقسیم کرده ایم  با استفاده از گروه های جهادی  مردمی و بسیج  خیرین با محوریت  سپاه  دفتر امام جمعه ادارات و نهادهای دولتی  پای کار آمده اند.

حاجب عنوان کرد: در اولین قدم  امداد رسانی 10 آشپزخانه را در نقاط مختلف شهرستان ایجاد و شروع به طبخ  غذای گرم  کرده اند و هلال احمر  هم در مرحله امداد رسانی  برای اهدا و نصب چادر و اسکان نیز اقدام کرده است و هم اکنون هم توزیع  پلاستیک  هم در حال انجام است تا خانه ها بیشتر از این دچار گرفتگی نشوند.

وی افزود: آنچه که الان مورد نیاز است، تزریق و استقرار گروه های جهادی در سطح شهرستان در چند مقطع است  از جمله تخلیه آبی که اطراف خانه ها را گرفته است  با استفاده ازانواع پمپ ها و کفکش ها ، ترمیم و ایجاد چشمه های بهداشتی  که با خاک کاملا یکسان شده است و وسایل گرمایشی بسته های معیشتی ، اقلامی مانند  پوشاک پتو و ...که  نیاز مبرم داریم، باید تامین شوند.

فرمانده سپاه قلعه گنج تاکید کرد: در تامین دستگاه های سنگین مانند بلدوزر، دچار مشکل هستیم  که باید سریعتر آسیب ها را ترمیم کنند تا اگر در چند روزه آینده دوباره بارندگی شدیم بتونیم سریعا ترمیم سد ها را انجام دهیم که دوباره دچار سیل و آبگرفتگی نشویم .

حاجب در خصوص تلفات جانی عنوان کرد: در این زمینه ما یک نفر تلفات داشتیم که البته از بومیان منطقه قلعه گنج نبود اما در محدوده قلعه گنج دچار سانحه شد و دو نفر هم خودشان را به آب زده بودند که با کمک نیروهای امداد هلال احمر این  افراد نجات پیداد کردند.

 وی در پایان خاظر نشان کرد: یک هفته کامل را لازم داریم تا با روحیه جهادی برای رفع مشکل سطحی و بازگردانی مردم به منازل اقدام کنیم اما در خصوص تامین اقلام زیر ساختی نمی توان زمان مناسبی را ارایه کرد زیرا در سطح ملی باید دنبال شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار