معاون هنری فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل گفت: اختتامیه همایش بین‌المللی گفت‌وگو و مناظرات رضوی ۹ و ۱۰ اسفندماه در اردبیل برگزار می‌شود.
کد خبر: ۹۴۰۹۰۴۳
|
۰۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۶

اختتامیه همایش بین‌المللی

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل ، سعید نوریان در جلسه هماهنگی برگزاری همایش بین‌المللی گفت‌وگو و مناظرات رضوی در اردبیل اظهار داشت: ارسال آثار به این جشنواره با توجه به استقبال بالای مردم تا 20 بهمن تمدیده شده و علاقه‌مندان حوزه پژوهشی می‌توانند آثار خود را به دبیرخانه همایش ارسال کنند.

وی بیان کرد: این همایش با هدف اشاعه و ترویج فرهنگ رضوی و گسترش فعالیت‌های پژوهشی مرتبط با سیره ائمه معصومین در نظر گرفته شده که درصدد هستیم با تمهیدات به عمل آمده در راستای انتشار گسترده این آثار و ترویج فرهنگ گفت‌وگو و مناظرات امام رضا(ع) برگزار می‌شود که در این زمینه همه محققان و پژوهشگران داخلی و خارجی وجود دارد و از لحاظ سن، مدرک تحصیلی و تعداد مقالات ارسالی وجود ندارد.

معاون هنری فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل بیان کرد: بخش‌های مختلف این جشنواره در حوزه‌های مختلف تفکیک شده که محورهای بخش گفتگوی ادیان و مذاهب شامل نقش راهبردی گفتگو در تقریب مذاهب و ادیان، ارتباطات و نقش آن در گفت‌وگوی تمدن‌ها و جریان‌شناسی گفت‌وگو و مناظره در عصر حاضر و نقش گفت‌وگو و مناظره در صلح جهانی است.

نوریان تصریح کرد: علاقه‌مندان می‌توانند به صورت کتبی برای شرکت در گفت‌وگوی ادیان و مذاهب اعلام آمادگی کنند که به همین منظور از نظرات صاحبنظران و اندیشمندان، محققان و پژوهشگران ادیان و مذاهب استفاده خواهد شد تا بتوانیم محورهای بخش گفت‌وگوی ادیان و مذاهب را با نقش راهبردی گفت‌وگو در تقریب مذاهب و ادیان  در عصر حاضر و نقش گفت‌وگو و مناظره در صلح جهانی مورد توجه قرار داده شود.

وی اظهار کرد: به شرکت‌کنندگان در این همایش گواهی معتبر حضور در همایش اعطا خواهد شد و آثار برگزیده به صورت کتابی چاپ و برای شرکت‌کنندگان ارسال خواهد شد و داوری بخش‌ها نیز توسط اساتید اعضای هیئت علمی مرتبط با موضوع در دانشگاه‌های استان انجام خواهد یافت و اختتامیه این جشنواره 19 و 20 اسفندماه در اردبیل برگزار خواهد شد.

ارسال نظرات